Skip to main content
Vraag

V7c – Pickx 6.206.3: ondertiteling aan/uit veroorzaakt draaiende cirkel en vastloper

• September 4, 2026
  • 20 reacties
  • 95 Bekeken

Ik heb een reproduceerbaar probleem met mijn Proximus Android TV Box V7c.

Software:

• Pickx-app: 6.206.3
  • PXM-software/middleware: PXM-SW-1.7.2

Probleem:
Wanneer ik tijdens live tv de ondertiteling aan- of uitzet, verdwijnt het beeld tijdelijk en verschijnt het Pickx-logo met een draaiende cirkel. De uitzending lijkt dan vast te lopen. Na enige tijd kan ik op de knop "Terug" drukken, waarna de uitzending opnieuw verder speelt.

Dit gebeurt herhaaldelijk wanneer ik de ondertiteling wijzig. Het lijkt daarom niet om een probleem met de HDMI-verbinding of de televisie zelf te gaan, maar mogelijk om een bug in Pickx op de V7c.

Ik heb momenteel de recente softwareversies 6.206.3 en PXM-SW-1.7.2.

Kunnen jullie controleren of dit probleem bij jullie bekend is en of er een bug/incident voor bestaat? Indien niet, zou ik graag hebben dat dit als softwareprobleem wordt geregistreerd en onderzocht.

Kunnen jullie mij ook het ticket-/incidentnummer bezorgen, zodat ik later naar deze melding kan verwijzen?

Alvast bedankt.

20 reacties

Martin
  • September 4, 2026

heb je de decoder al eens 20 sec volledig stroomloos gezet

• Auteur
  • Apprentice
  • September 4, 2026

Beste Martin, ik zal dit in de loop van de namiddag/avond uitproberen en zal je op de hoogte houden. Bedankt alvast.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 4, 2026

Uitgeprobeerd en het blijft zoals het was. 

Martin
  • September 4, 2026

Probeer dan ook eens eerst de internet box te resetten als volgt:

→ Reset je b-box/Internet box | Proximus

moest het dan nog niet opgelost zijn en je bent in de mogelijkheid van bv via een voorlopige lange utp netwerkkabel (die je gewoon los over de grond legt) je v7c te verbinden ipv via wifi, of het probleem zich dan ook nog vordoet.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 4, 2026

Ik zal de internet box na het weekend resetten. Wat die kabel betreft, dit gaat mijn 70 jarig petje te boven. Hou je op de hoogte. 

Mutlie
  • September 4, 2026

@sloperdesloop 
Mogelijk loop Martin iets te hard van stapel. Ik lees nergens  dat je v7c via wifi is  verbonden.
Dus de vraag vooraf is veel simpeler: hoe is je v7c verbonden met je modem?
Als dat op dezelfde manier is als de v7 of v5 die je vroeger had is dat al via UTP. 
Als dit je eerste Proximus decoder is blijft mijn vraag  staan.

Meer on topic:
Sinds de nieuwste software (wel op mijn v7) werken de ondertitels anders. T.t.z. ik kan (nog) niet zeggen hoe het met een live uitzending gaat, maar met opnames moet ik telkenmale terug de ondertiteling inschakelen. Dat was voor de laatste update anders, moesten we ze niet telkens activeren. 
Ik heb ook de indruk dat het geluid stiller is als tevoren  (tenzij mijn gehoor tegelijk met de update is aangetast).  Het geluid via decoder stond en staat op maximum, we moeten de tv nu luider zetten.

Martin
  • September 4, 2026

FYI: ivm Volume: vroeger gebruikte ik voor de laatste software update “nooit surround” maar nu gebruik ik “automatisch bepalen”  waar het volume stukken hoger is nu.

Mutlie
  • September 4, 2026

FYI: ivm Volume: vroeger gebruikte ik voor de laatste software update “nooit surround” maar nu gebruik ik “automatisch bepalen”  waar het volume stukken hoger is nu.

Vreemd dan.
Ik dacht  dat het hier op “nooit surround” stond, maar nu ik dit net wou wijzigen naar automatisch stond het al op “automatisch”.
Nu heb ik terug (?) “nooit surround”  ingeschakeld en op het eerste gehoor klinkt dat terug net iets luider.
We gaan eens uitgebreider testen vanavond.

Martin
  • September 4, 2026

Wij hebben ook altijd met de V7 een hoger geluidsniveau gehad met “nooit surround” en nu is het omgekeerd (bij ons toch).
Zal mss afhangen van TV toestel tot TV toestel, want er waren daar in het verleden ook veel klachten over te laag audio volume, waar toen aangeraden werd om “nooit surround” te kiezen.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 4, 2026

@Mutlie inderdaad via wifi en dit is mijn eerste decoder.

Martin
  • September 4, 2026

@sloperdesloop En heb je de mogelijkheid van bv via een voorlopige lange utp netwerkkabel (die je gewoon los over de grond legt) je v7c te verbinden ipv via wifi, of het probleem zich dan ook nog vordoet.

Indien het niet mogelijk is of als het hiermee ook niet opgelost is
→ Reset je b-box/Internet box | Proximus toch maar eens al baat het niet, het schaadt ook niet ;-)

• Auteur
  • Apprentice
  • September 4, 2026

Zoals reeds gezegd zal ik na het weekend de internet box resetten.

Martin
  • September 4, 2026

@sloperdesloop staat de internet box in het zelfde lokaal waar ook de v7c decoder staat, want via wifi mag de afstand niet groot zijn of teveel hindernissen (muren enz..) tussen staan.
Vandaar dat ik ook die die test met intenet utp kabel voorstel, enfin we horen dan wel hoe het verder afloopt.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 4, 2026

@sloperdesloop ​@Martin Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de laatste update… Dus een alleenstaand geval is het zeker niet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2026

Ik heb dezelfde config en firmware versies, bekabeld. Het enige wat ik zie is dat er nu soms toch een latentie is bij het overschakelen van bepaalde functies. Het Proximus logo en de draaiende ronde cirkel verschijnen dan op een zwarte achtergrond maar de cirkel heeft nooit de tijd voor een volledige omloop, maar het blijft niettemin een echte signaalonderbreking.

Hoe men aan een hoger volume komt met een V7C is mij nog steeds een raadsel. De vol+ + SUB. doet niets behalve het volume verhogen maar verandert niets aan de geluidsschaal.

Martin
  • September 4, 2026

@sloperdesloop ​@Martin Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de laatste update… Dus een alleenstaand geval is het zeker niet.

@Ostberg is het bij u ook een V7c decoder? 

Martin
  • September 4, 2026

@Regulus bij de decoder staat die default al op max. het is eigenlijk via de TV dat het moet gebeuren.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • September 4, 2026

Yep, de laatste box en ook sinds de laatste update en bij gebruik van die knop. Doe je ondertitels via het menu door op de “OK” knop te drukken werkt alles wel zoals het hoort.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2026

@Regulus bij de decoder staat die default al op max. het is eigenlijk via de TV dat het moet gebeuren.

Ja maar het geluid, zowel op de V7 als op de V7C, is maar half zo luid als op de V5. dwz Voor eenzelfde nummer op de volumebalk was het geluid, op gehoor, dubbel zo hard.

EN  de geluidsverschillen zijn er van programma tot programma vreemd genoeg, men moet constant zitten fiedelen met de volumeknop.

De grap is dat web Pickx TV op de laptop in hetzelfde bedje ziek is. Ik luister via blauwtand om mijn echtgenote niet te storen en daar moet ik ook ieder keer met het volume zitten prutsen.

JFWIW

Martin
  • September 4, 2026

Yep, de laatste box en ook sinds de laatste update en bij gebruik van die knop. Doe je ondertitels via het menu door op de “OK” knop te drukken werkt alles wel zoals het hoort.

@Ostberg en maakt je v7c decoder ook verbinding over wifi met de internet box.
Ik kan het alleen maar op mijn V7 decoder testen, aangezien ik geen V7c heb, maar bij de twee methoden zie ik toch geen spinner draaien. Mijn V7 is wel direct verbonden met een utp netwerkkabel aan de Internet box.