ruckus met Bbox 3 en nieuwe decoders

  • 15 November 2014
  • 10 reacties
  • 896 Bekeken

Vraagje,


Werken de oude ruckussen (voor 3 tv's) nog met de nieuwe bbox 3 moden alsook met de nieuwe V5 decoder?


Bedankt



10 reacties

Dag Swos,
De ruckussen blijven werken met de Bbox3 en de V5.
Met vriendelijke groeten,
OdB
De ruckussen blijven werken in die zin dat je de ruckus zender (aan de kant van de bbox)

aan eender welke van de 4 poorten van je bbox3 mag verbinden.


Je kan niet de ingebouwde zender bij de bbox3 gebruiken om de ruckus ontvangers (aangesloten aan de decoders) te bedienen.


De ingebouwde zender kan wel de vervanger van de Ruckus (wifi-bridge) aansturen.


NB: ik spreek hier over zender en ontvanger om het voor iedereen goed begrijpelijk te maken, want in feite werken ze bi directioneel due het zijn zowel zender/ontvangers
Reputatie 1
Badge
Ik heb een pas nieuwe decoder V5 maar bij opname van een programma of het bekijken van HD branden er geen LED lampjes wat zeer vervelend is , is dat normaal en/of hoe kan ik die instellen ?




Met dank


walter
Je kan dit niet instellen
Reputatie 1
Badge
Hoe komt het dan dat die niet branden tijdens opname of bekijken van HD ?
Bedankt voor het duidelijke antwoord Elsa.


Wat kan ik dan beter kiezen?


Ik heb hier thuis nog 3 ruckussen liggen voor de nieuwe Bbox3 (voor 3 tv's).


Of toch beter de 2 wifi-bridges kopen (1 voor 50 euro en 2 voor 80 toch?).


Merk je verschil in snelheid? want met de huidige ruckus op bbox 2 vind ik toch


dat het zappen en dingen oproepen (teletekst/PVR/...) nog wat met vertraging loopt.




Normaal gaat dit niks uitmaken in verband met al dan niet traag zappen of je met de wifi-bridge werkt of met de ruckus.


Maar je zou wel eerst eens moeten kijken of de snelheid van zappen werkelijk vlugger gaat als je uw decoder met een utp kabel even verbindt met de bbox3, want mss heb je de indruk dat het trager gaat met ruckus omdat je geen referentie hebt tov de snelheid via utp netwerkkabel, enfin dat is maar een veronderstelling van mij.


Als het zappen met ruckus trager gaat zal het eerder iets te maken kunnen hebben omdat je 3 tv's via ruckus aansluit, en de ruckus zender dan de 3 video streams moet verwerken, of anders gezegd zijn totale bandbreedte die hij overhoudt wel door drie gedeeld wordt, en je dit tijdens het zappen enz... wel eens eventueel zou kunnen opmerken. Net zoals je op den duur even blokjes in beeld zou kunnen krijgen. Maar als je geen problemen hebt met soms blokjes in beeld wil dit toch al zeggen dat je bandbreedte genoeg hebt en zal dit niet veel vertragen of beter gezegd meer vertragen dan bij het gebruik van de wifi bridge. Eigenlijk zou je zoiets allemaal in de realiteit moeten kunnen uittesten.

Ik heb hier thuis nog 3 ruckussen liggen voor de nieuwe Bbox3 (voor 3 tv's).



nu weet ik niet of ik daaruit de verkeerde conclusie getrokken heb, door te interpreteren dat je 3 tv's aansluit via ruckus want nu merk ik dat je zegt ik heb nog 3 ruckussen liggen, als je bedoelt 3 ontvanger ruckussen dan klopt mijn theorie , maar als je de zender ruckus erbij telt moet je er 4 hebben één zender en drie ontvangers.
@Walter,


nPVR opnames worden niet op display aangeduid.


Anders moet je eens de decoder een ► http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec" target="_blank of een ► http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" target="_blank geven om te zien of het iets oplost
Reputatie 1
Badge
@ Elsa ,


Alvast bedankt voor de tip , maar geen resultaat , ook bij HD geen LED indicatie onbegrijpelijk een duidelijk minpunt voor de V5, jammer.




Vriendelijke groeten


Met dank

Reageer