Skip to main content
Vraag

Verschillende verdwenen zenders

  • November 19, 2025
  • 7 reacties
  • 91 Bekeken

Meerdere zenders zijn verdwenen van onze decoder, onder andere Njam, Plattelands-tv, Eclips-tv en nog andere. In onze zenderlijst online krijgen wij op meerdere plaatsen de vermelding “Geen zender toegewezen” te zien. De decoder opnieuw opstarten heeft geen zoden aan de dijk gebracht.

Onlangs de laatste nieuwe modem in het Flex-pack gekocht, maar door omstandigheden nog niet geïnstalleerd, omdat wij, als 80plussers, de hulp nodig hebben van iemand anders, maar tot nu toe telkens uitgesteld. Heeft dat er iets mee te maken ?

Ter informatie : Onze decoder is er één van het type V5C.

7 reacties

Martin
  • November 19, 2025

@Marnix Vanbraeckel  als je eens gaat kijken via http://tv.pickx.be vind je ze daar ook niet meer terug?



In ieder geval vul zoveel als mogelijk klantgegevens aan in je → ForumProfiel
zodat de PX-moderatoren beter/vlotter kunnen natrekken wat de reden hiervan kan zijn.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.


 

 

 

 

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Marnix Vanbraeckel Ik heb het even voor je nagekeken maar alles ziet er oke uit op je lijn. Kan je je decoder eens resetten?


Ineens staan die zenders er wel weer bij op de decoder, maar niet in de door ons gekozen volgorde, maar in de standaardvolgorde. Mijn zoon heeft zopas geprobeerd online via Pickx die zenders terug in de gewenste volgorde te krijgen, maar in de Pickx-lijst staan ze er echter niet op en staat op het overeenstemmende nummer “Geen zender toegewezen” of iets dergelijks.


Martin
  • November 24, 2025

mss dan toch best eens doen wat PX moderator ​@DaisyS voorgesteld heeft :

@Marnix Vanbraeckel Ik heb het even voor je nagekeken maar alles ziet er oke uit op je lijn. Kan je je decoder eens resetten?

 


Zopas gedaan. En al een tijdje ontbreken is er  onder de PVR-toets onder andere “mijn planning” en die andere zaken links in het scherm. Hoe kan dit opgelost worden ? De opnames zelf zijn wel te bekijken. En ook nog steeds “geen kanaal toegewezen” op Pickx.be.


De meeste zenders ondertussen teruggevonden op Pickx. Wat de regionale zenders betreft, hadden wij er oorspronkelijk drie, met name : Ring-tv, TV Oost en ROB-tv, dacht ik. Enkel RIng-tv is nog terug te vinden. En dan is er ook nog het voornoemde probleem van de PVR-toets, zie hierboven.


Martin
  • November 24, 2025

FYI: Wat de regionale zenders betreft: 
In tegenstelling met vroeger was dit op je Postcode gebaseerd maar nu is de regionale zender gebaseerd op je aansluitpunt (het aansluitpunt bij de config./opbouw van het DTV profiel).
Hierdoor kan er nog maar één regionale zender beschikbaar gesteld worden.

PS: Via het internet kan sowieso alle regionale zenders live bekijken.

Betreft de zenders die je niet meer terugvindt, zijn dit SD zenders mss?

want de zendervolgorde was ook naar default veranderd en dit wijst er blijkbaar op dat je op het nieuw TV platform overgezet werd.