Skip to main content
Vraag

V7c tvbox voert volledige reboot uit telkens bij opstarten

• July 13, 2026
  • 25 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds deze week een nieuwe tvbox ontvangen een V7c.

Deze heb ik gekregen naar aanleiding van problemen met de vorige tvbox V7.  Deze kwam niet meer uit slaapstand met de afstandsbediening en enkel nog aan/uit knop achteraan reageerde (knop zijkant ook niet).  Na weken telkens op de knop te moeten duwen achteraan, heb ik eindelijk een nieuwe tvbox gekregen.  Dan denk je “hoera, probleem opgelost”.

Niet dus, ttz nu komt een ander probleem naar boven.  De nieuwe V7c start dus wel op met de afstandsbediening, het is al een vooruitgang, maar deze doet telkens een volledige reboot van het android kastje.  Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?

Ik heb al alles gecheckt wat ik checken kon : eco modus, hdmi-cec uitgezet-op tv zowel als op tvbox, resolutie vastgezet, tvbox gereset, alle kabels uit/in, hdmi van poort gewisseld, stopkontacten gewisseld, … noem maar op en ik heb het gedaan volgens mij.  Zowel tv als tvbox, blijven constant onder stroom.

De tvbox is aangesloten via utp kabel (verbonden met proximus modem).  Heb een Samsung tv Neo Qled van 2020 of 2021.

Heeft iemand nog een idee ? Mijn geduld is zo goed als op eerlijk gezegd.

Dit is nu reeds maanden bezig, eerst met de V7 gewoonweg slecht beeld (milliseconden verspringen), uiteindelijk opgelost, zo maar … enkele weken geleden van de ene op de andere dag dat ie niet meer uit slaapstand komt.  Nu met de nieuwe telkens een reboot.  Dus zet je de tv 10x op, dan gaat ie 10x booten.

Jullie zijn mijn laatste hoop, want als dit niet snel opgelost is, sorry maar dan vliegt Proximus eruit.

Alvast bedankt voor jullie input !

Groeten,

Virga

25 reacties

Martin
  • July 13, 2026

@Virga-Carla Als  je eerst de internet box gerest hebt na de decoder eerst stroomloos te zetten en dan de decoder gereset hebt, en die zijn met een utp kabel aan elkaar verbonden, dan kan je zelf niet veel meer doen.
En zal de oplossing van de kant van PX moeten komen. 

Als je eerst de decoder opzet ipv TV gebeurt dan ook het zelfde 

Was die nieuwe V7c die je ontvangen hebt nog in een originele verpakking met een voedingsadapter en HDMI-kabel?

• Auteur
  • Motivator
  • July 13, 2026

Dank je voor je reactie !

Ja, het maakt niet uit of ik eerst de decoder opzet of eerst de tv, probleem blijft hetzelfde.  De nieuwe V7c zat in een bruine kartonnen doos, met een Proximus omslag er rond.  Hij bevatte een voedingskabel en hdmi-kabel.  De voedingskabel heb ik in gebruik genomen, maar heb mijn hdmi behouden (is nog maar enkele maanden oud).  Denk ook niet dat de hdmi-kabel het probleem kan zijn ?  maar wil het gerust proberen als jij denkt van wel ?

Bedankt !

Martin
  • July 13, 2026

@Virga-Carla Ik denk inderdaad niet dat de HDMI kabel zal daar een rol in spelen, al wordt er wel altijd natuurlijk aangeraden om de bijgeleverde kabelte gebruiken. 

Het zal dan verder afwachten worden wat een Proximus medewerker verder zal voorstellen, dat zal hoogst waarschijnlijk maar pas morgen zijn dat er nog gereageerd wordt, aangezien het 16u30 gepasseerd is.

• Auteur
  • Motivator
  • July 13, 2026

@Virga-Carla Ik denk inderdaad niet dat de HDMI kabel zal daar een rol in spelen, al wordt er wel altijd natuurlijk aangeraden om de bijgeleverde kabelte gebruiken. 

Het zal dan verder afwachten worden wat een Proximus medewerker verder zal voorstellen, dat zal hoogst waarschijnlijk maar pas morgen zijn dat er nog gereageerd wordt, aangezien het 16u30 gepasseerd is.

Dankjewel, ik ben ook benieuwd ! bedankt voor je feedback !

Het is natuurlijk niet de schuld van de medewerkers, iedereen doet zijn uiterste best, maar ik snap niet dat Proximus met dergelijke hardware blijft werken, of er geen oplossing voor zoekt, want het regent klachten over de V7 en V7c tvboxen en dit al zolang ze in gebruik zijn.

Alvast een fijne avond !

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 14, 2026

@Virga-Carla Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd. Kan je ons laten weten of het probleem daar mee is opgelost? 

Martin
  • July 14, 2026

@DaisyS  Heb je er soms weet van dat bij een bepaalde serie van voedingskabels (voedingsadapters) ook problemen zijn bij de V7(c) decoders, zoals dit het geval is bij de ‘internet box’ en ‘wifi booster’?  

• Auteur
  • Motivator
  • July 14, 2026

@Virga-Carla Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd. Kan je ons laten weten of het probleem daar mee is opgelost? 

Dankjewel ​@DaisyS !  Zodra ik deze ontvangen en geïnstalleerd heb, laat ik iets weten !

• Auteur
  • Motivator
  • July 14, 2026

@DaisyS  Heb je er soms weet van dat bij een bepaalde serie van voedingskabels (voedingsadapters) ook problemen zijn bij de V7(c) decoders, zoals dit het geval is bij de ‘internet box’ en ‘wifi booster’?  

@DaisyS Ik heb wel nog een oudere internetbox, b-box 3v+ /S, dit kan hier niks mee te maken hebben neem ik aan ?

• Auteur
  • Motivator
  • July 15, 2026

@DaisyS beste Daisy, ik heb net de nieuwe tvbox geïnstalleerd en het probleem lijkt opgelost !!! Ik ga het nog een paar dagen afwachten, maar alvast heel blij !!! Dankjewel !! 

Martin
  • July 15, 2026

@Virga-Carla Ik weet niet of DaisyS vandaag hier nog zal langskomen, maar het is inderdaad goed nieuws. 
Was de doos waarin die verpakt was van gelijke aard zoals je uw vorige ontvangen hebt, want ik vraag mij hierbij af of je wel degelijk de vorige keer een splinternieuwe V7c ontvangen hebt.?

@DaisyS beste Daisy, ik heb net de nieuwe tvbox geïnstalleerd en het probleem lijkt opgelost !!! Ik ga het nog een paar dagen afwachten, maar alvast heel blij !!! Dankjewel !! 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 15, 2026

@Virga-Carla Dat is fijn om te lezen. Hopelijk blijft het zo.

• Auteur
  • Motivator
  • July 28, 2026

@DaisyS  Beste Daisy, jammer genoeg moet ik melden dat het probleem reeds enige tijd teruggekomen is.  Het heeft iets meer dan een week goed gegaan.  Wat me opviel is dat ik een boodschap zag verschijnen dat een update niet gelukt was.  Ik dacht eerst dat deze van de tv kwam, maar na manueel te checken blijkt de software van de tv up to date te zijn.

Ik heb ondertussen nog 101 dingen geprobeerd, maar niets helpt.  Het zou me verwonderen dat het probleem met de v7c zelf is, dit is inmiddels de 2de.  Ik denk dat dit iets software matig is.  Ondertussen is de tvbox ook nog gereset, maar probleem blijft (software zou denk ik up to date zijn).

Ik ben ten einde raad.  Zijn er nog dingen die ik kan proberen ?  Of kunnen jullie van op afstand software checken en eventueel pushen ?  Kan dit gerelateerd worden aan de internetbox ?  Ben geconnecteerd via ethernet.  Zou de kabel er voor iets tussen kunnen zitten ?

Ben benieuwd naar je advies.

Bedankt alvast.

Virga

Martin
  • July 28, 2026

@DaisyS Ik heb wel nog een oudere internetbox, b-box 3v+ /S, dit kan hier niks mee te maken hebben neem ik aan ?

@Virga-Carla Dit zou kunnen, (je hebt ze trouwens ook al gereset) want zeker als die ± 8 jaar oud is, dan is die aan vervanging toe.

Mutlie
  • July 28, 2026

@Virga-Carla Dit zou kunnen, (je hebt ze trouwens ook al gereset) want zeker als die ± 8 jaar oud is, dan is die aan vervanging toe.

*Zucht*

Martin
  • July 28, 2026

_____________________________________________________- 

@Virga-Carla ik had best eerst eens alles overlopen in deze thread, want nu heb ik Mutlie nutteloos hard doen zuchten.😊

Dus Uw Vraag aan ​@DaisyS blijft de volgende:

@DaisyS  Beste Daisy, jammer genoeg moet ik melden dat het probleem reeds enige tijd teruggekomen is.  Het heeft iets meer dan een week goed gegaan.  Wat me opviel is dat ik een boodschap zag verschijnen dat een update niet gelukt was.  Ik dacht eerst dat deze van de tv kwam, maar na manueel te checken blijkt de software van de tv up to date te zijn.

Ik heb ondertussen nog 101 dingen geprobeerd, maar niets helpt.  Het zou me verwonderen dat het probleem met de v7c zelf is, dit is inmiddels de 2de.  Ik denk dat dit iets software matig is.  Ondertussen is de tvbox ook nog gereset, maar probleem blijft (software zou denk ik up to date zijn).

Ik ben ten einde raad.  Zijn er nog dingen die ik kan proberen ?  Of kunnen jullie van op afstand software checken en eventueel pushen ?  Kan dit gerelateerd worden aan de internetbox ?  Ben geconnecteerd via ethernet.  Zou de kabel er voor iets tussen kunnen zitten ?

Ben benieuwd naar je advies.

Bedankt alvast.

Virga

Mutlie
  • July 28, 2026

@Virga-Carla ik had best eerst eens alles overlopen in deze thread, want nu heb ik Mutlie nutteloos hard doen zuchten.😊

Inderdaad is mijn idee dat de bal bij PX ligt.

Maar:
Die *zucht* had eigenlijk alles te maken met een oude discussie over de vervanging van een (toen in 2024)  10 jaar oude (van 2014) en defecte BBOX3 door een exemplaar van bijna 9 jaar oud (van 2016) waar ik maar blij mee moest zijn volgens enkele gevestigde waarden hier.
Die vervanging  was een refurbished exemplaar die nog even goed heeft gewerkt en snel de definitieve geest heeft gegeven. 
En dan lees ik vandaag dat een BBOX van +/- 8 jaar eigenlijk aan vervanging toe is.

Ik wilde dat oude en afgesloten hoofdstuk  niet weer oprakelen, vandaar mijn *zucht*, maar ja, nu was verduidelijking nodig.

• Auteur
  • Motivator
  • July 28, 2026

@Virga-Carla Ik weet niet of DaisyS vandaag hier nog zal langskomen, maar het is inderdaad goed nieuws. 
Was de doos waarin die verpakt was van gelijke aard zoals je uw vorige ontvangen hebt, want ik vraag mij hierbij af of je wel degelijk de vorige keer een splinternieuwe V7c ontvangen hebt.?

Sorry ​@Martin had je opmerking gemist.  Neen, die waren allebei verschillend verpakt.  De eerste zat in een kartonnen doos met omslag proximus en foto van de tvbox.  De laatste, die ik nu dus in gebruik heb, kwam in klein kartonnen doosje zonder kabels.  Ik vermoed eerder dat de laatste die ik ontvangen heb, niet nieuw was ?

• Auteur
  • Motivator
  • July 28, 2026

Maar:
Die *zucht* had eigenlijk alles te maken met een oude discussie over de vervanging van een (toen in 2024)  10 jaar oude (van 2014) en defecte BBOX3 door een exemplaar van bijna 9 jaar oud (van 2016) waar ik maar blij mee moest zijn volgens enkele gevestigde waarden hier.
Die vervanging  was een refurbished exemplaar die nog even goed heeft gewerkt en snel de definitieve geest heeft gegeven. 
En dan lees ik vandaag dat een BBOX van +/- 8 jaar eigenlijk aan vervanging toe is.

Ik wilde dat oude en afgesloten hoofdstuk  niet weer oprakelen, vandaar mijn *zucht*, maar ja, nu was verduidelijking nodig.

Wel, ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt een paar jaar geleden toen ik de eerste V7 kreeg. Onmiddellijk problemen met beeldkwaliteit.  Vorige tvbox was stuk gegaan.   Ik had nog de oude bbox3 en naar mijn inziens toen, zal ook een 10tal jaar oud geweest zijn,kwamen de problemen toen hierdoor : oude internetbox met nieuwe tvbox.  Volgens mij niet 100% compatibel met mekaar.    Heb toen na lang aandringen een “nieuwer” model gekregen de bbox 3v+/s, die volgens mij ook al geruime tijd in omloop is.  Geen idee meer of dit een nieuw toestel was of refurbished.  

Dat maakt mij op zich zelf niet veel uit, zolang alles perfect werkt.  Probleem is dat ik sinds de V7 en V7c van het ene probleem in het andere rol en dan vraag ik mij toch af of de oudere internetboxen hier een rol kunnen in spelen….

Martin
  • July 28, 2026

@Virga-Carla De bbox3V+ kan zeker een rol spelen want die zijn ondertussen ook wel al luttele jaren in omloop en zelf kan je niet veel meer doen dan de bbox3v+ te resetten om uit te kunnen vissen of die een rol zou spelen bij je problemen en als de problemen dan toch nog blijven zou het zeker ook een oplossing kunnen zijn dat iemand van proximus deze eventueel vervangt door een latere versie, een “internet box” genoemd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 28, 2026

Maar:

Wel, ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt een paar jaar geleden toen ik de eerste V7 kreeg. Onmiddellijk problemen met beeldkwaliteit.  Vorige tvbox was stuk gegaan.   Ik had nog de oude bbox3 en naar mijn inziens toen, zal ook een 10tal jaar oud geweest zijn,kwamen de problemen toen hierdoor : oude internetbox met nieuwe tvbox.  Volgens mij niet 100% compatibel met mekaar.    Heb toen na lang aandringen een “nieuwer” model gekregen de bbox 3v+/s, die volgens mij ook al geruime tijd in omloop is.  Geen idee meer of dit een nieuw toestel was of refurbished.  

Dat maakt mij op zich zelf niet veel uit, zolang alles perfect werkt.  Probleem is dat ik sinds de V7 en V7c van het ene probleem in het andere rol en dan vraag ik mij toch af of de oudere internetboxen hier een rol kunnen in spelen….

FWIW … ik heb een V7C (en nog niet zo lang geleden ook nog een V7) ik heb nog steeds een bbox-3 dus niet eens een + .. en hardwarematig gezien werkt alles feilloos … 

• Auteur
  • Motivator
  • July 29, 2026

Maar:

FWIW … ik heb een V7C (en nog niet zo lang geleden ook nog een V7) ik heb nog steeds een bbox-3 dus niet eens een + .. en hardwarematig gezien werkt alles feilloos … 

Ben blij voor jou :-)

• Auteur
  • Motivator
  • July 29, 2026

@Virga-Carla De bbox3V+ kan zeker een rol spelen want die zijn ondertussen ook wel al luttele jaren in omloop en zelf kan je niet veel meer doen dan de bbox3v+ te resetten om uit te kunnen vissen of die een rol zou spelen bij je problemen en als de problemen dan toch nog blijven zou het zeker ook een oplossing kunnen zijn dat iemand van proximus deze eventueel vervangt door een latere versie, een “internet box” genoemd.

@Martin ​@DaisyS  gisteren nog eens een laatste poging gedaan, tvbox en tv zonder stroom gezet, dan bbox gereset, dan terug alles opgestart.  Net tv en tvbox opgezet en zelfde verhaal.  Terug een reboot van android.

Kan iemand van Proximus dit nog eens bekijken aub ?  Mijn inspiratie is op :-) Ik heb er echt geen idee meer van waar en bij wie het probleem kan zitten.

• Auteur
  • Motivator
  • July 31, 2026

@DaisyS ​@HadewychT kan één van jullie dit nog eens bekijken aub ?  Alvast bedankt !

• Auteur
  • Motivator
  • August 1, 2026

@DaisyS ​@HadewychT kan één van jullie dit nog eens bekijken aub ?  Alvast bedankt !

Update: probleem is voorlopig opgelost.  Heb de Eco modus uitgezet en daarstraks deed ie het weer zoals het hoort.

Fingers crossed dat het zo blijft 😉

Martin
  • August 1, 2026

@Virga-Carla Bedankt voor de feedback.
Ik zou nooit verwacht hebben dat eco-modus de oorzaak zou zijn dat de decoder hierdoor iedere keer reboot.