Skip to main content
Beantwoord

Proximus tv app: altijd 3G/4G


  • Apprentice
  • 2 reacties
Als ik een uitzending wil bekijken op de Proximus tv app op mijn smartphone, gaat dat altijd over het 3G/4G netwerk (ik krijg altijd die waarschuwing), zelfs als ik thuis in mijn wifi-netwerk zit. Hoe krijg ik die app op wifi?

Beste antwoord door ThomasP

LucT, ik vrees dat de medewerker hier zich een beetje vergist heeft.
Er is geen regel dat de Proximus TV app eerst een uur op mobiele data (3G/4G) verbonden moet zijn. Noch dat het eerste uur mobiele data gratis is. Mijn excuses dat dit zo gezegd is geweest.

Een mogelijke oorzaak kan wel zijn dat je GSM toestel gebruik maakt van WiFi assistentie. Hierdoor zal je toestel mobiele data gebruiken om je internet snelheid te 'boosten'. Gezien de Proximus TV app relatief veel data gebruikt, kan dit de oorzaak zijn. Controleer of deze instelling actief staat, en schakel deze best uit. Op Android vind je dit normaal gezien:

Instellingenmenu => ‘Verbindingen’ => ‘Wi-Fi’ => ‘Geavanceerd’ => ‘Slimme netwerkwissel’.

Schakel deze uit.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 166 reacties
  • 5 mei 2018
Ik heb je wat info gemaild, Luc, hopelijk lukt het . Groeten. Jan

  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 5 mei 2018
Het lukt niet hoor. Ook al ben ik thuis in mijn beveiligd Proximus wifi-netwerk, krijg ik telkens de waarschuwing, als ik naar een uitzending via de proximus tv app kijk, dat ik verbonden ben met het 3G/4G netwerk. Wifi is ingesteld, wifi hotspots ook.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 5 mei 2018
Intussen, via Proximus support, vernomen dat je een eerste uur 3G/4G gratis krijgt, en dan overschakelt naar wifi. Ik zal het maar eens uitproberen, maar is dat ooit gecommuniceerd geweest?

Martin
  • 33940 reacties
  • 5 mei 2018
Dat heb ik hier persoonlijk nog nooit ergens gelezen, mss staat het ergens dan op hun site, maar dat zal wat googel werk worden om dit terug te vinden 😉

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • 527 reacties
  • Antwoord
  • 8 mei 2018
LucT, ik vrees dat de medewerker hier zich een beetje vergist heeft.
Er is geen regel dat de Proximus TV app eerst een uur op mobiele data (3G/4G) verbonden moet zijn. Noch dat het eerste uur mobiele data gratis is. Mijn excuses dat dit zo gezegd is geweest.

Een mogelijke oorzaak kan wel zijn dat je GSM toestel gebruik maakt van WiFi assistentie. Hierdoor zal je toestel mobiele data gebruiken om je internet snelheid te 'boosten'. Gezien de Proximus TV app relatief veel data gebruikt, kan dit de oorzaak zijn. Controleer of deze instelling actief staat, en schakel deze best uit. Op Android vind je dit normaal gezien:

Instellingenmenu => ‘Verbindingen’ => ‘Wi-Fi’ => ‘Geavanceerd’ => ‘Slimme netwerkwissel’.

Schakel deze uit.