Prime

Amazon Prime app beschikbaar op V7

Amazon Prime app beschikbaar op V7
Reputatie 7
Badge +4

De Amazon Prime app is vanaf nu beschikbaar op je V7 !

Apps in de Android TV-decoder/TV Box | Proximus


11 reacties

Reputatie 1

Wow prachtig nieuws! Hier zat ik al even op te wachten…

 

Spijtig genoeg werkt de app niet naar behoren. Schokkerige/haperende beeldkwaliteit.

 

Weer eentje om toe te voegen aan de waslijst van problemen die ik heb sinds de “upgrade” naar de v7 decoder.

Reputatie 1

Inderdaad niet om aan te zien, lijkt meer op een dia presentatie dan op video.

Reputatie 7
Badge +4

@KrisL @ZoekerAH Ondervinden jullie ook problemen met andere apps, of andere toepassingen op je tv (live, opnames,...) ? Is je decoder draadloos of via kabel verbonden met je B-box ?

Ik gebruik de Prime app ook via mijn V7 en heb wel een goede beeldkwaliteit. Het lijkt me dus geen bug maar iets waarvan we  de oorzaak moeten vinden.  Ik heb jullie lijn nagekeken en die ziet er alvast in orde uit. 

Reputatie 1

@KrisL @ZoekerAH Ondervinden jullie ook problemen met andere apps, of andere toepassingen op je tv (live, opnames,...) ? Is je decoder draadloos of via kabel verbonden met je B-box ?

Ik gebruik de Prime app ook via mijn V7 en heb wel een goede beeldkwaliteit. Het lijkt me dus geen bug maar iets waarvan we  de oorzaak moeten vinden.  Ik heb jullie lijn nagekeken en die ziet er alvast in orde uit. 

 

Beste,

 

Mijn decoder is met de kabel verbonden aan mijn B-Box.

 

Ik ondervind een resem problemen sinds de ingebruikname van mijn V7-decoder, waaronder:

 

  • Onstabiel internet tijdens gebruik decoder V7 bij het afspelen van opnames hetgeen bv. online gaming onmogelijk maakt
  • Haperende beeldkwaliteit bij afspelen opnames, bij prime video, bij disney+ (maar NIET bij Netflix!?)

 

Ik heb deze problemen al enkele keren aangekaart via de helpdesk en via dit forum maar al mijn vragen/opmerkingen sterven een stille dood… Op het forum blijkt ook duidelijk dat vele anderen dezelfde problemen ondervinden en vermoedelijk is er nog een groot deel van uw cliënteel die dit probleem ook heeft zonder hierover te klagen. Wat betreft de haperende beeldkwaliteit lijkt dit immers bepaalde mensen meer te storen dan anderen. Mijn vriendin merkt dit bijvoorbeeld nauwelijks op terwijl ik het on-uit-staan-baar vind.

 

Voor zover ik er iets van begrijp - ik heb geen enkele technische kennis - zou dit allemaal waarschijnlijk het gevolg is van de manier waarop de nieuwe decoder bepaalde signalen verwerkt. De technische termen ontsnappen mij maar worden verder op het forum verschillende keren aangehaald. Als de sterkte van de lijn in uw woning/straat onvoldoende is heb je gewoon pech en aangezien er intussen maanden later nog steeds geen beterschap is vermoed ik dat een oplossing niet eenvoudig of simpelweg niet mogelijk is.

 

Als richtlijn las ik ergens dat je minstens een verbindingssnelheid van 35mbps nodig had voor de decoder V7 maar uit testen blijkt dat ik toch aan ca. 50-60mbps uitkom maar dit zou dus alsnog onvoldoende zijn om de decoder V7.

 

Het is zover gekomen dat ik een dongle heb moeten kopen voor mijn TV om Amazon Prime / Disney+ te gebruiken en dat ik mijn vriendin moet vragen om op de slaapkamer TV te gaan kijken als ik dan toch eens een keertje de tijd vind om ‘s avonds even te gamen…

 

Ja… Leuk is anders

 

Reputatie 1

Het lijkt wel alsof die V7 decoder trager begint te werken hoe langer die aan of op standby staat. Net na een reboot van de decoder werkt Prime bij mij perfect zonder haperingen.

In principe moet ik dus elke keer ik naar Prime wil kijken eerst de decoder eens rebooten. Gelukkig heb ik ook nog een Xiaomi Mi Box om Prime op te kijken.

Net zoals bij ZoekerAH heeft Netflix hier geen last van. Opnames weet ik niet want ik neem niets op.

Reputatie 7
Badge +4

@ZoekerAH Je woont inderdaad wat verder van het aansluitpunt op straat. Je lijn is geprogrammeerd op 30Mbps maar is zo goed van kwaliteit dat die snelheid al gestegen is naar 60Mbps. Je decoder heeft daarvan zeker 30Mbps nodig. Je decoder krijgt voorrang en hierdoor kan je soms vertraging ondervinden op je internet. Theoretisch hou je dan nog 30 over voor je internet, maar je verliest altijd wel een beetje snelheid aan communicatie van de modem met onze servers,.... Ook via wifi is de verbinding trager dan via kabel. Daarbovenop is het ook afhankelijk met hoeveel toestellen tegelijkertijd en voor welke toepassingen je verbinding wil maken

@KrisL is je decoder draadloos of via kabel aangesloten ? Uw lijn haalt 100Mbps en zou het beeld dus wel zeker op een goede manier moeten kunnen doorgeven. 

 

Reputatie 1

@ZoekerAH Je woont inderdaad wat verder van het aansluitpunt op straat. Je lijn is geprogrammeerd op 30Mbps maar is zo goed van kwaliteit dat die snelheid al gestegen is naar 60Mbps. Je decoder heeft daarvan zeker 30Mbps nodig. Je decoder krijgt voorrang en hierdoor kan je soms vertraging ondervinden op je internet. Theoretisch hou je dan nog 30 over voor je internet, maar je verliest altijd wel een beetje snelheid aan communicatie van de modem met onze servers,.... Ook via wifi is de verbinding trager dan via kabel. Daarbovenop is het ook afhankelijk met hoeveel toestellen tegelijkertijd en voor welke toepassingen je verbinding wil maken

 

 

Maar dus… Geen oplossing(en) in het vooruitzicht voor mijn situatie(s) als ik het goed begrijp?

 

Misschien een speciaal tarief voor mensen in mijn situatie? ‘Proximus Flex Handicapped’?  :joy:

 

 

Reputatie 1

Mijn lijn is niet het probleem, zoals ik zei werkt het perfect met mijn Mi Box. Het probleem is de V7 decoder waarop de Prime app niet deftig werkt.

Reputatie 1

Mijn lijn is niet het probleem, zoals ik zei werkt het perfect met mijn Mi Box. Het probleem is de V7 decoder waarop de Prime app niet deftig werkt.

 

Same here…

 

Met de oude decoder nooit last gehad van alle voorvermelde problemen. Via mijn dongle of mijn andere smart tv ook geen last met Disney+/Prime (hoewel deze dan draadloos verbonden is)

 

De nieuwe decoder ‘verbruikt’ gewoon teveel van de beschikbare “bandbreedte” bij bepaalde toepassingen en op één of andere manier (b)lijkt dit de ene al wat meer te affecteren als de andere.

Reputatie 7
Badge +5

@ZoekerAH Wij kunnen aan je snelheid helaas niks veranderen. Een eventuele oplossing is terug naar een ouder model decoder te gaan maar dan vallen alle mogelijkheden qua app natuurlijk weg.

@KrisL Kan je je forumprofiel vervolledigen aub? Dan kijk ik het verder voor je na.

Reputatie 1

 

@KrisL Kan je je forumprofiel vervolledigen aub? Dan kijk ik het verder voor je na.

Ik veronderstel dat je mijn klantnummer bedoelde, dat heb ik nu ingevuld.

Reageer