Vraag

Cloud Windows

  • 8 November 2020
  • 39 reacties
  • 503 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Kan Cloud console op Windows PC niet meer openen.
Helpdesk heeft nog nooit van Cloud gehoord…
Kan hier iemand helpen?

 


39 reacties

Het werkt weer.

Is Sint Maarten dan langs geweest bij U :slight_smile:

Maar als dat nu voor iedereen het geval is, dan is dat toch heel goed nieuws 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik veronderstel dat er een probleem is met de connectie tot de server. Ik weet - door eerdere problemen - dat de klantendienst inderdaad geen raad weet met vragen over de Cloud.

Vroeger kon je via MyProximus een bericht achterlaten voor de (externe ?) dienst die verantwoordelijk is voor Cloud. Proximus is echter een kei in het verloren laten lopen van klanten op hun website. Onder het kopje “Hulp & Contact” kom je nu via een menu vanuit “Internet” op “Cloud”  tercht. Daarna kom je in een jungle van FAQs terecht en via een link op een lege webpagina. Geen contactgegevens bij problemen zoals connectie met de server.

Ik heb momenteel via Twitter aan Proximus gevraagd tot wie ik me moet wenden om Cloud ondersteuning te krijgen. Hopelijk morgen een antwoord.

 

Reputatie 6
Badge +1

Heb Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, versie is idem en probleem ook: dashboard gaat niet open. Is er één klant bij wie het wél werkt?

Ter info: bij mij werkt het alleen via de webversie http://proximuscloud.be 

Via de website kun je niet doen wat je via het dashboard doet, bv je backup instellen.

Sorry Martin, dit is niet relevant, bij mij werkt de website trouwens ook.

De Cloud desktop app (het dashboard) onder Windows - waar deze vraag om gaat - werkt hier terug. Ik werkte deze namiddag op mijn PC en ineens popte het dashboard op. Ook de Cloud-website is toegankelijk.

Reputatie 7
Badge +3

We zullen dit verder onderzoeken, we houden je zeker op de hoogte.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Keoky 

eerste aanpassingen zijn uitgevoerd, kan je het nu op je pc nog eens uittesten?

 

Geert

Reputatie 6
Badge +1

Ik krijg nog altijd de nieuwe fout “OK aan/uit” zoals nadat ik de app herinstalleerde.

louter ter bijkomende info: sommige beweren dat het werkt op “windows 2004 “

Reputatie 6
Badge +1
Mijn versie

Wat ik lees: in de app lijkt de laatste dagen een fout geslopen zodat (her)installatie in de soep draait - oudere versies werken opnieuw (door een server update).

Reputatie 6
Badge +1

 

 

zeker nu nog tot maandag :wink:

Reputatie 6
Badge +1

@Keoky

eerste aanpassingen zijn uitgevoerd, kan je het nu op je pc nog eens uittesten?

 

Geert

Wat bedoel je?
De app ns laten lopen of opnieuw installeren?

Reputatie 6
Badge +1
???  Hoelang nog  ???  

 

Reputatie 6
Badge +1

En ook tot volgende maandag… :rage:

Reputatie 6
Badge +1
???  Hoelang nog  ???

 

Reputatie 6
Badge +1

We zullen dit verder onderzoeken, we houden je zeker op de hoogte.

 

Geert

Dit is ondertussen 20 dagen geleden, GeerC...
De fout blijft ondertussen gelijk en de oplossing ook: geen!!!  :rage:

Reputatie 6
Badge +1

Ipv het Cloud dashboard krijg ik (in Windows) dit witte schermpje met daarin knipperend OK aan/uit.
Ik had ondertsn het prog opnieuw geïnstalleerd.
 

St Maarten komt mschn nog...

 

Reputatie 6
Badge +1

Heb Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, versie is idem en probleem ook: dashboard gaat niet open. Is er één klant bij wie het wél werkt?

hier nog iemand die meldt dat het terug werkt → proximus-cloud

Heb Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, versie is idem en probleem ook: dashboard gaat niet open. Is er één klant bij wie het wél werkt?

Ter info: bij mij werkt het alleen via de webversie http://proximuscloud.be 

Reputatie 6
Badge +1

Bedankt Divado, ik ben dus niet alleen. Vinden we ooit die m/v bij wie het toch werkt?

En ja, communicatie met de specialisten heeft men blijkbaar uit het forum gehaald, erg!

Reputatie 6
Badge +1

Het werkt weer.

Wat werkt er terug? 
De Cloud desktop app (het dashboard) of het bekijken van je Cloud (de website) ?
De website werkt altijd al wel een beetje… (met Chroom incognito bv)
Maar alleen met de app kun je de boel synchroniseren!
Ik lees bij niemand dat de desktop app onder Windows terug werkt.

Uiteraard heb je niet de zelfde mogelijkheden met de webversie, ik dacht dat de webversie mss ook niet zou werken bij u en dan zou dit  bijkomende info kunnen betekenen voor de mensen die van proximus zelf zijn. Ik moet trouwens ook mijn plan voorlopig trekken met de webversie :relaxed:

Reputatie 6
Badge +1

Ontving deze mail van customer care:

We hebben op dit moment meerdere klanten met inlog problemen op windows 10.

De leverancier is het aan het onderzoeken.

Vriendelijke groeten,

Het Proximus-team

Reageer