Vraag

viering 1 jaar problemen met casten

  • 10 January 2021
  • 34 reacties
  • 811 Bekeken

Reputatie 5

Eerst even wat er bij de pickx app staat in de Google store:

“Als Epic Combo Light klant kan je:   
· De 20 populairste zenders bekijken (live of uitgesteld tot 7 dagen) op alle netwerken in België en de Europese Unie
· De tv-gids raadplegen
· Je tv-content afspelen op het tv-scherm via Chromecast”

Let vooral op de zin in het rood. Dat probeer ik nu al een jaar,ja 1jaar ,onnozelaar die ik ben. Verschillen de emails gestuurd naar mobile.applications@proximus.com ,maar antwoorden,laat staan oplossingen geven ze niet. Via de app feedback geven haalt ook niets uit. Via dit forum geen enkele oplossing. Ja een korting gekregen voor 12 maand wegens trouwe klant maar daarmee is het probleem niet opgelost. Via telefoon geen oplossing. Laatste keer ging er een expert terugbellen maar dit is al maanden dat ik daar op wacht. Ook is er maanden geleden met veel poeha hier aangekondigd dat er een Andoidtv app zou komen wegen de vele reacties via de ideeën bus. Een app voor het dure appel platform is er ondertussen maar de app die misschien mijn probleem zou oplossen komt er maar niet. Waarschijnlijk omdat ze er niets aan kunnen verdienen. Als je op zoekt op “Pickx” in Androidtv dan krijg je oa volgende apps te zien die allen perfect werken op het androidtv platform ,dus zonder chromecast gedoe,hoewel die ook perfect werken via chromecast : TvVlaanderen,Telenet,Streamz,Rtbf auvio,,Yugo,Rtl,Eleven,TadaamNlziet enz.  Jullie lopen duidelijk achter.

Ik zit dus met jullie niet werkende Pickx app opgescheept. Nog even voor de duidelijkheid met geen enkele andere app heb ik problemen met het casten! Bij de pickx app begint het al bij het opstarten op de tablet, gaat het zichzelf weer afsluiten of  niet. Start het op dan klik ik op het cast icoon en kies wat ik wil kijken. Heel soms krijg ik beeld maar meestal is er enkel zwart beeld te zien met de boodschap

“You are ready to cast”. Dan sluit de app zichzelf af met de vraag of ik feedback wil verzenden of de app opnieuw wil openen. Heb ik geluk en krijg ik wel beeld op de tv dan krijg ik na 30 sec ongeveer stilstaand beeld met een draaiend cirkeltje. Dan speelt het ofwel verder(bijna nooit) of blijft het cirkeltje draaien en is het gedaan met kijken. En de knoppen via de app werken dan ook niet meer.

Wanneer je wel kan verder kijken en je wil later stoppen met kijken dan is de balk bovenaan de tablet met de cast bediening verdwenen en werkt de ander bediening ook niet meer. Dan krijg ik de app niet meer afgesloten . Ook op de tv krijg ik de app niet meer weg en moet ik de stekker er uit trekken. Ik probeer soms nog eens of het al zonder problemen werkt maar zelden krijg ik het aan de gang.Wat ik ook al gezien heb is dat als er een andere app aan het casten is dan zie ik op elk Android apparaat staan dat er een toestel aan het casten is en dan kan je op elk toestel ook de bediening over nemen. Bij de Pickx app is dit dus niet.  Dus kijk ik nog enkel via Vtmgo en Vrtnu. Die werken foutloos en zijn bij mijn weten nog nooit vast gelopen. Dus vraag ik nogmaals of ik ooit een werkend product kan krijgen.


34 reacties

Oh dat zou kunnen natuurlijk hoor. Hopelijk gaan ze daar dan eens kijken bij de concurrentie hun implementaties ;-)

Ik dacht dat door de toetertjes en bellen die aan de voetbal waren toegevoegd bij het EK. Veel leuker was natuurlijk een werkende app geweest. Maar goed blijven hopen dus..

Reputatie 5

Ach ja ,ondertussen zijn we weer 8 maanden verder en heb ik nog geen minuut tv kunnen kijken. Het zal de heren experten een zorg wezen. Zolang je maar betaald zijn de managers tevreden. Volgende maand is mijn korting afgelopen en dan ga ik maar eens op zoek naar een goedkoper internet abonnement. En ineens ook mijn gsm abonnement overzetten. Zoveel onkunde en leugens kan ik niet blijven belonen. Want nog altijd maken ze reclame dat je met een epic combo light kan tv kijken via de cast functie. En dat fabeltje van die Android tv app geloof ik ook al niet meer.

Nee, inderdaad. Het gaat echt niet gebeuren bij Proximus. Ik zit ook weer naar enkel geluid te kijken als ik even test :-D Er is daar gewoon de expertise niet, dat is duidelijk na zoveel jaren. Er kunnen inderdaad eens bugs zijn, het is allemaal niet gemakkelijk, maar als je er geld mee verdient is deze service echt zielig en eigenlijk zelfs gratis niet aanvaardbaar.

Ik heb nu de nieuwe Chromecast met Google TV, en ik moet zeggen, een verademing. Enkel Pickx werkt niet uiteraard, ook streamen niet. Maar alle rest is er wel (telenet, vrt, vtm, plex, DS Video, netflix, prime, disney+,...) Ik heb nu al alles behalve de play zenders, en die programma’s kan ik streamen van hun website. Proximus streamen uit Chrome browser werkt ook goed in tegenstelling tot hun eigen chromecast implementatie, dat is voorlopig goed voor de zeldzame keer dat ik een andere zender nodig heb.

Dus ik ga inderdaad proximus tv hier ook uitfaseren, heb het gewoon niet echt nodig en als het toch nooit werkt op moderne platformen al helemaal niet. Het is al die jaren aan frustratie niet waard.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Mrtn We zijn ons inderdaad bewust van de problemen bij het casten. Bij de volgende update van de app zal dit opgelost moeten zijn. 

Ook hier alle dagen hetzelfde,onderbroken uitzendingen,half bekeken programma’s en altijd dat draaiend wieltje of aan het laden.

Ik betaal dan ook voor niet verkregen diensten en Proximus maar stoefen dat ze de beste zijn.

 

Reputatie 5

@Mrtn We zijn ons inderdaad bewust van de problemen bij het casten. Bij de volgende update van de app zal dit opgelost moeten zijn. 

Ondertussen weer 2 maand verder. Nog 2 maand en ik kan de 1 jaar vervangen door 2 jaar.

Reputatie 5

 

En nog altijd staat er dat je kan casten naar je smart tv. Geen enkele waarschuwing dat het niet altijd werkt. Pure misleiding!!!

Reputatie 5
Chromecast met de Proximus Pickx app, wanneer ga ik dat kunnen.! Jullie zullen zich waarschijnlijk nogal amuseren met al die berichten hier van al die onnozele klanten.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo Deze berichtjes zorgen zeker niet voor ons amusement. 

SylvainB zal hier vandaag nog info posten ivm het casten en de update hiervoor. 

Reageer