Vraag

vervangen decoder

  • 4 August 2020
  • 9 reacties
  • 4083 Bekeken

 Ik vermoed dat ik een decoder heb zoals op afbeelding .Vandaag krijg ik een mail van proxius waarin staat dat mijn decoder vervangen wordt door een nieuwer type . Verbetering weergave pix o.i.d. ; Wat gebeurd er met mijn opnames ? Hopelijk niet weg ?

Kan ik de opnames overzetten op het nieuwe toestel ?

Vriendelijke groet

 


9 reacties

Al de opnames die voor 60 dagen opgenomen zijn dus deze die in de cloud opgenomen zijn ben je niet kwijt. Als je echter met opnames zit die op de harde schijf staan dan kan je deze niet meer bekijken met je nieuwe decoder.

Reputatie 6
Badge +2

De decoder op de foto lijkt mij toch groter dan die van mij. Dus waarschijnlijk met harde schijf. Ik tel gewoon het aantal rijen luchtgaten en mijn decoder zonder harde schijf heeft er wel heel wat minder. ik vrees dus voor uw opnamen. De enige maar stomme manier om de inhoud van de harde schijf te redden is alles afspelen (bvb tijdens de nacht) en opnemen op dvd. Anders lukt het niet, de inhoud van de harde schijf is namelijk gecodeerd, en dank zij de decoder wordt dat gedecodeerd. Of het heel beleefd vragen aan een proximusmedewerker, maar dat moeten ze in principe niet doen.

Bij verschillenden werd de v5 (met harde schijf) vervangen door de v5c (v5 compact dus zonder harde schijf), ze willen van de decoders met harde schijven af, alles in de cloud opnemen dus en niet meer op harde schijf.

De nog oudere decoder V4 (ook met harde schijf) wordt ook vervangen door een V5c

of via de scart stekker opnemen op  video recorder/dvd recorder als je er ene in huis hebt maar dat kun je alleen terwijl de opname afgespeeld wordt

Alvast dank voor de reacties .

Is het moeilijk voor een gewone mens , te achterhalen welk type decoder ik in huis heb en zo teweten waaraan en waaraf wat betreft houdbaarheidstermijn opnames ?

Misschien kan iemand mijn die truuk ook leren ?

 

Extra vraag : proximus geeft me het advies de nieuwe decoder snel aan te sluiten en de poude naaar het containerpark te brengen .Is het niet meer nodig het oude toestel te desactiveren en het nieuwe te activeren via  … ?

Vriendelijke groet

 

De V4 decoder moet inderdaad niet meer teruggestuurd worden.

De procedure om een oude decoder te vervangen door een nieuwe staat beschreven hier → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervang-je-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

Opnames op de harde schijf van je oude v4 zal je niet meer terugvinden op je nieuwe V5C decoder maar de opnames die op de proximus servers gebeurd zijn ga je gewoon terugvinden op je nieuwe decoder.

Je kan op je nieuwe decoder ook bv de opnames die je ziet staan die 60 dagen bewaard worden ook voo langere periode bewaren zie → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-decoder-gebruiken/opnemen/je-opnames-langer-bewaren.html

Ha ,

dank voor de linken .

Tot zover .

Vriendelijke groet.

Reputatie 6
Badge +2

Welke decoder je in huis hebt was een vraag. Bij mij plakt onderaan op de decoder een ticket en daar staat het op.

Het is een v4 decoder anders zou die moeten teruggezonden worden.

Dit zijn foto's van de verschillende decoders

691b650b-b509-4016-b45b-b939470b0952.png

f5368819-f9e0-428b-ab5a-4e4658f137e9.png

9f984fe7-6718-4fdd-ab8d-0286986a38b6.png

Welke decoder je in huis hebt was een vraag. Bij mij plakt onderaan op de decoder een ticket en daar staat het op.

Dat was inderdaad de tweede vraag .

Sticker vermeldt : V5 swap.

Ik zal trachten wat opnames te bekijken . De overige opnames kan ik deels instellen om langer te bewaren . De opnames die resten , Tja , kwijt …

Zolang we maar gezond blijven .

Allen dank en beschouw hierbij de vraag als opgelost .

Vriendelijke groet .

Reageer