Vraag

Ik ontvang alle mails op iedere alias van mijn skynet adres

  • 29 March 2024
  • 7 reacties
  • 64 Bekeken

Ik heb onlangs de accountinstellingen van mijn mailadressen moeten aanpassen.  Sindsdien ontvang ik alle mails op ielke alias van mijn skynet adres (dus 3 keer).

Ik weet dat het verband houdt met de inkomende imap-server.  Maar is er een mogelijkheid om ergens aan te geven dat de mail maar voor 1 van de aliassen moet doorgestuurd worden?


7 reacties

Welke aanpassingen heb je dan gedaan, want dit lijkt me toch eigenaardig

In februari heb ik Office 365 geïnstalleerd.  (Tot dan gebruikte ik nog Office 2003!).  Dat heeft goed gewerkt tot ik plots geen mails meer kon ontvangen/versturen.  Blijkbaar zat ik nog op de oude poorten van de server.  In Outlook kon ik de accountinstellingen niet wijzigen. Ik heb uiteindelijk mijn accounts in Outlook verwijderd en dan  terug aangemaakt. Deze keer op de imap-server.

Eigenlijk zou ik dit willen wijzigen naar de POP-server.  Maar ook die wijziging lukt niet en krijg  ik de melding dat de accountinstellingen niet aangepast kunnen worden.

Bovendien krijg ik bij het openen van Outlook volgende melding:

 

Lukt het met deze uitleg ?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_auth/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/bescherm-je-mailbox-om-e-mails-te-versturen.html

Neen, want alles staat reeds zo ingsteld.

De gemakkelijkste oplossing zou moeten zijn je-mailaccount eens uit Outlook verwijderen en opnieuw instellen.
Voor POP stel je de inkomende mailserver in :

  • Adres: pop.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 995

Let wel:

POP downloadt alle nieuwe berichten  en zodra ze zijn gedownload naar uw pc worden ze uit de e-mailservice verwijderd. Ze zijn dan nog alleen toegankelijk via dezelfde computer !  Dus ook niet meer via je smartphone of tablet!
Verzonden e-mail wordt ook lokaal opgeslagen op de pc.

TBI:

POP downloadt alle nieuwe berichten  en zodra ze zijn gedownload naar uw pc worden ze uit de e-mailservice verwijderd.

Tenzij je via instelling “Een kopie van berichten op de server achterlaten” kunt ergens aanvinken.

Bedankt voor jullie reactie.  Ik ga er morgen mee aan de slag. Eerst nog wat van de familie, de paaseieren en de koers genieten!

Reageer