Skip to main content
Antwoord

Wat scheelt er toch o

• July 16, 2025
  • 10 reacties
  • 130 Bekeken

Gisteren weer geen internet  kon zelfs niet verbinden met de my proximus app 
zo traag was de verbinding en dit met fiber 
alles nogmaals herstart . 
fiber box android en repeater 

nu weer P038 
Alles herstart  , krijg je deze diensten zijn niet beschikbaar .

technieker langst geweest , problemen vast gesteld alles gereset
ging de dag nadien terug komen geen mens gezien .
bij dezelfde probleem ging de 4 toestellen vervangen ( zei sorry zat niet in je regio maar in Blankenberge)

ik kom morgen zonder pardon om 09 00 nooit nog iets van terug gehoord .

Nog meermaals gebeld met klantendienst zonder of zeer kort resultaat 

dan 14 dagen in ziekenhuis gelegen ( kreeg wel bericht dat alles is opgelost ) raar 

kort daarna was er hier een technieker 2 straten verder bezig zei dat ik moest vragen achter een Bbox plus  dat daar minder problemen mee zijn .

vandaag ook bericht dat ze aan de mobile gsm masten zullen werken  hopelijk vallen we niet zonder internet want me hartmonitor is er mee verbonden .

dit duurt nu al maanden , er is iets structureel fout maar wat 

wat mij ook gezegd is geweest via klantendienst is en 4G modem te kopen dat zo de slechte verbinding overbruggen 

Beste antwoord door Martin

FYI: je kan inderdaad met een 4G modem werken die de 4G omzet naar Wifi (wifi-hotspot). als je binnenhuis wel voldoende mobiel ontvangst hebt, dus tijdens de werken kan dit mss een probleem zijn)

Maar je kan ook met bv je smartphone (of ander toestel) via zijn Mobiele ontvangst, als wifi hotspot gebruiken via zijn instellingen.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Martin
  • Antwoord
  • July 16, 2025

FYI: je kan inderdaad met een 4G modem werken die de 4G omzet naar Wifi (wifi-hotspot). als je binnenhuis wel voldoende mobiel ontvangst hebt, dus tijdens de werken kan dit mss een probleem zijn)

Maar je kan ook met bv je smartphone (of ander toestel) via zijn Mobiele ontvangst, als wifi hotspot gebruiken via zijn instellingen.

Mutlie
  • July 16, 2025

Voor internet via 4G moeten de masten wel werken uiteraard. (en ze gingen aan de masten werken).
Verder is het een probleem dat al lang aansleept. Misschien dat de moderatoren iets kunnen doen?

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 16, 2025

@Proxibruges Ik heb net een meting gedaan van je lijn, deze ziet er helemaal oke uit. Heb jij een switch aangesloten op je modem?

• Auteur
  • Rising star
  • July 17, 2025

Klopt zit een switch tussen ,maar  alles van proximus zit op de Bbox  modem 
Android tv box rechtstreeks op Bbox  ( niet via wifi )

Switch is omdat er te weinig poorten zijn
DE poorten van 40 Gbe ( switch is ook up to date ) ?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 24, 2025

@Proxibruges 

Nogmaals werd alles uitgemeten, de resultaten zijn goed.

Werkt je dtv inmiddels opnieuw?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 26, 2025

als je merkt of bv opmerking krijgt van slechte verbinding herstart je je de fibermodem en Bbox en dan gaat het tijdje goed .

maar ik ben niet veel meer thuis

deze morgen  weer het gekende probleem 

wereldbol rood 
telefoon wit 
wifi blauw 

geen tv niks eigenlijk 

na heropstart beiden werkt het weer maar hoelang is de vraag .

gelukkig zijn de werken van 5G achter de rug zodat de levensnoodzakelijk app met 5 G verbonden blijft 

• Auteur
  • Rising star
  • July 26, 2025

update 

technieker is langst geweest  
kreeg foutmeldingen heeft fiber modem vervangen .

maar wel een opmerking gemaakt waarom de fibe rmodem en  Bbox modem op deze plaats zijn geïnstalleerd  ipv vroeger bij de zekeringskast .

deze hangen nu in een verloren hoek achter tv .
waardoor de wifi snelheid zeer veel afneemt .

Bbox heeft hij meerdere malen moeten herstarten want deze bleef hangen .

beste speedtest ooit van 

DOWNLOAD Mbps 343.58

UPLOAD Mbps 279.89

via wifi 6 

beste is de modems herplaatsen maar met fiber is dit niet zo simpel omdat dat zeer fragiel is 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 26, 2025

Bv. eventueel de fibermodem laten staan en zelf de Bbox/internetbox verplaatsen (verbinding tussen beide verloopt via een ethernetkabel)

Martin
  • July 26, 2025

Je kunt ook een test doen vooraf met een voorlopige lange utp kabel zodat je de internet box kunt verplaatsen om zo wat uit te zoeken waar je de best resultaten behaalt. Of met een toestel speediest doen terwijl terwijl je naast de bbox staat of je dan beter resultaten behaald.

• Auteur
  • Rising star
  • July 30, 2025

ik heb een zeer lange utp kabel besteld van 20 meter om te kijken of het iets uithaalt .
sinds de technieker nog maar 1 maal rood licht had op de bbox ( eerste lichtje broadband ) dus wel een  hele verbetering .

internet nog niet optimaal maar wel sneller .

proximus app geeft nog aan verbinding is wat traag even geduld
maar je geraakt er wel in de app .

dus toch een stuk positiever