Skip to main content
Vraag

tv box + ambilight action

• August 15, 2025
  • 2 reacties
  • 317 Bekeken

Goede morgen,

Graag had ik even wat nagevraagd over de tv box combinatie met de ambilight van de action.

Wanneer ik deze aansluit en live tv kijk valt het beeld soms een seconde uit en het geluid volledig weg.

Hierna komt het beeld terug maar het geluid duurt makkelijk een volle minuut voor dit ook terug is.

Wanneer we opgenomen programmas bekijken valt de tv box uit met een foutmelding 006. gebruik de originele hdmi kabel.

Doch de originele hdmi kabel is aangekoppeld aan de tv box en gaat naar de ambi light ontvanger.

Van hieruit vertrekt een andere hdmi kabel naar de tv.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn.

link: naar de tv box die we momenteel hebben:

Bing Video's

link naar de ambilight die we hebben:

Slimme HDMI sync box ledstrip | Action BE

Alvast bedankt.

Jochem

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 15, 2025

Als ik het goed begrijp doen de problemen zich voor wanneer het ambilight van de action is aangesloten. 

Ik denk niet dat iemand van proximus zich erg bezorgd zal maken over zulk probleem dat door niet-proximus materieel wordt veroorzaakt. 

Bovendien zijn er geen proximusmoderatoren op het forum aanwezig tijdens het verlengd WE.

Ik zou dat ambilight in zijn originele verpakking terug naar de action brengen. En mijn centen terug vragen. 

Martin
  • August 15, 2025

@JochemR  Heeft je TV een HDMI ARC uitgang probeer het dan eens als volgt

TV-Box HDMI  verbinden, met de bijgeleverde HDMI kabel van de TV-Box, aan de HDMI van je TV .

Dan de HDMI ARC van je TV verbinden met de HDMI kabel aan je led sync box.

NB: Die HDMI versie van je led synx box is waarschijnlijk niet compatible  met 4K, HDR of hoge  framerates.

Bij de V7 decoder bijgeleverde HDMI kabel is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

PS: OP de site HDMI Sync box met lichtstrip - 18 W | Action Webshop BE geven ze het volgende op:
De siliconen ledlichtstrip is geschikt voor tv’s tot 65 inch en media- of tv-kasten met een HDMI uitgang. Hij ondersteunt HDMI 2.0 met resoluties tot 4 K bij 60Hz.

Er zijn sowieso dikwijls problemen gemeld met de v7 decoder als bv een soundbar tussen de v7 en de TV staat en dan kan het ook soms opgelost worden door de soundbar via de HDMI ARC van de TV aan te sluiten en de TV rechtstreeks op de V7