Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel Deurne


HUGO VAN CAMP
Goede middag,

Volgens uw technische dienst zou nu glasvezel beschikbaar zijn op bovenvermeld adres
(doorgeblazen, Nexans aangesloten + 5 omvormers voor 20 aansluitingen, UPT kabels reeds doorgetrokken tot in de individuele appartementen)

Blijkbaar weet men hier nog niks van op jullie abonnement/facturatie dienst, volgens hen hebben wij nog steeds geen aansluiting/akkoord voor glasvezel ….
bijgevolg kan men ons niet aansluiten (ik dacht dat we nu enkel de UPT kabel moesten versteken van Belgacom (koper) box naar omvormers..)

Gezien het veelvuldig uitvallen van huidige (koper) aansluiting zou ik het op prijs stellen mocht de glasvezel aansluiting eerstdaags gebeuren …

Hoop dat jullie mij kunnen helpen ???

met dank bij voorbaat

Hugo Van Camp

Beste antwoord door AntonellaD

Dag Hugo,
Ik heb navraag gedaan bij de bevoegde dienst. Zodra ik antwoord krijg, laat ik je iets weten.
Groetjes,
Antonella
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

13 reacties

Martin
  • 33470 reacties
  • 28 juli 2019
Morgen kunnen de proximus medewerkers je zeker meer info geven over de stand van zaken.

HUGO VAN CAMP
  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 28 juli 2019
Bedankt, hopelijk heb je gelijk ....

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • Antwoord
  • 30 juli 2019
Dag Hugo,
Ik heb navraag gedaan bij de bevoegde dienst. Zodra ik antwoord krijg, laat ik je iets weten.
Groetjes,
Antonella

HUGO VAN CAMP
  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 31 juli 2019
Bedankt Antonella,

groetjes

Hugo

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 2 augustus 2019
Dag Hugo,
De bevoegde dienst heeft me laten weten dat ze tegen eind augustus klaar zullen zijn met alle nodige werken en processen.
Groetjes,
Antonella

HUGO VAN CAMP
  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 2 augustus 2019
Dag Antonella,

Bedankt voor de info. Dus nog even geduld en dan hopelijk snel internet ....

groetjes

Hugo

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 144 reacties
  • 12 mei 2020

En hoe zit met de zij straten van de Jozef Verbovenlei zoals van Notenstraat, Colmastraat? 

Want ja de Jozef Verbovenlei heeft een glasvezelkabel.

 

Groeten Jeroen Goetschalckx


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3237 reacties
  • 13 mei 2020

HUGO VAN CAMP
  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 14 mei 2020


Goede middag,

Bestaat er een mogelijkheid om de ‘slimme’ wifi te desactiveren ????
Sinds activatie is heel ons systeem (2 xIPAD, 2 x Iphone, 1 x Imac, 2 Homepods, Proximus TV, Netflix via Apple TV…) VEEL trager dan ervoor en jammer genoeg zelfs onstabiel…
Bij laatste  interventie van Proximus technieker hebben we de Bbox en de glasvezel omvormer een ‘reset’ gegeven en was het even (maar niet lang) beter …..
Het kan toch niet de bedoeling zijn om deze beide elke dag een reset te geven ???

Met dank bij voorbaat voor spoedig antwoord/oplossing

met vriendelijke groeten

Hugo Van Camp - Diana Jocnkheere
Drakenhoflaan 194 - bus 214
2100 Deurne

tel 03 325 05 29
GSM 0477 13 51 93
GSM 0475 64 27 86

klant nummer 622921

 

Martin
  • 33470 reacties
  • 14 mei 2020

@HUGO VAN CAMP dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug inschakelen als de oorzaak van het probleem zou gevonden worden.

verdere toelichting:

One SSID wil zeggen dat beide wifi banden onder de zelfde wifi-naam (SSID) uitgezonden worden,
dus zowel wifi 5.0 als wifi 2.4 wordt uitgezonden onder één en de zelfde naam, namelijk "wifi-2.4-xxxx".
Daarom zie je op je toestellen de wifi naam "wifi-5.0-xxxx" niet meer toekomen.

Toestellen die vroeger op SSID = "wifi-5.0-xxxx" ingesteld stonden moeten nu op SSID "wifi-2.4-xxxx" ingesteld worden.

en als je ook deze toestellen hebt eventueel:

Wifi booster wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
dan best wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem
Zie ook: "hebt u problemen met je wifi booster" (heropstarten synchroniseren resetten controlelampjes):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

 

op de Ruckus draadloze oplossing heeft dit geen invloed op de one SSID (smart-wifi) werking,


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4399 reacties
  • 14 mei 2020

Bestaat er een mogelijkheid om de ‘slimme’ wifi te desactiveren ????

Uiteraard

via BBox LAN IP 192.168.1.1 - OneSSID banner aanklikken om uit te zetten (of terug op te zetten)


HUGO VAN CAMP
  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 15 mei 2020

BBox OneSSID uitgeschakeld zoals hierboven staat en werkt terug naar behoren…..

Slimme Wifi lijkt me goed idee maar ‘slecht’ uitgevoerd….

Misschien later nieuwe versie die wel zonder problemen werkt ?

 

Martin
  • 33470 reacties
  • 15 mei 2020

het kan ook altijd zijn dat het aan sommige toestellen zelf ligt die niet goed overweg kunnen met one ssid en mss door de software van het toestel ven up te daten dat het dan wel werkt, zo zijn er die met de uitlezing van zonnepanelen problemen hebben met one ssid en na firmware update het probleem verdwenen is.

NB: bij staat One SSId ook uit wegens problemen :wink: