Skip to main content
Vraag

TV-beeld bevriest tijdens het bekijken van een opname als een geplande nieuwe opname start.

  • 23 februari 2025
  • 7 reacties
  • 110 Bekeken

Beste,

Na een telefonische vraag einde januari i.v.m. mijn vaste telefoon meldde de contactpersoon me dat ik nog een oud model BBox3 had en dat hij een nieuw model BBox3V+ zou laten leveren. Het verband tussen vaste telefoon en BBox was me niet duidelijk maar alles verliep correct. BBox3v+ werd geleverd; ik sloot hem aan en alles werkte perfect tot …

Sedertdien bevriest het TV-beeld geregeld en moet ik het systeem na stroomloos zetten opnieuw opstarten tot het zich na 1 of meer dagen opnieuw voordoet. Na een aantal van die onderbrekingen stelde ik vast dat die zich telkens voordoen terwijl ik een opgenomen programma bekijk en er tijdens het bekijken een nieuw geprogrammeerde opname wordt gestart.

Kan je mij helpen om een oplossing te vinden?

Mijn BBox 3V+ is dus 3 weken oud en de decoder is een model V5c compact die al meerdere jaren draait.
 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • 33944 reacties
  • 23 februari 2025

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox3v+.

Heb je ook al alles eens gereset, dwz dat je de decoder volledig stroomloos zet en dan de →  bbox reset, pas wanneer de bbox terug volledig opgestart is en je terug kunt surfen dan de →  decoder resetten.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

Decoder is verbonden met netwerkkabel.

Al meerdere malen volledig stroomloos gezet maar samen heropgestart. Nu stroomloos gezet en decoder heropgestart na heropstart Bbox. Wacht nu resultaat af.


Martin
  • 33944 reacties
  • 24 februari 2025

Opmerking: er is een verschil tussen stroomloos zetten en resetten

wat ik in mijn vorig bericht gepost heb, namelijk: 

Martin schreef:

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox3v+.

Heb je ook al alles eens gereset, dwz dat je de decoder volledig stroomloos zet en dan de →  bbox reset, pas wanneer de bbox terug volledig opgestart is en je terug kunt surfen dan de →  decoder resetten.

beschrijf ik hoe je de bbox reset en ook de decoder reset , waarvan je de uitleg vindt door op de de linken te klikken die rechts van “→ “ staan!


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 24 februari 2025

@Lionel_021 Kan je eerst de laatste tip van Martin eens proberen ? Of eens testen met een andere kabel tussen je decoder en modem ? 

Ik heb je lijn nagekeken en daar is alvast geen duidelijke oorzaak te zien. 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

Ik heb een reset uitgevoerd. en wacht nu het resultaat  af.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 24 februari 2025

@Lionel_021 Hou ons gerust op de hoogte van het resultaat. 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 27 februari 2025

Al 3 dagen geen problemen meer gehad. Veronderstel dat het opgelost zal zijn.