Skip to main content
Vraag

Internet probleem

• 24 februari 2025
  • 11 reacties
  • 118 Bekeken

Ik zag op de forum: internet-profiel | Proximus Forum dat je de gegarandeerde snelheid moet bereiken. Echter haal ik maar maximum 250mbps. Waar zijn de overige 210mbps naartoe? Dit is hetzelfde voor wifi als bekabeld.

Ook verlaagd mijn internetsnelheid soms naar maximum 90mbps. Hoe komt dit? 

Als ik betaal voor een pack dan verwacht ik ook dat ik krijg waarvoor ik betaal.

11 reacties

Martin
  • 33471 reacties
  • 24 februari 2025

Met je laptop waarmee je de speedtest.net meet,  veronderstel ik dat die een 1 gig netwerkkaart heeft en meet je direct op de internet box met een utp kabel, terwijl er geen andere toestellen verbonden zijn (alle andere utp kabels losleggen) met je internet box ook niet via wifi (wifi uitzetten).

Is internet Mega fiber dat je hebt (500/500Mbit)

Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen om dit verder eens na te trekken of alles correct staat aan hun kant.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3442 reacties
  • 25 februari 2025

@Mourad E.M. Ik meet een kleine fout op je lijn. Deze zou hersteld kunnen worden door al je toestellen te herstarten, dwz, de ONT (het bakje waar je fibersignaal binnenkomt) en de Internetbox. Als je ze terug opzet, schakel je eerst de ONT terug in en wacht tot alle lichtjes terug branden voordat je de internetbox terug opzet. 

Laat het maar weten als het toch niet zou werken op deze manier. 

• Auteur
  • Rising star
  • 18 reacties
  • 25 februari 2025

Welke van de twee dien ik te heropstarten? De zwarte of witte doos? En hoe dien ik deze te heropstarten? Ik namelijk geen aan en uit knop.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4399 reacties
  • 25 februari 2025

De onderste (zwarte) is uw fibermodem  zou een aan/uit knop moeten hebben

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Aan de  bovenste (witte) dient u niets te doen (= fiberaansluitdoos die geen elektriciteit gebruikt)

U dient daarnaast evenwel ook uw internetbox (zwart niet op uw foto) te herstarten (ook deze heeft een aan/uit knop power on achteraan)

Internet Box - Installatiegids - fiber Gigabit v1

• Auteur
  • Rising star
  • 18 reacties
  • 25 februari 2025
HadewychT schreef:

@Mourad E.M. Ik meet een kleine fout op je lijn. Deze zou hersteld kunnen worden door al je toestellen te herstarten, dwz, de ONT (het bakje waar je fibersignaal binnenkomt) en de Internetbox. Als je ze terug opzet, schakel je eerst de ONT terug in en wacht tot alle lichtjes terug branden voordat je de internetbox terug opzet. 

Laat het maar weten als het toch niet zou werken op deze manier. 

Ik heb de nodige toestellen herstart. Is deze “kleine fout” van mijn lijn?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3442 reacties
  • 25 februari 2025

@Mourad E.M. Heb je de snelheidstest dan opnieuw gedaan ? Ik zie het kleine foutje nog steeds. Als je dezelfde problemen blijft hebben na de reboot van je toestellen, kan ik een technieker sturen voor verder nazicht. 

Mutlie
  • 2022 reacties
  • 25 februari 2025

Is je internet nu sneller? Dat kan het antwoord zijn op je vraag.

• Auteur
  • Rising star
  • 18 reacties
  • 25 februari 2025

Ik heb de speedtest gedaan en het is nog steeds 250mbps

• Auteur
  • Rising star
  • 18 reacties
  • 25 februari 2025

Het is wel van 80mbps van deze morgend gestegen naar 250mbps maar ik haal nog steeds niet de opgegeven 500mbps.

Martin
  • 33471 reacties
  • 25 februari 2025
HadewychT schreef:

@Mourad E.M. Heb je de snelheidstest dan opnieuw gedaan ? Ik zie het kleine foutje nog steeds. Als je dezelfde problemen blijft hebben na de reboot van je toestellen, kan ik een technieker sturen voor verder nazicht. 

Mourad E.M. schreef:

Het is wel van 80mbps van deze morgend gestegen naar 250mbps maar ik haal nog steeds niet de opgegeven 500mbps.

@Mourad E.M. hoogst waarschijnlijk zal er nu niet meer gereageerd worden en zal het pas voor morgen zijn als de PX moderatoren terug langskomen.

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 18 maart 2025

ik heb ook een probleem met het internet die gisteren is geïnstalleerd . We hebben de giga fiber maar als ik een snelheidstest doe via gsm halen we maar 216Mbps download en 260Mbps upload. We hebben 1 booster en de 2de kregen we niet verbonden is defect en wordt vervangen. Als de playstation is aangesloten op de booster met internetkabek en ik doe daarop een snelheidstest kom ik op 540 Mbps en 82Mbps dit ligt nog lager zonder de booster. Normaal met giga zouden we toch 2Gbps moeten hebben inplaats van 0,25Gbps? wel een heel groot verschil. Zelfs onze tweede playstation kunnen we niet draadloos verbinden met het internet en die geeft aan dat het te zwak is en dit probleem hadden we niet met het oude internet. Het is best jammer als je al langer moet wachten dan normaal omdat ze de fiber kabel niet kregen aangelegd en nu hebben we het internet en dan is het nog zwak ook. hopelijk weten jullie wat ik hieraan kan doen🙏🏼