Anti-phishing: 11 goede online tips

  • 5 February 2021
  • 31 reacties
  • 1001 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ruim 2 maand niet opgepakt en oproepen bleven komen.
Zal vaste lijn versneld laten verdwijnen.

Ja dat is natuurlijk als iets vervelender, ik krijg geregeld ook van die oproepen binnen maar heb tot hier tot het geluk gehad dat die over het algemeen vanzelf stoppen na twee weken en er toch wel gemiddeld een paar maand tussen zitten voor het opnieuw begint, ook op mijn smartphone heb is er verleden week 3 binnen gekregen met als aanduiding “GENT” maar is ook weer vanzelf gestopt.

TIP:  je kan de app “saveonweb” ook installeren om verwittigd te worden over welke phishing er de ronde doet (recent veel gemeld werd) en stuur hen ook door als er iets verdacht lijkt:

Heb je een verdachte e-mail of een verdacht bericht ontvangen? Stuur het door naar verdacht@safeonweb.be en verwijder het daarna.

Home | Safeonweb

Safeonweb app Installeren & uitleg | Safeonweb Drupal

 

net een phishing sms binnengekregen:

 

vandaag deze phishing mail binnengekregen op mijn @skynet mailadres:

Beste heer/mevrouw,

 

In het laatste kwartaal van 2022 zijn de energieprijzen door het dak gegaan. Mede door de oorlog tussen Rusland en Oekraïne blijven de energieprijzen stijgen.

Hierdoor voorziet Fluvius een compensatie van €125,00.- per huishouden, indien u hier voor in aanmerking komt verzoeken wij het volgende.
 

Om deze compensatie te ontvangen dient u uw rekening te bevestigen via:

Mijn rekening bevestigen

Na het voldoen van het identificatieproces ontvangt u de compensatie binnen max. 2 werkdagen op uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Fluvius

Reputatie 7
Badge +1

vandaag deze phishing mail binnengekregen op mijn @skynet mailadres:

Beste heer/mevrouw,

 

In het laatste kwartaal van 2022 zijn de energieprijzen door het dak gegaan. Mede door de oorlog tussen Rusland en Oekraïne blijven de energieprijzen stijgen.

Hierdoor voorziet Fluvius een compensatie van €125,00.- per huishouden, indien u hier voor in aanmerking komt verzoeken wij het volgende.
 

Om deze compensatie te ontvangen dient u uw rekening te bevestigen via:

Mijn rekening bevestigen

Na het voldoen van het identificatieproces ontvangt u de compensatie binnen max. 2 werkdagen op uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Fluvius

@Martin. Heb ik ook gekregen. Al doorgegeven aan safeonweb.

Reageer