Skip to main content
Vraag

wifi bridge vervangen

• May 18, 2026
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Mijn wifibridge werkt niet meer. Ze is al meer dan 15 jaar oud.

Wat kan ik nu best installeren?

Worden wifibridges nog steeds verkocht?

Of is er nu een alternatief op de markt?

7 reacties

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 19, 2026

@anne en serge 

Een WiFi bridge wordt niet meer aangeboden, nu bieden we een WiFi booster aan.

Dit toestel werkt ongeveer op dezelfde mannier als de WiFi bridge.

Huur je deze WiFi bridge of had je die aangekocht?

https://www.proximus.be/nl/wifi/wifi-booster

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_install/particulieren/support/televisie/tv-box-decoder-thuis-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-wi-fi-booster.html

Geert

@GeertC

We hebben de WiFi bridge gekocht en gebruiken die om draadloos TV te kunnen bekijken. Hebben we behalve de nieuwe B Box 3V+ ook nog een Wifi Booster nodig, gezien de B Box 3V+ en de TV beide in dezelfde ruimte op het gelijkvloers opgesteld staan, weliswaar aan beide kanten van de ruimte op een afstand van ongeveer een twaalftal meter?

Martin
  • May 19, 2026

@anne en serge 

Als de Proximus B-box/Internet Box en de tv decoder zich in dezelfde ruimte bevinden, zelfs op ongeveer 12 meter afstand, dan is het ingebouwde wifi-signaal normaal ruim voldoende, zeker als er weinig obstakels tussen staan. Gewoon zo proberen en moest het achteraf toch blijken dat het niet werkt kan je nog beslissen van er één tussen te zetten.

Ik ga wel van de veronderstelling uit dat je een V7c decoder hebt die via wifi kan verbinding maken met je bbox.

Als je decoder nu met een netwerkkabel verbonden is aan de wifi bridge wilt dit zeggen dat je decoder niet via wifi verbonden is of niet via wifi kan verbinden met de bbox zoals een v7 decoder en een v5c decoder die via netwerkkabel moet verbonden worden aan de bbox of wifi booster (wifi-bridge) die wifi booster (wifi bridge) maakt dan wel via wifi verbinding met de internet box.

@Martin 

Kan digibox V7c via wifi met b-box 3V+ verbinden?

Wij hebben net een nieuwe b-box 3V+ ontvangen en geïnstalleerd. De digibox V7c is ook recent.

De digibox staat op ongeveer 12m van de b-box 3V+.

Ik heb de digibox uitgezet -door voedingskabel uit te trekken- en terug aangezet, maar op de televisie krijgen we de foutmelding "Er is een probleem met je internetverbinding - Kijk na of je ethernetkabel is aangesloten".

Dit doet me vermoeden dat dit type V7c niet via wifi werkt.

Indien dit de oorzaak is, kunnen we dan een ander type decoder krijgen?

Groeten

Martin
  • May 23, 2026

@anne en serge

@Martin 

Kan digibox V7c via wifi met b-box 3V+ verbinden?

→ ja dit kan 

Wij hebben net een nieuwe b-box 3V+ ontvangen en geïnstalleerd. De digibox V7c is ook recent.

De digibox staat op ongeveer 12m van de b-box 3V+.

Ik heb de digibox uitgezet -door voedingskabel uit te trekken- en terug aangezet, maar op de televisie krijgen we de foutmelding "Er is een probleem met je internetverbinding - Kijk na of je ethernetkabel is aangesloten".

Dit doet me vermoeden dat dit type V7c niet via wifi werkt.
→ De V7c kan zowel via  wifi  of via ethernetkabel werken.

​ 

Maak voor alle zekerheid de ethernet kabel los van je V7c.

kijk eens via de instel Menu van je V7c of die op wifi verbinding staat en indien niet zet via wifi aan

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  • bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > ⚙️"Instellingen toestel"
              |- Netwerk en Internet
                ( Ethernet verbonden )
              |- Wi-Fi
                  To connect wifi,please unplug Ethernet cable (●---)

Bedankt Martin, met deze gedetailleerde uitleg heeft het perfect gewerkt. Anne & Serge

Martin
  • June 6, 2026

@anne en serge Blij te horen dat het zo in orde gekomen is, nog een fijn weekend verder.