Skip to main content

Ik had een eigen zenderlijst gemaakt.

Nu staat er terug een standaard zenderlijst.

Hoe kan ik mijn eigen lijst terugvinden, zonder alles terug manueel te moeten aanpassen

@Laurencevh Je hebt niet vermeld welke decoder je hebt, waarschijnlijk een v7 decoder en je zult een software update binnengekregen hebben waarbij je nu op het nieuw TV-platform (NTVBE) zit. Geleidelijk aan worden er meer en meer TV klanten op dit niet TV platform overgeschakeld. 

Je kan de zendervolgorde zelf weer instellen via → Zenders hernummeren - Proximus Pickx

Beste Martin,

Bedankt voor je antwoord. Er was inderdaad een update, waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Had ik het geweten, kon ik nog een lijst maken of foto nemen van mijn zenders.

Kan ik deze nog ergens terugvinden? Ik weet het helemaal niet meer vanbuiten. Het is toch een hele karwei om dit weer uit te vogelen. 
En kan deze bij een volgende update weer verdwijnen?

Ik vind dit bijzonder frustrerend en helemaal niet klantvriendelijk.

vriendelijke groeten,

Laurence

Ik vrees er voor dat er bij Proximus deze zendervolgorde zou voor je TV-Profiel bijgehouden worden, dit kan enkel een Proximus moderator  verder toegelicht worden.

Of deze bij een volgende update weer zal verdwijnen dat is normaal zeker de bedoeling van een software update die als bedoeling heeft juist bugs op te lossen. Als je 100% zeker wilt zijn is het best zoals je zelf al suggereert van  de zelf ingestelde zendervolgorde ergens bij te houden!
Ik heb (en anderen ook) trouwens bij deze update naar het nieuw TV-Platform net het zelfde voor!
En inderdaad je moet er wel weer wat tijd insteken om deze terug te rangschikken, laat ons hopen dat het in de toekomst niet meer voorvalt.

@Laurencevh Ik zie dat je profiel 10 dagen geleden naar het nieuwe TV-platform is overgezet. Deze update is nodig omdat het platform waarvan we de decoders aansturen ondertussen al weer ongeveer 20jaar oud is en niet meer voldoet om aan de hedendaagse manier van TV-kijken te voldoen.

Hierbij verlies je inderdaad je aangepaste zendervolgorde. We konden deze niet behouden omdat er op het nieuwe platform geen aparte plaats meer voorbehouden wordt voor de SD en HD-versie van dezelfde zender, wat vroeger wel het geval was.  Normaalgezien ontvang je hier op voorhand een mail van, tenzij je hebt aangegeven dat je geen mails zoals nieuwsbrieven,... wil ontvangen

Je zal eenmalig de aangepaste volgorde terug moeten instellen en die zal bij andere updates normaalgezien niet meer verdwijnen. 

Reageer