Tot voor kort had ik een installatie met ISDN en een Bbox3 met daarop TV en een vrij recente switch (okt 2018) van tp-link voor de extra PC's, NAS en netwerk printer voor het bedrijf van mijn vrouw. Dit alles werkte prima tot dinsdag 8/01/2019. Toen is er een technieker langs geweest om de installatie te vervangen naar VOIP en een Bbox3V+. Wanneer de switch werd aangesloten viel alle communicatie weg; LAN, Wifi en de VOIP telefonie; enkel de TV werkte nog. De technieker is hier 3,5 h bezig geweest en is vertrokken zonder een oplossing. Aangezien ik een aantal apparaten nu niet meer op het netwerk kan zetten geeft dit voor het bedrijf wel problemen. Bij deze graag zo snel mogelijk een oplossing. De technieker begreep ook niet waarom de switch met een Bbox3 wel werkt en met een Bbox3V+ niet.
De oplossing die in een ander topic aan bod kwam nl. IGMP Snooping werkt hier ook niet, heb ik al getest.
Aan Proximus vraag ik een degelijke oplossing.
Aan andere forumleden; andere oplossingen zijn steeds welkom.
Alvast bedankt.
Mvg,
Dominique
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.