Skip to main content
Vraag

Taal Proximus+ app

• Apprentice
  • 3 reacties

Mijn Proximus+ app is in het Engels en dat lijkt nergens aanpasbaar te zijn. Ik wil alles in het Nederlands zien (en aldus de instellingen is dat bij Proximus bekend/is Nederlands ‘mijn’ taal). Waarom is alles in het Engels en hoe pas ik dit aan?

6 reacties

Martin
  • 33379 reacties
  • 12 april 2025

TIP: Noteer in ieder geval in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat de PX moderatoren u maandag vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3229 reacties
  • 14 april 2025

@Ams 

zoals vermeld: graag je forum profiel aanvullen met al je gegevens, zodat we kunnen nakijken en aanpassen.

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

groetjes,

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 14 april 2025

Ingevuld, hoewel ik juist vraag hoe ik dit zelf kan aanpassen, dus het is onduidelijk waarom deze info nodig is. Als het is omdat alleen Proximus de taal kan aanpassen, waarom is dit zo?

Nogmaals, het gaat om de app Proximus+, niet de website of de communicaties van Proximus.

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 14 april 2025

Inmiddels heb ik het antwoord via ProximusPlus support. Het antwoord heeft niets te maken met mijn klantgegevens: de Proximus+ app wordt ingesteld in het Engels als de instellingen van de mobiele telefoon niet Nederlands of Frans zijn. 

Martin
  • 33379 reacties
  • 14 april 2025

FYI: Dat heeft uiteraard niks met je klantgegevens te maken dat de taal niet in het NL staat, er wordt gewoon aan de forumleden gevraagd om hun klantgegevens in te vullen omdat de PX moderatoren dan je vlugger kunnen in het klanten bestand terugvinden bij eventuele vragen die gesteld worden op het forum, om zo je vraag/probleem vlugger te kunnen beantwoorden/op te lossen of om deze eventueel door te geven aan de bevoegde diensten die dit dan verder kunnen behandelen.

In uw geval kon je door te schudden met je apparaat (waarop de Proximus+ app staat) zo een venster laten openen, waar je dan het probleem kunt voorleggen/doorgeven en je zo direct bij de bevoegde dienst terecht komt die voor de oplossing kan zorgen.

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 14 april 2025

Ik begrijp de uitleg, het wordt hierboven echter zo uitgelegd dat je geen antwoord krijgt als je je gegevens niet invult. Dat die gegevens niet nodig zijn in dit geval (en waarschijnlijk ook in sommige andere gevallen) wordt dus volledig overgeslagen, omdat het blijkbaar een standaardreactie is. Ik kaart het aan omdat het de vragensteller extra werk oplevert, terwijl die soms enkel op zoek is naar een snel antwoord (zoals in mijn geval). 
Zoals blijkt uit mij reactie hierboven heb ik inmiddels (en sneller dan het forum, o.a. door de eis gegevens in te vullen) inderdaad de vraag ook rechtstreeks aan de bevoegde dienst voorgelegd én een antwoord gekregen. 

Reageer