Skip to main content
Vraag

wifi codes leg uit?

• July 30, 2026
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik sta op het punt om over te stappen van de bbox3 naar internet box.  Ik lees overal info over nieuwe wifi codes en wifi codes van de oude bbox3 … ik heb bij mijn weten nooit wifi codes gehad of gebruikt op mijn bbox3 behalve een vastliggende gebruikerslogin met vast paswoord.? Qué?

iemand die hier wat verduidelijking kan geven aub, want ik ben van plan om deze nacht de switch te maken en aangezien ik GEEN mobiele data heb bij Proximus … ( maar wel bekabeld internet naar PC en laptop ) en zonder wifi vallen is problematisch. Ik heb altijd wifi gehad via een externe TP-Link  router geconfigureerd als WAP.

TIA!

3 reacties

Martin
  • July 30, 2026

@Regulus 

Wifi-code = wifi-wachtwoord  die je moet ingeven om met dat netwerk te verbinden.

Waarom spreekt Proximus over “wifi-codes” in het meervoud?

Bij de Internet Box van Proximus kan verschillende wifi-netwerken/codes beheren, bijvoorbeeld:
een hoofd-wifinetwerk en bv ook een gastnetwerk (wat nog niet in gebruik is)

Normaal blijft die de zelfde als bij je oude bbox3.
Alle instellingen (raad plegen/bewerken) bij de internet box gebeuren via myproximus/proximus+

Ter bijkomende info: eens je internet box aangesloten is.

Je wifi  beheren | Proximus

Wat ik gedaan heb als ik mijn bbox3 vervangen heb door een internet box, is deze weg eerst gevolgd om zeker te zijden dat de codes de zelfde bleven :
Vervang je b-box door een Internet Box | Proximus

maar punt 6 (bestellen niet uitgevoerd) aangezien de nieuwe internet box reeds naar mij opgestuurd was.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 30, 2026

@Martin ok dank, ik zal maar best eens inloggen op de bbox3 om te zien wat daar staat omdat ik daar nooit een wifi netwerk had, die wifi stond namelijk af, alhoewel ik de indruk had dat er toch steeds iets aan stond op de 2.4 band! Bedankt voor al de pointers!

Martin
  • July 30, 2026

In ieder geval indien de wifi naam (SSID) en /of wifi code (wifi wachtwoord) niet de zelfde is gebleven van je oude bbox3, kan je deze nieuwe op de internet box ook altijd uitlezen/instellen/veranderen via myproximus/proximus+ als je bv je laptop/PC aansluit via een ethernetkabel.