Beantwoord
Proximus tv app: altijd 3G/4G
Als ik een uitzending wil bekijken op de Proximus tv app op mijn smartphone, gaat dat altijd over het 3G/4G netwerk (ik krijg altijd die waarschuwing), zelfs als ik thuis in mijn wifi-netwerk zit. Hoe krijg ik die app op wifi?
Beste antwoord door ThomasP
LucT, ik vrees dat de medewerker hier zich een beetje vergist heeft.
Er is geen regel dat de Proximus TV app eerst een uur op mobiele data (3G/4G) verbonden moet zijn. Noch dat het eerste uur mobiele data gratis is. Mijn excuses dat dit zo gezegd is geweest.
Een mogelijke oorzaak kan wel zijn dat je GSM toestel gebruik maakt van WiFi assistentie. Hierdoor zal je toestel mobiele data gebruiken om je internet snelheid te 'boosten'. Gezien de Proximus TV app relatief veel data gebruikt, kan dit de oorzaak zijn. Controleer of deze instelling actief staat, en schakel deze best uit. Op Android vind je dit normaal gezien:
Schakel deze uit.
Bekijk origineelEr is geen regel dat de Proximus TV app eerst een uur op mobiele data (3G/4G) verbonden moet zijn. Noch dat het eerste uur mobiele data gratis is. Mijn excuses dat dit zo gezegd is geweest.
Een mogelijke oorzaak kan wel zijn dat je GSM toestel gebruik maakt van WiFi assistentie. Hierdoor zal je toestel mobiele data gebruiken om je internet snelheid te 'boosten'. Gezien de Proximus TV app relatief veel data gebruikt, kan dit de oorzaak zijn. Controleer of deze instelling actief staat, en schakel deze best uit. Op Android vind je dit normaal gezien:
Instellingenmenu => ‘Verbindingen’ => ‘Wi-Fi’ => ‘Geavanceerd’ => ‘Slimme netwerkwissel’.
Schakel deze uit.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.