Skip to main content

Beste,

2 vraagjes :

  • hoe krijg ik mijn Proximus mail op mijn bureaublad van mijn PC ?
  • hoe breng ik al mijn contacten uit outlook naar mijn webmail ?

bedankt voor jullie reacties

louis

ivm exporteren uit outlook, zou dit een leidraad kunnen zijn, zelf heb ik er geen ervaring mee:

Stap 1: Exporteren vanuit Outlook

  1. Open Outlook: Start je Outlook-applicatie.
  2. Selecteer contacten: Ga naar het tabblad 'Personen' (of 'Contactpersonen').
  3. Exporteren: Klik op 'Bestand' > 'Openen en exporteren' > 'Importeren/exporteren'.
  4. Exporteren naar een bestand: Kies deze optie en klik op 'Volgende'.
  5. Comma Separated Values (CSV): Selecteer dit formaat en klik op 'Volgende'.
  6. Contactpersonen: Selecteer de map met je contacten die je wilt exporteren en klik op 'Volgende'.
  7. Bestandsnaam en locatie: Kies een locatie om je CSV-bestand op te slaan en geef het een duidelijke naam. Klik op 'Volgende' en vervolgens op 'Voltooien'.

Stap 2: Importeren in Proximus Webmail

  1. Log in op Proximus Webmail: Ga naar de Proximus Webmail-website en log in met je gegevens.
  2. Naar contacten: Navigeer naar het gedeelte voor contacten in je Proximus Webmail.
  3. Importeren: Zoek naar een optie om contacten te importeren. Dit kan een knop zijn zoals 'Importeren' of 'Contacten toevoegen'.
  4. CSV-bestand selecteren: Selecteer het CSV-bestand dat je net vanuit Outlook hebt geëxporteerd.
  5. Importeren: Volg de instructies op het scherm om het importproces te voltooien.

Je proximus mail op je bureaublad?
Bedoel je dit: In je browser ga je naar je webmail, kopieer de link in je adresbalk, ga naar je bureaublad, rechtsklikken, nieuw, snelkoppeling,  plak de link en geef een naam (webmail?). Als je dan op de snelkoppeling klikt opent direct webmail. Je moet wel nog inloggen.


Zoals steeds een juiste oplossing van Martin, bedankt het is volledig gelukt

Enig idee om mijn webmail op mijn bureaublad of op takenbalk te krijgen??

 

Nog een fijne avond,

louis


Wat wil je eigenlijk juist bereiken?


@LOUIS_03 Als je bedoelt dat je “Proximus webmail” wilt openen via uw bureaublad kan je dit als volgt:

  • Klik met de rechtermuisknop op jouw bureablad.
  • Klik op Nieuw
  • Klik op Snelkoppeling
  • Typ de volgende tekst: http://webmail.proximus.be
  • Klik op Volgende
  • Typ de volgende tekst: Proximus Webmail
  • Klik op Voltooien

Als je die wilt openen via de taakbalk:

Om een snelkoppeling aan de taakbalk vast te maken in Windows, kunt u de volgende stappen volgen:

Edge browser openen:

  1. Ga naar de website http://webmail.proximus.be .
  2. Klik rechtsboven op de drie puntjes en selecteer "Meer hulpprogramma's".
  3. Klik op "Aan taakbalk vastmaken" en bevestig met "Ja".
  4. Er verschijnt nu een snelkoppeling op de taakbalk die u kunt gebruiken om de website of het programma te openen

Website aan taakbalk vastmaken Chrome

Zet zo in Chrome een website op de taakbalk:

  • Open de browser Chrome.
  • Ga naar de website die u wilt vastmaken aan de taakbalk = http://webmail.proximus.be .
  • Klik rechtsboven op de drie puntjes.
  • Klik onderaan het menu dat opent op Opslaan en delen.
  • Klik op Snelkoppeling maken.
  • Geef de snelkoppeling eventueel een andere naam
  • Klik op Maken.
  • Klik rechtsonder op Ja.

Op de taakbalk staat nu een snelkoppeling naar de website. Klik erop en de website opent.

 


Mijn manier (4 posts hoger) werkt ineens bij alle browsers voor een snelkoppeling op het bureaublad.
Ik zeg het maar.


Inderdaad voor het bureaublad komt onze uitleg op het zelfde neer, maar voor de methode voor de Taakbalk kan iets verschillen naar gelang de browser vandaar dat ik beide gepost heb voor Edge en Chrome bv. Tenslotte vind je al die uitleg ook als je gewoon googelt.


weeral klaar en duidelijk, heb het gedaan en t’is OK 

Bedankt Martin

Nog een fijne avond, groetjes


Graag gedaan en voor u ook een fijne avond verder.


Reageer