Hallo,
Ik heb sinds deze week een nieuwe tvbox ontvangen een V7c.
Deze heb ik gekregen naar aanleiding van problemen met de vorige tvbox V7. Deze kwam niet meer uit slaapstand met de afstandsbediening en enkel nog aan/uit knop achteraan reageerde (knop zijkant ook niet). Na weken telkens op de knop te moeten duwen achteraan, heb ik eindelijk een nieuwe tvbox gekregen. Dan denk je “hoera, probleem opgelost”.
Niet dus, ttz nu komt een ander probleem naar boven. De nieuwe V7c start dus wel op met de afstandsbediening, het is al een vooruitgang, maar deze doet telkens een volledige reboot van het android kastje. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?
Ik heb al alles gecheckt wat ik checken kon : eco modus, hdmi-cec uitgezet-op tv zowel als op tvbox, resolutie vastgezet, tvbox gereset, alle kabels uit/in, hdmi van poort gewisseld, stopkontacten gewisseld, … noem maar op en ik heb het gedaan volgens mij. Zowel tv als tvbox, blijven constant onder stroom.
De tvbox is aangesloten via utp kabel (verbonden met proximus modem). Heb een Samsung tv Neo Qled van 2020 of 2021.
Heeft iemand nog een idee ? Mijn geduld is zo goed als op eerlijk gezegd.
Dit is nu reeds maanden bezig, eerst met de V7 gewoonweg slecht beeld (milliseconden verspringen), uiteindelijk opgelost, zo maar … enkele weken geleden van de ene op de andere dag dat ie niet meer uit slaapstand komt. Nu met de nieuwe telkens een reboot. Dus zet je de tv 10x op, dan gaat ie 10x booten.
Jullie zijn mijn laatste hoop, want als dit niet snel opgelost is, sorry maar dan vliegt Proximus eruit.
Alvast bedankt voor jullie input !
Groeten,
Virga