Skip to main content
Vraag

verdwenen programmaties

• November 2, 2025
  • 18 reacties
  • 100 Bekeken

Bepaalde geprogrammeerde serieopnames worden plots nie meer opgenomen en als je dan kijkt in de tv gids zijn ze inderdaad niet meer geprogrammeerd zonder dat je iets gedaan hebt

dit is al meerder keren voorgevallen bij verschillende programma’s 

18 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 3, 2025

Hier ook hoor … programmatie verdwijnt automagisch. “Kassa Kassa” geprogrameerd … afleveringen 1-2 staan opgenomen, de rest is spoorloos ttz geprgrammeerde serieopname staat niet meer geprogrammeerd … dat spel zit vol bugs! 

Martin
  • November 3, 2025

Bepaalde geprogrammeerde serieopnames worden plots nie meer opgenomen en als je dan kijkt in de tv gids zijn ze inderdaad niet meer geprogrammeerd zonder dat je iets gedaan hebt

dit is al meerder keren voorgevallen bij verschillende programma’s 

@Ikke 72

zie je ze ook niet meer op https://tv.pickx.be 

Mutlie
  • November 3, 2025

Het is me duidelijk dat jij het nog niet hebt voorgehad (zoals gewoonlijk 😎)
Ik al wel (zie v7 topic) en of ze nu beschikbaar zijn in Pickx of niet (ik dacht het niet- tis effe geleden) maakt toch helemaal niet uit? Ze staan niet op de decoder! Voor zover ik weet betalen we toch (genoeg) voor het gebruik van de decoder. Of niet soms?
IK heb ook al geschreven dat we - door schade en schande wijs geworden - dagelijks checken of een serie van die dag nog wel is gepland.
Daarbij, Pickx op PC of smartphone is een omslachtige manier om tv te kijken.

Martin
  • November 3, 2025

Het verwonderd mij uitermate dat ik dit nog niet voorgehad heb maar wel bij vrienden en kennissen gezien. Het is niet om ze evt. via pc of smartphone te bekijken dat ik deze vraag stel  aan ​@Ikke 72, maar omdat er dan mogelijk een kans bestaat (ik zeg wel een kans, want dit lukt nietaltijd en bij iedereen) om ze ook weer op je decoder te krijgen, aangezien die op de server staan voor zijn TV profiel, en het dan een kwestie is van deze nog op de decoder gesynchroniseerd te krijgen. Al moet ik toegeven dat het dan ook weer wat moeite en geduld vraagt om als deze trucjes te proberen die ik al geregeld aangehaald heb (herstart/reset modem, decoder, ‘clear data & reset’, herstart app/clearcache)

Mutlie
  • November 3, 2025

Die trucjes zoals jij die noemt blijven eigenlijk in beginsel overbodige handelingen, hoe je het ook draait of keert. Het werkt niet zoals het zou moeten werken. Punt.

Martin
  • November 3, 2025

Natuurlijk zou het moeten werken, dat is de evidentie zelf.
Ik geef die trucen toch soms maar enkel en alleen mee voor zij die dit evt. willen proberen en niemand is uiteraard verplicht van die te proberen of uit te voeren. 
Bij sommigen waar ik deze trucen voorleg werkt het en evenzeer werkt het dan bij anderen totaal niet.
En het is zelfs zo als bij iemand die trucjes helpen, dan gaat er niemand dit nog blijven uitproberen indien het probleem achteraf zich blijft herhaaldelijk herhalen; dat is dan ook totaal zinloos om er zoveel moeite en tijd blijven in te steken.

Mutlie
  • November 3, 2025

Aanpakken bij de bron dus, dat zou het beste zijn. Jouw trucjes zijn lapmiddelen, goed bedoeld.

Als ik me goed herinner heb ik het verdwijnen van opnameplanning al aangekaart vorig jaar in de zomer. Ondertussen ben ik toch al niet meer de enige die het voor heeft.

Martin
  • November 3, 2025

Je bent heel zeker de enige niet met dit probleem, wordt regelmatig gemeld en is ook gekend bij Proximus.
Dat ze dit aanpakken daar twijfel ik niet aan trouwens, maar of het gemakkelijk op te lossen is dat is het blijkbaar ook niet, want dan hadden ze dit zeker al lang opgelost. Moeilijk ook om er over te oordelen als je de details/oorzaak niet kent waar het schoentje echt wringt. 
Al de trucjes die hier voorgesteld worden (en ik heb het niet alleen over deze van mij) zijn uiteraard lapmiddelen* ,  alleen voor zij waarbij het opgelost is hiermee is het geen lapmiddel.

*(en niet alleen voor dit probleem trouwens, want als alles goed werkt zou je ook geen trucjes moeten proberen of uitvoeren)

Bijvoorbeeld als je bbox/internetbox of TV box eens vast loopt en je moet het reset- of herstart  trucje eens uitvoeren en als het daardoor voor lange tijd weer stabiel werkt zal iedereen blij zijn met dit trucje maar als het maar voor dag of enkele dagen in orde blijft, dan zal er niemand opgelucht blijven met zo’n trucje :-)

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 4, 2025

@Ikke 72 ​@Mutlie Er zijn inderdaad voor bepaalde klanten problemen met de opnames die gekend zijn en waar een oplossing in de maak is. Ik kan nog geen datum geven wanneer dit probleem opgelost zal zijn. Onze excuses voor het ongemak. 

Mutlie
  • November 4, 2025

@HadewychT 

Het is voor ons toch al meer dan een jaar dat we dit euvel ervaren en ook hebben gemeld. Het is voor ons ook een dagelijks gewoonte geworden om (soms meer dan eens zelfs!) te controleren of de opname nog wel gepland is, of ze bezig is en zo niet, of we een reden vinden (bijv. programmawijziging of verschil programmaboekje/tv-gids). 
Sinds een tijdje kunnen we - om medische redenen - niet ver van huis, maar toen het nog ging (in 2024 dus) deden we  die controle ook dagelijks via de Pickx smartphone-app in de hotelkamer. Om maar te benadrukken dat het toch wel een ernstig en (té) langdurig gebrek is. 

Sommige problemen die we hadden zijn - dankzij jullie hup, waarvoor we dankbaar blijven -  opgelost met omwisseling van decoder en/of bbox, maar niet alle. O.a. de opnames blijven een zorgenkind.
Omdat niet iedereen getroffen is, is het vermoedelijk ook geen softwareprobleem?.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 4, 2025

Die trucjes zoals jij die noemt blijven eigenlijk in beginsel overbodige handelingen, hoe je het ook draait of keert. Het werkt niet zoals het zou moeten werken. Punt.

Inderdaad … het is alsof men ieder keer de bios van de PC moet her-flashen om de PC aan de praat te krijgen … en er komt in Januari nog wat geld bovenop! 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 6, 2025

@Regulus Ik heb de serie ‘Kassa kassa’ even verwijderd en terug toegevoegd en zie de opnames nu wel terug staan. Als je nog andere voorbeelden hebt, mag je dit zeker doorgeven. 

@Ikke 72 Als je concrete voorbeelden hebt, mag je die hier zeker doorgeven en dan kijken we het verder na. Heb je al kunnen nakijken of je ze via de app wel kan zien ? 

@Mutlie Het klopt inderdaad dat dit al lang aansleept. Onze excuses hiervoor. Ondertussen is de oorzaak wel gevonden en zal de oplossing zo snel mogelijk geïmplementeerd worden. Hiervoor kan ik nog geen datum geven. 

Mutlie
  • November 6, 2025

@HadewychT 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Mutlie Dankjewel voor de bloemetjes ondanks je klachten 😊. 

Martin
  • November 7, 2025

@HadewychT

Ja maar pas maar op want de bloempot heeft hij nog bijgehouden 😉

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Martin 😄

Ondertussen probeer ik hem toch zo goed mogelijk te informeren, dus daar heb ik nog niet onmiddellijk schrik voor 😉

Mutlie
  • November 7, 2025

@HadewychT 
Ik zal toch niet nalaten te rapporteren als het weer eens misloopt 😎 
Maar ik heb niettemin veel respect en dankbaarheid voor het forum team hoor!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Mutlie Dat moet je zeker doen. Geeft ons veel info. 

Dankjewel :)