Vanmorgen werkte mijn (fiber) internet niet meer, een telefoontje naar de klantendienst loste dit op. Mijn Pickx werkt echter niet meer, hij blijft zeggen dat de decoder en de modem niet verbonden zijn. Volgens de klantendienst is de internetkabel defect, alle testen bij hen zijn ok. Nieuwe internetkabel gaan kopen, zonder resultaat. Reset van de decoder (V5 compact) lost niets op. Zou de decoder defect kunnen zijn?
Is je decoder verbonden met een utp kabel rechtstreeks aan de internet box. want tussenliggende draadloze oplossingen zoals booster , PLC’s bv kunnen ook de oorzaak zijn.
Reboot om die reden eens alles herop in de volgorde aangeduid → hier
Als dit ook niets oplost kan je de toestellen al eens resetten , begin bvb al eens met de reset van de bbox, zie hier
lukt het nog niet kan je altijd terugbellen ook tijdens het weekend op 0800 22 800 tot 22u want de Proximus moderatoren komen hier niet langs tijdens het weekend en omdatzij u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Decoder en modem zijn niet verbonden, dat staat ook wel eens volledig los van de netwerkkabel of netwerkverbinding.
De verbinding tussen beide toestellen is de HDMI kabel.
Wat ik daarom eerst eens zou nagaan is of de kabel nog wel in beide aansluitingen zit (losgekomen met poetsen bijvoorbeeld). Of een andere HDMI ingang op tv kiezen? In dit verband een belangrijke opmerking: Op mijn tv (Samsung) moet ik de bron van het beeld kiezen, dus HDM poort 1 in mijn geval. Is jouw beeld bronpoort nog correct of per ongeluk gewijzigd? (bijvoorbeeld nadat je een ander apparaat (laptop, spelconsole, ...) hebt aangesloten?
Een andere kabel kan het probleem oplossen als de huidige kabel defect is.
Als de HDMI uitgang van de V5c defect moest zijn -of de vV5c zelf - kan PX je een nieuwe decoder toezenden.
Heb je de tips die hierboven gegeven werden dan al kunnen testen ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.