Skip to main content
Vraag

VRT nieuws van 18:00 en tv replay

• January 8, 2026
  • 11 reacties
  • 56 Bekeken

Mutlie

Sinds een paar dagen kunnen we het korte VRT nieuws van 18u niet meer terug kijken.
(niet meer beschikbaar in tv replay). Waarom eigenlijk want daarvoor ging dat probleemloos?
Het gaat - voor zover ik kan vaststellen - alleen over dit dagelijks nieuws. Dus neen, ik heb de decoder niet herstart nog gereset.

Zijn er nog die dit ondervinden?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Mutlie in de app zie ik staan dat dit niet beschikbaar is in replay, dus ofwel een probleem langs VRT kant of proximus dat de beelden niet hebben klaar staan momenteel.

Martin
  • January 8, 2026

FYI: even aan mijn pa gevraagd want hij had het nieuws gezien van 18u, hij zegt dat hij vanaf het “weer” snel teruggespoeld (⏪) heeft tot aan het begin van het nieuws.

Update: aan mijn buur gevraagd of hij eens wilde proberen met terugspoelen vanaf “het weer” maar bij hem lukt dit niet! 
Enfin het is ook niet normaal dat je zo’n trucen moet uithalen natuurlijk.

Mutlie
  • Auteur
  • January 8, 2026

Inderdaad, als je het nieuws eerst live kijkt (of de tv gewoon op het nieuws staat) en je (dan wel) naar  het weer kijkt en vervolgens terugspoelt om het nieuws te herbekijken. Dat was mijn eerste gedacht op je post en waarschijnlijk heeft je vader het zo gedaan. 
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een programma verder kan terugspoelen dan je begon te kijken (wat bij herbekijken toch het begin is)

.  

Forum|alt.badge.img+2

@Mutlie ik zag in de app dat de andere van de vorige dagen wel werken en starten, daarom dat ik denk dat het bij VRT fout gelopen is naar proximus,

heb eens gecheckt op de telenet app omdat ik beide heb ter beschikking om te kijken en daar is het nieuws ook niet te herbekijken, de rest wel, dus vrees zoals ik zei dat dit een VRT probleem is naar de providers toe.

Martin
  • January 8, 2026

Update: voor wat het nog waard is.
volgens mijn pa was het weerbericht juist gedaan toen hij wilde naar het nieuws van 18u kijken en terugkijken werkte dus niet zoals je zegt. Dan heeft mijn pa  “het weer” via terugkijken gestart en direct met snel terugspoelen (⏪) tot aan het begin van het nieuws gespoelt, om dan het nieuws toch uiteindelijk te kunnen bekijken.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 9, 2026

@Mutlie 

Vanaf welke dag heb je vast gesteld dat je het nieuws van 18:00 niet meer kon herbekijken?

Geert

Martin
  • January 9, 2026

@GeertC FYI: mijn pa de dag zelf (gisteren Do/08/01/26) hij was aan het kijken naar blokken en wow dan via terugkijken naar het nieuws van 18uur kijken wat niet mogelijk was.

Mutlie
  • Auteur
  • January 9, 2026

@Mutlie 

Vanaf welke dag heb je vast gesteld dat je het nieuws van 18:00 niet meer kon herbekijken?

Geert

@GeertC 
Vorige week werkte het nog. In het weekend kan ik niet zeggen.
Daarom denken wij dat het maandag begonnen is, zeker sindsdien lukt het niet meer.
Maar ​@Master-magic heeft het ook voor bij Telenet; dus zou het mogelijk een fout bij VRT kunnen zijn

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 9, 2026

@Mutlie 

@Martin 

Ik heb dit doorgestuurd naar onze DTV remote dienst. 

Zij zullen zullen dit verder onderzoeken.

Bedankt alvast om ons hiervan op de hoogte gebracht te hebben.

Geert

Mutlie
  • Auteur
  • January 9, 2026

Of dit het gevolg is van de actie van ​@GeertC weet ik niet maar vandaag lukt het om het korte VRT nieuws van 18u terug te kijken.

En ook het het korte VRT nieuws van 18u gisteren is nu  wel terug te  kijken!

Martin
  • January 9, 2026

Inderdaad mijn pa had het ook gezien dat die van gisteren 18u ook terug op de normale manier terug te bekijken was.