Vraag

Mail telenet werkt niet meer na overstap proximus de

  • 14 July 2022
  • 6 reacties
  • 2566 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben onlangs van Telenet naar Proximus overgestapt, bij het aanvragen van deze overgang hebben ze mij gegarandeerd dat mijn mail van Telenet zou blijven werken. Na opzoek werk, zou dit inderdaad zo moeten zijn door een nieuwe telecomwet van 2022 waarin staat dat mensen hun mail kunnen behouden als ze zouden overstappen zonder extra kost of dergelijke. 

 

Ik ondervind wel problemen... Ik krijg geen mail meer binnen op mijn tablet van mijn telenet mail adres.

 

Enig idee hoe dit komt? 

 

Alvast bedankt.


6 reacties

en zie je ze binnenkomen op → Telenet: Webmail

Reputatie 7
Badge +4

In principe moet u e-mails naar uw Telenet e-mail adressen via Telenet webmail nog kunnen raadplegen  voor een periode van 18 maanden indien u dit expliciet gevraagd hebt bij uw opzegging bij Telenet

M.b.t. de “telecomwet” voor zover mij bekend zijn nog geen uitvoeringsbesluiten (KB) inzake het permanente behoud en de maximum jaarlijkse/maandelijkse kost ervan na deze periode van 18 maanden nog niet verschenen/gepubliceerd

 

Staat dit dan vermeld op hun site dat je dit expliciet moet vragen om 18 mnd je mail nog te kunnen gebruiken?

op de proximus site bvb staat gewoon:
 

Je mail na opzeg van je contract

Wat gebeurt er met je mailbox na opzeg van je contract? 

Je mailbox

Je e-mailadres kun je gratis gebruiken tot 18 maanden na je opzeg. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Je hebt een e-mailadres met domeinnaam van jouw huidige telecomoperator

Bijvoorbeeld: jan.smet@skynet.be, jan.smet@telenet.be...

Je kunt dit e-mailadres 18 maanden gratis behouden. Je moet dat wel aanvragen vóór jouw abonnement afloopt. Je operator moet jou één van deze opties aanbieden:

  • je oude e-mailadres 18 maanden blijven gebruiken.
  • je oude e-mailadres onmiddellijk afsluiten, maar de operator stuurt wel jouw e-mails naar het oudere adres gedurende 18 maanden door naar jouw nieuwe e-mailadres.

In die tijd bezorg je mensen zelf je nieuwe e-mailadres.

Je kan het (door jouw operator) gekozen systeem verder laten lopen na de 18 maanden, maar dan kan je oude operator daarvoor kosten aanrekenen.

 

Vermits het/een KB bij mijn weten nog steeds ontbreekt, stel ik mij wel vragen bij dit laatste op de website van het BIPT

Je kan het (door jouw operator) gekozen systeem verder laten lopen na de 18 maanden, maar dan kan je oude operator daarvoor kosten aanrekenen.

Ergens gelezen dat er ook zou geopteerd worden in de toekomst om bij verandering van operator je toch je oud email adres zou moeten kunnen verder gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

Dat staat inderdaad in de “telecomwet” = mogelijk te behouden mits een “te betalen kost”, maar het uitvoeringsbesluit (KB) met Mevr De Sutter als verantwoordelijke minister, ontbreekt nog voor zover mij bekend

Reageer