Skip to main content

Zwaar probleem tv-box die in android recovery ging.

  • September 26, 2025
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

Sinds een dag of 3 verscheen er ongevraagd een grijs window met de vraag om uit te schakelen met de opties OK of Annuleren. Elke keer Annuleren gekozen, Ik heb dan de TV-box een keer uitgeschakeld achteraan naast de voedingsingang.

Bij het terug aanzetten is het volledig misgelopen en kwam ik plots uit in een menu Android Recovery.

Wat ik dan hebben moeten doen om dat ding terug werkend te krijgen grenst aan het absurde.

Rebooten gaf niks en kwam gewoon terug in Android recovery menu. Na tientallen verschillende dingen te proberen zoals resetten, cache clearen, de volledige clearing….niks hielp en dat ding bleef maar in Android Recovery steken. Uiteindelijk de power er volledig afgehaald en 10 tot 30 minuten gewacht en weer aangesloten, dan ging ie updaten maar dat faalde tijdens stap 2 met reboot en weer in Android Recovery menu. Dit zo enkele keren achter elkaar tot ik uiteindelijk progressie zag en het update scherm ook veranderde van uitzicht. Daarna weer een reboot en uiteindelijk kreeg ik terug Pickx gestart en geen android recovery meer. 

Wat erna wel gebeurt is dat de TV plots om de zoveel uur opspringt wat ervoor dus nooit zo gebeurde tenzij er een echte update was. Dus heb ik ook nu die HDMI CEC afgezet want anders springt ganse dag door TV aan.

 

Blij dat ik wat Computertechnieker ben want anders was ik weer gesjost. Dit alles heeft een halve nacht werk gekost.

En die afstandsbediening werkt blijkbaar ook niet echt goed, dat bluetooth gedoe moet eruit, veel te veel last met die zever, hackbaar en stoorbaar zoals geen ander.

 

Proximus mag me wel is uitleggen waarom dit allemaal gebeurde, trekt op niks dat het dan nog buiten de bereikbare uren gebeurt.

 

De groeten.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • September 26, 2025

@DoubleG een update dat mislukt is misschien, de update’s gebeuren s’nachts meestal.


Martin
  • September 26, 2025

Inderdaad, waarschijnlijk de App versie-6.180.2 update (middle ware versie MW-5.9)

@DoubleG kijk eens bij u onder Systeeminfo via de V7 decoder menu :

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • naar beneden scrollen  tot aan:
  • > “Support “
              |- Systeeminfo

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 27, 2025

En nu vandaag klikt er iemand op OK bij dat grijze “AFSLUITEN” venster en raad eens ???

 

DAT BAKSKE STAAT VERDOMME WEER IN ANDROID RECOVERY MENU.

 

WAT ZIJT GE AAN HET KLOTEN PROXIMUS MET UW FUCKUPDATES.

 

Toch straf als er nooit voorheen ook maar een probleem was. En nu begint u dus te knoeien dat het geen naam heeft.

 

Update: en deze keer valt er dus niks te herstellen, er wordt niet meer gepoogd te updaten en dus blijft het vastzitten in Android Recovery menu. Ook dat opnieuw pairen werkt voor geen meter. Ik verwacht compensatie van Proximus. Ik moet alvast straks naar de Proximus winkel om een nieuw toestel op te vragen. MERCI Proximus, nu een Doodemus.


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 27, 2025

Nog een vraag , waar komt dat grijze venster met enkel als titel “Uitzetten” vandaan ?

En waarom blijft het soms uren weg, om dan 3 keer in 10 minuten te verschijnen ?

Als je annuleren kiest en verder kijkt en afsluit met de afstandsbediening bleef het werken.

Als je per ongeluk of gewild op “OK” durft klikken schakelt je tv box uit en gaat dan lekker in Android Recovery bij het weer opstarten (met de afstandsbediening). En dat is het einde.

De powerknop op de tv-box zelf (naast de pairing knop) heeft nooit gereageerd om aan of uit te zetten.

Misschien maar goed dat het nu finaal om zeep is, we zullen zien want met nieuwe box en zelfde update gaat het ook hetzelfde resultaat zijn vrees ik.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 29, 2025

@DoubleG 

Heb je ook de fibermodem en de internetbox + al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Geert