Skip to main content
Beantwoord

Android TV Box kleurinstelling/beeldkwaliteit

ik heb gisteren mijn Android TV box geïnstalleerd ( vervanging V5c) , alles liep behoorlijk vlot + ook de afstandsbediening via blue-tooth ingeschakeld om directe communicatie met TV Box te hebben.  

Mijn eerste vasstelling is dat de kleuren iets donkerder zijn,  maar ik zie dat de kleur -en klankinstellingen via mijn TV (afzonderlijke afstandsbediening) niet langer toegangkelijk zijn.  Alles zit via de V7 afstandsbediening.  Wellicht kan ik hierdoor geen kleurinstelling meer doen ?  of heb ik bij toeval de afstandsbediening V7 universeel gemaakt ( mijn TV is van Loewe) , aangezien ook volume en aan/uit nu ook werkt via Proximus afstandsbediening ( maar geen kleur of klank aanpassing meer?  Of heb ik toch ergens een verkeerde handeling uitgevoerd  en moet ik de decoder opnieuw installeren?

Ik zie ook op het forum meldingen ivm decoder die opnieuw opstart, dit had ik gisteren ook voor…..komen eerst in algemeen menu terecht,  hoor de klank van VRT….maar blijft op menu, en na een poos wachten start de decoder opnieuw op en kom ik wel op het juiste kanaal terecht.

Beste antwoord door Dirk vdk

@Martin ,  ik heb uw advies gevolgd om de instellingen van de TV Box te wijzigen

1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar  > Instellingen Toestel Apparaatvoorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit. 

na deze wijziging kan ik mijn TV afstandsbediening terug afzonderlijk gebruiken, en heb ik terug toegang tot kleur -en klankinstellingen.  Ter info, het was zelfs zo dat bij het op standby zetten v/d TV box ook de TV zelf op of werd gezet ( en ook andersom, als je de TV aanzet dat de TV box ook onmiddelijk opstart).

Nu rest enkel nog de vraag waaarom bij het plaatsen van deze android TV box de kleuren donkerder zijn ?   De TV zelf is het zeker niet, is modern en nog maar 2 jaar oud.  De decoder heb ik al eens stroomloss gezet maar zonder resultaat.  Ik probeer nog even uw aanbeveling om de PX remote opnieuw in te stellen.  Mocht ik de decoder opnieuw installeren ( eerst deactiveren….enz) zou dit een oplossing kunnen zijn? 

In het ergste geval zal ik de instellingen aanpassen via de afstandsbediening van de TV.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • 33935 reacties
  • 19 mei 2025
  •  maar ik zie dat de kleur -en klankinstellingen via mijn TV (afzonderlijke afstandsbediening) niet langer toegangkelijk zijn
    Er is geen reden dat je TV afstandsbediening niet meer zou werken om je TV te bedienen omdat je de PX afstandsbediening universeel gemaakt hebt.
    -- Je kan ook eens de decoder herstarten = 0 sec volledig stroomloos zetten.
    -- Als het ook niet helpt dan eens opnieuw de PX remote instellen=
       1)Afstandsbediening resetten 
       2) Afstandsbediening universeel maken 
       3) Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth
  • Ik zie ook op het forum meldingen ivm decoder die opnieuw opstart
    Wijzig eens  de instellingen van je TV Box:
    2. Ga naar  > Instellingen Toestel Apparaatvoorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit. 
      Om zo vast te stellen of het dan wel in orde is.

Forum|alt.badge.img+2

@Dirk vdk  je kan ook eens kijken of HDR aanstaat, zet dit dan uit als dat kan op de V7 box, HDR is enkel van toepassing als je een 4K tv hebt, als het geen 4K tv is maakt deze het beeld donkerder.

Martin
  • 33935 reacties
  • 19 mei 2025

@Master-magic HDR uitzetten gaat niet op de V7 decoder.

Forum|alt.badge.img+2
Martin schreef:

dat is een gemiste optie dan :-( 

Martin
  • 33935 reacties
  • 19 mei 2025
Master-magic schreef:
Martin schreef:

dat is een gemiste optie dan :-( 

Op de V7C echter is het wel mogelijk om uit te zetten.

Forum|alt.badge.img+2

@Martin dat is een goeie zet voor wie geen 4K tv heeft vraagt dan beter die nieuwste versie.

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • Antwoord
  • 20 mei 2025

@Martin ,  ik heb uw advies gevolgd om de instellingen van de TV Box te wijzigen

na deze wijziging kan ik mijn TV afstandsbediening terug afzonderlijk gebruiken, en heb ik terug toegang tot kleur -en klankinstellingen.  Ter info, het was zelfs zo dat bij het op standby zetten v/d TV box ook de TV zelf op of werd gezet ( en ook andersom, als je de TV aanzet dat de TV box ook onmiddelijk opstart).

Nu rest enkel nog de vraag waaarom bij het plaatsen van deze android TV box de kleuren donkerder zijn ?   De TV zelf is het zeker niet, is modern en nog maar 2 jaar oud.  De decoder heb ik al eens stroomloss gezet maar zonder resultaat.  Ik probeer nog even uw aanbeveling om de PX remote opnieuw in te stellen.  Mocht ik de decoder opnieuw installeren ( eerst deactiveren….enz) zou dit een oplossing kunnen zijn? 

In het ergste geval zal ik de instellingen aanpassen via de afstandsbediening van de TV.

Martin
  • 33935 reacties
  • 20 mei 2025

Het zou zoals ook Master-magic hierboven ook al aangegeven heeft, iets met HDR kunnen te maken hebben, maar met een V7 decoder kun je die niet uitzetten om eens te testen!

Het kan zeker geen kwaad van je decoder eens te →resetten (zelfs al geeft het geen oplossing)

Moest ik van u zijn zou ik zelf eerst eens de Internetbox resetten, maar eerst de decoder volledig stroomloos zetten en dan pas de  →Internetbox resetten en als die volledig opgestart is en je terug kunt surfen dan pas de decoder →resetten.