Skip to main content

Sinds we een tweetal weken geleden de nieuwe V7-decoders geïnstalleerd hebben, valt onze internetverbinding regelmatig weg. Eravring heeft intussen geleerd dat dit gebeurt wanneer we de decoder aanzetten. Dan hebben we daar eerst the usual p130-meldingen, kan dit programma niet afspelen, … tot er tenslotte staat ‘geen internetverbinding’. En inderdaad, ook onze andere toestellen hebben dan geen internet meer. Het enige die dan helpt is de modem herstarten. 

Als thuiswerker is dit uiteraard verschrikkelijk vervelend. Wordt hieraan gewerkt?

NB: de decoders zijn verbonden met de wifi-tv-boxen, dus niet rechtstreeks met de modem. Dit is bij ons niet mogelijk (en zou ook geen probleem mogen zijn gezien die decoders al volledig gecommercialiseerd worden). 

TUI: gecommercialiseerd wel maar niet volledig bugvrij en nog functies die moet bijgewerkt worden 

→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum


Dat er nog een hoop bugs zijn, neem ik momenteel wel voor lief. Maar dat zo’n decoder gans mijn internet platlegt, vind ik redelijk onaanvaardbaar.


dat wort hier de laatste tijd ook met andere decoders gemeld, straks afwachten als de forummedewerkers  langskomen of ze eventueel iets opmerken of er fouten vast te stellen zijn op je lijn.

Als je de mogelijkheid hebt zou je eens kunnen proberen of je dit ook voor hebt als je de decoder rechtstreeks verbindt bvb met een voorlopig lange kabel, aan de bbox rechtstreeks.


Volgende problemen, in willekeurige volgorde:

- decoder start en neemt maar een deel van het scherm in, de rest is zwart. Decoder dus herstarten.

- decoder herstart, beeld zonder geluid. Decoder dus herstarten.

- decoder herstart, alles werkt maar het beeld heeft een rode gloed en is niet kijkbaar. Decoder resetten.

- vierde poging: eindelijk ok maar morgen is het weer van dat...


heb je geen mogelijkheid van de decoder eens rechtstreeks bekabeld te verbinden met bbox

Waarschijnlijk heb je de bbox en de tussenliggende wifi apparatuur reeds heropgestart

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus


Die mogelijkheid heb ik helaas niet. 

Vandaag is het weer van dat, zowel deze middag als nu. Eerst een rode gloed op het scherm, daarna een decoder reset waarbij we weer geen geluid kregen, decoder nogmaals herstart en dan ok.  Als er geen duidelijkheid komt of en wanneer deze zaken aangepakt worden, vraag ik weer de vorige decoders aan want dit is echt geen doen.

 


Reageer