Vandaag kregen wij de sleutels als trotse eigenaars van een nieuw huisje, hoera!
Na het vertrek van de vorige bewoners, (die TN klant waren) kon ik echter nergens een stekkerdoos/kabel van een ‘klassieke’ vaste telefoon vinden.
Omdat ik een afspraak heb voor Easy Switch, waarbij er een technieker komt op 31/10 (eerste dag dat we er wonen), heb ik even naar de 0800 helpdesk gebeld met de vraag of men daar kon zien hoe het op dat adres is gesteld.
Het antwoord was een beetje vaag in die zin “ik kan zien dat er in het verleden wel activiteit van PX is geweest op dat adres.” Ik ga dus maar van het beste uit dat er ergens een aansluiting is (desnoods weggewerkt na interieur renovatiewerken).
Maar hoe weet ik dat zeker? Als de technieker die dag komt en er is geen aansluiting voorzien, dan vrees ik voor lange tijd zonder tv/internet, ofwel voor omslachtige en dure infrastructuurwerken te staan (kabel trekken, de boel opbreken van de straat…? Mss moeten we dan wel TN-klant worden??
Het huis dateert van 1968, dus ik kan me niet voorstellen dat er sinds die tijd nooit vast is getelefoneerd. Maar hoe kan je zeker checken of er aansluiting is, en waar die het huis binnenkomt?
Vraag
aansluiting nieuw huis
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.