Skip to main content
Vraag

Verdwenen opnames + planning opnama

• August 29, 2024
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Sinds kort zijn al mijn opnames en planning voor opnames van “Property Brothers For ever home “

volledig verdwenen alhoewel er bij de opgenomen afleveringen geen vermelding stond van bijvoorbeeld nog  …..  uren voordat aflevering wordt verwijderd ?    Naar klantendienst gebeld maar die begreep niets van wat ik zei ,  kwam steeds met dezelfde mededeling “”””na 2 maanden wordt alles gewist “”” verder niets.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Mutlie
  • August 29, 2024

Met deze uitleg krijg je je opnames niet terug, maar we weten aan de hand van je vraag ook niet wat er precies aan de hand is. Zijn het verse opnames? Hoe vers? Hoe oud? Welke decoder? Of via de Pickx app? ….

Dat opnames zouden verwijderd worden na 6 maanden werd aangekondigd op je factuur, waarschijnlijk van april. Het staat ook aangekondigd op de website.
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_stop_long_term_recording/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/stop-enregistrement-a-long-terme.html?v1=shorturl&v6=opnamesbewaren

Als je een V5 hebt met harde schijf en de opnames staan op die schijf verandert er niets.
Staan opnames niet op de harde schijf van de V5 of heb je een V5c/V6/V7/V7c geldt bovenstaande mededeling.

Anderzijds heb ik gemerkt dat op mijn V7 de boodschap “wordt binnenkort verwijderd” staat vanaf een week vóór de effectieve verwijdering, maar dat de Pickx app deze boodschap niet toont.

• Apprentice
  • April 18, 2025

Ik ondervind hier ook problemen mee;  Dancing with the stars “serie” gepland, vorige aflevering niet opgenomen en de planning weg!

Mutlie
  • April 18, 2025

Dit antwoord zal je mogelijk verbazen.

Vorig jaar had ik hetzelfde voor en uiteindelijk bleek mijn modem (Bbox3 van +/- 9j oud de oorzaak. Sinds deze is vervangen door een nieuwer model heb ikk niet meer voorgehad.

Martin
  • April 18, 2025

Er zijn blijkbaar nog andere oorzaken ook aangezien dit ook voorvalt bij sommigen die op fiber zitten met een Internet box of zelfs met een bbox+

Al wordt er nu minder gemeld dat de volledige opname verdwenen is, het is eerder af en toe één opname die verdwijnt, en wat nu nog meer gemeld wordt is dat de opname ineens stopt en niet volledig kan uitgekeken worden.

Mutlie
  • April 18, 2025

Ik zou zeggen: vergelijk de symptomen.

Lijkt mij toch hetzelfde.

En ​@PieterDB kan bevestigen of niet of hij fiber heeft of een oude Bbox

Martin
  • April 18, 2025

Ik wou alleen maar zeggen dat het niet altijd door de bbox komt dat opnames verdwijnen en het ook voorvalt met nieuwe Internet boxen zoals bij mijn neef o.a. , dus trek ik daar gewoon de conclusie uit dat er nog andere  zaken moeten meespelen.

Maar dat PX beter verouderde bbox3’s (van 8jaar en ouder) vervangen als er problemen gemeld worden zelfs na een reset van de bbox3 bvb, dat vind ik maar logisch.