Sinds een dag of 3 verscheen er ongevraagd een grijs window met de vraag om uit te schakelen met de opties OK of Annuleren. Elke keer Annuleren gekozen, Ik heb dan de TV-box een keer uitgeschakeld achteraan naast de voedingsingang.
Bij het terug aanzetten is het volledig misgelopen en kwam ik plots uit in een menu Android Recovery.
Wat ik dan hebben moeten doen om dat ding terug werkend te krijgen grenst aan het absurde.
Rebooten gaf niks en kwam gewoon terug in Android recovery menu. Na tientallen verschillende dingen te proberen zoals resetten, cache clearen, de volledige clearing….niks hielp en dat ding bleef maar in Android Recovery steken. Uiteindelijk de power er volledig afgehaald en 10 tot 30 minuten gewacht en weer aangesloten, dan ging ie updaten maar dat faalde tijdens stap 2 met reboot en weer in Android Recovery menu. Dit zo enkele keren achter elkaar tot ik uiteindelijk progressie zag en het update scherm ook veranderde van uitzicht. Daarna weer een reboot en uiteindelijk kreeg ik terug Pickx gestart en geen android recovery meer.
Wat erna wel gebeurt is dat de TV plots om de zoveel uur opspringt wat ervoor dus nooit zo gebeurde tenzij er een echte update was. Dus heb ik ook nu die HDMI CEC afgezet want anders springt ganse dag door TV aan.
Blij dat ik wat Computertechnieker ben want anders was ik weer gesjost. Dit alles heeft een halve nacht werk gekost.
En die afstandsbediening werkt blijkbaar ook niet echt goed, dat bluetooth gedoe moet eruit, veel te veel last met die zever, hackbaar en stoorbaar zoals geen ander.
Proximus mag me wel is uitleggen waarom dit allemaal gebeurde, trekt op niks dat het dan nog buiten de bereikbare uren gebeurt.
De groeten.