Skip to main content
Antwoord

Vernieuwing TV box

• November 6, 2025
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

Sinds 1 november 2025, krijg ik DAGELIJKS de melding van PXS  (nu dus reeds de §e) dat ik een nieuwe TV box ga ontvangen. Geen reden waarom -- vermoed verouderd model. 
Eigenaardig als ik op 3 nov (maandag) bij de 3e melding de helpdesk vraag of dit spam berichten zijn , of dat er echt een vervangprocess aan de gang is. De Helpdesk weet het niet en ziet geen berichten in die aard. Ik stuur dan de ontvangen  3 berichten door . Antwoord van de helpdesk : Trek het u niet aan, de vervanging is toch gratis. -- Maar dat was niet de vraag. De vraag is wel , zijn dit spamberichten en zo ja wat doet PXS hieraan, of zijn het echt berichten (na 6 dagen anderzijds nog niets ontvangen van vervangende TV Box)  Maak me ook wat zorgen , want vandaag functioneert alles naar behoren, maar ik lees dat “oude TV Box stopt met werken enkele weken nadat de nieuwe is geleverd” Automatische desactivatie dus , zelfs ZONDER enige vraag om vervanging . Indien deze spam blijft aanhouden zie ik me verplicht om een klacht in te dienen wegens electronische belaging.  

Beste antwoord door Joel M

@Karel R Ik heb de brief teruggevonden.Het is dus degelijk een brief van Proximus.U gaat automatisch een nieuwe tvbox ontvangen.Van zodra bpost kan leveren gaat u daarvan een bericht ontvangen.Afwachten is dus de boodschap 😊Groetjes,Joel.

8 reacties

Mutlie
  • November 6, 2025

Zou het kunnen dat je een oude decoder van het type v5 ( c)  hebt? Zo ja, zelfs als die nog perfect werkt zou het zomaar kunnen dat ze die vervangen door een V7 of v7c wegens uitfasering van de v5.
De Proximus medewerkers kunnen meer vertellen over die mail, de helpdesk blijkbaar niet.
Voor zover je het nog niet hebt gedaan, zorg er daarom voor dat  je → ForumProfiel.  is bijgewerkt zodat de medewerkers je gegevens kunnen terugvinden. Enkel de proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Sla de wijzigingen op (onderaan links klikken) en meld ook even dat het is gebeurd.

Martin
  • November 6, 2025

@Karel R 

Ter bijkomende info:
De V5c (V5 compact)  wordt momenteel nog niet uitgefaseerd.

Proximus is nu wel opnieuw gestart met het omwisselen van V5 decoders.
Dus zal je waarschijnlijk een V5 decoder hebben.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 6, 2025

Ik heb krek hetzelfde verhaal meegemaakt maar exact één maand vroeger. Eerst een e-mail en na een dikke week een bevestiging per brief. Eerst was er bij PX, administratief,  ook geen spoor van een omruil maar op dit forum hebben ze het uitgeplozen. het heeft nog dik 2 weken of zo geduurd voor de nieuwe TV-box “in de bus” zat … De V5C wordt schijnbaar gradueel afgevoerd … 

Martin
  • November 6, 2025

Er is een kleine nuance tussen de V5 en V5c:
Het is voorlopig nog niet voor de V5c op die zelfde manier zoals bij de V5, dat die stilaan automatisch uitgefaseerd (vervangen) wordt zonder dat die daarom defect of problemen hoeft te hebben, maar bij problemen wordt die wel door een V7(c) vervangen. Het automatisch uifaseren/vervangen van de V5 is trouwens al ruime tijd aan de gang.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 7, 2025

Er is een kleine nuance tussen de V5 en V5c:
Het is voorlopig nog niet voor de V5c op die zelfde manier zoals bij de V5, dat die stilaan automatisch uitgefaseerd (vervangen) wordt zonder dat die daarom defect of problemen hoeft te hebben, maar bij problemen wordt die wel door een V7(c) vervangen. Het automatisch uifaseren/vervangen van de V5 is trouwens al ruime tijd aan de gang.

Dat is totaal NIET mijn ervaring! Er scheelde weinig met mijn V5C dat IMHO niet terug te voeren was naar de exploitatie van het toestel ttz voorkomende fouten werden hier ook door andere gebruikers veelvuldig waargenomen. De booschap dat mijn TV-box zou vervangen worden viel gewoon onverwacht uit de blauwe lucht met als enig argument dat ik geen Netflix meer zou kunnen bekijken. Ik heb NIET eens een Netflix abo en op een smart TV is dat trouwens niet eens relevant. Bij het vorige defect van mijn V5C moest het kapotte toestel teruggestuurd worden, nu kan het naar het recyclagepark, als dat geen uitfasering is moet men mij eens uitleggen wat het dan wel is? 🤔

Mutlie
  • November 7, 2025

Zo had ik op dit forum ook begrepen, dat zowel de V5 als de V5c geleidelijk aan worden uitgefaseerd.

Martin
  • November 7, 2025

Ja het is ook uitfasering maar niet op de zelfde manier, dus niet automatisch vervangen wat wel gebeurt bij de v5 waarbij je normaal ook een bericht krijgt dat je v5 binnen een maand van je lijn ontkoppeld zal worden.
Bij de V5c is dit als er problemen vastgesteld worden, of als die defect is, dan moet je inderdaad ook uw oude V5c niet meer terug sturen. 
Enfin het is gewoon dat ik wil het verschil uitleggen op de manier van uitfaseren, meer is het in feite niet en uiteraard zal het op einde van de rit op het zelfde neerkomen dat de v5 en v5c volledig uit beeld zal verdwijnen.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 7, 2025

@Karel R Ik heb de brief teruggevonden.Het is dus degelijk een brief van Proximus.U gaat automatisch een nieuwe tvbox ontvangen.Van zodra bpost kan leveren gaat u daarvan een bericht ontvangen.Afwachten is dus de boodschap 😊Groetjes,Joel.