@Gilbert_07 Oudere toestellen hebben problemen met de hoge resolutie van het beeld dat aangeboden wordt. Als hij inderdaad wel werkt op je nieuwe TV, maar je hem eigenlijk toch liever op de oude TV wil aansluiten, kan je hem eerst even op de nieuwe TV aansluiten en daar naar de instellingen gaan om de resolutie op 720p te zetten. Dan zou hij op de oude TV ook moeten werken als je hem terug verplaatst.
Dat kan ik morgen eventueel eens proberen. Zou wel raar zijn aangezien het enkele maanden goed gegaan is. De opstelling zoals het nu is mag eventueel blijven mocht dit niet helpen. Probleem is dan dat ik de zapper van de V5 niet meer kan afstemmen op de oude Sony. Niet via instellingen, ook niet volgens de instructies van Proximus door de code te laten zoeken of in te geven.
Helaas. De resolutie wijzigen lost het niet op.
ik neem aan dat die oude Sony toch meer dan één HDMI poort heeft?
probeer dan eens een andere poort.
Heb ik uiteraard ook geprobeerd, alle vier. Ook gewisseld van HDMI kabel, Ethernet kabel ipv wifi-booster. Maar geen leven meer op tv scherm
Heb ik uiteraard ook geprobeerd, alle vier. Ook gewisseld van HDMI kabel, Ethernet kabel ipv wifi-booster. Maar geen leven meer op tv scherm
Hier juist hetzelfde probleem sinds gisteren zwart scherm, maanden geen probleem na overstap naar proximus. Telkens opnieuw opstarten …. nu niks meer. De volledige troubleshooting proximus online 3 x gedaan, helpdesk gebeld deze morgen met antwoord bug in software tv box V7c. Zou opgelost zijn einde dag, ze zijn er mee bezig …. helaas niks gehoord of gezien. Ja een zwart scherm deze avond. Wat een service? Morgen nog eens bellen, zeker 25minuten aan de lijn …..
@Gilbert_07 @JohanB49 Het probleem doet zich enkel in combinatie met bepaalde types tv-toestel voor. Het wordt volop onderzocht, maar de oorzaak is nog niet gevonden. Vandaar dat we nog niet onmiddellijk een ideale oplossing kunnen aanbieden, maar we werken hier hard aan. Onze excuses voor het ongemak.
Ik kan eventueel wel je decoder omruilen naar een V7 als je wil. Geef hier dan een seintje voor half 5 vandaag. Als je dit later leest, kan je best telefonisch contact opnemen op 080022800 vermits het forum dan pas terug behandeld wordt op maandag.
@Gilbert_07 @JohanB49 Het probleem doet zich enkel in combinatie met bepaalde types tv-toestel voor. Het wordt volop onderzocht, maar de oorzaak is nog niet gevonden. Vandaar dat we nog niet onmiddellijk een ideale oplossing kunnen aanbieden, maar we werken hier hard aan. Onze excuses voor het ongemak.
Ik kan eventueel wel je decoder omruilen naar een V7 als je wil. Geef hier dan een seintje voor half 5 vandaag. Als je dit later leest, kan je best telefonisch contact opnemen op 080022800 vermits het forum dan pas terug behandeld wordt op maandag.
Nu pas gelezen …. inderdaad een ongemak, ik kom pas van proximus shop in Nieuwpoort, geen stock meer V7. Speciaal naar toe geweest uit noodzaak na meermaals 080022800 te bellen, tevergeefs, telkens werd de lijn automatisch afgesloten. Juist 1 troost morgen wachten op telefoontje van jullie dienst voor de zoveelste maal op rij het probleem uitleggen. Btw TV Box uitgetest op een andere TV juist hetzelfde probleem. Nu 3de avond op rij geen TV. Service naar klanten toe vind ik ondermaats, morgen het probleem niet opgelost … dan zeg ik vaarwel TV & Internet Abonnement.
Welke 'bepaalde types' wordt dan bedoeld? Ik ken nog iemand met net hetzelfde probleem. Eerst haperingen dan ineens niks meer. Is er onlangs een update geweest misschien? Hij heeft een nieuwe tv aangekocht en voila, probleem opgelost. Mijn tv is oud maar nog prima, ik wil niet een nieuwe aankopen omdat Proximus niet in staat is om te gaan met wat oudere types. Ik wil ook niet de v7c ruilen met een V7 zonder garantie dat die wel werkt want die heeft dezelfde software.
Vroeger kon ik de afstandsbediening van de vorige V5 compatibel maken met de sony tv. Dit lukt niet meer met deze afstandsbediening, geluid en tv aan/uit werkt niet. Moet er eerst een reset gebeuren omdat die al afgesteld was op de andere tv? En hoe dan.
Niet echt identieke software V7c = Apk 5.157.1 Middle Ware 1.4.1 maar wat er dan juist verschilt daar heb ik ook geen idee van.
Update: Proximus heeft er kennis van dat er voor het ogenblik problemen zijn met de V7c en zijn HDMI met sommige TV toestellen (bv. zwart beeld...), wanneer de oplossing zal voorhanden zijn is nog niet gekend, is nog in onderzoek, daarom dat soms voorgesteld wordt om ipv de V7c de V7 te gebruiken!
Maar PX kan ook iets proberen via een Fix vanuit PX zelf, om te proberen of het probleem daarmee opgelost is en het dus niet nodig is dan om evt je decoder om te ruilen voor een V7!
Het zal wachten zijn op een fix, het ongemak met de zapper neem ik er maar bij. De V7 heeft ook nog zijn problemen vermoed ik en de wifi-booster is reeds retour, deze heeft de V7c niet meer nodig.
@Gilbert_07 @JohanB49 Er is een tijdelijke oplossing gevonden. In 2025 zal er een update komen voor alle klanten. Ik geef jullie nummers hier door zodat er een update naar jullie decoders gestuurd kan worden om het probleem te verhelpen.
@Gilbert_07 @JohanB49 Er is een tijdelijke oplossing gevonden. In 2025 zal er een update komen voor alle klanten. Ik geef jullie nummers hier door zodat er een update naar jullie decoders gestuurd kan worden om het probleem te verhelpen.
Bedankt. Kan je ons tippen zodra die update klaarstaat. Ik moet namelijk de decoders van beide tv's dan weer verwisselen
Bedankt. Kan je ons tippen zodra die update klaarstaat. Ik moet namelijk de decoders van beide tv's dan weer verwisselen
In 2025 …. zit al sinds woensdag zonder TV. Hoop doet leven …. Enorm spijt van met de overstap sinds juli 24, nog nooit problemen gehad met andere providers juist met de prijsaanbieding.
Ter Bijkomende Info:
Op frans forum spreekt men ook van deze “fix” voor de V7C:
- Moderator schrijft aan Proximus klant: Ik heb zojuist de informatie gekregen dat er mogelijk een oplossing is gevonden en ik heb uw lijnnummer opgegeven om deze oplossing te testen.
- Waarop klant antwoord : Dat is het, het is geregeld.
Aan andere klant waar de Moderator een vervanging van de V7C naar een V7 voorgesteld had:
- schrijft hij het volgende:
-Als u de V7c wilt behouden in plaats van de V7, kunnen we een nieuwe V7c omruilen. Sinds gisteren is de V7c die uit Courcelles komt zonder de middleware die problemen veroorzaakt en is de automatische update geblokkeerd. Met andere woorden, als u uw V7c inruilt voor een andere V7c, is dat geen probleem meer.
Ter Bijkomende Info:
- Moderator schrijft aan Proximus klant: Ik heb zojuist de informatie gekregen dat er mogelijk een oplossing is gevonden en ik heb uw lijnnummer opgegeven om deze oplossing te testen.
Aan andere klant waar de Moderator een vervanging van de V7C naar een V7 voorgesteld had:
-Als u de V7c wilt behouden in plaats van de V7, kunnen we een nieuwe V7c omruilen. Sinds gisteren is de V7c die uit Courcelles komt zonder de middleware die problemen veroorzaakt en is de automatische update geblokkeerd. Met andere woorden, als u uw V7c inruilt voor een andere V7c, is dat geen probleem meer.
Net geprobeerd, werkt hier nog steeds niet. Mogelijk moet de update nog komen?
Dan zal je best afwachten tot maandag zodat de PX moderatoren kunnen verder natrekken of er reeds een FIX uitgevoerd werd voor u.
Ter Bijkomende Info:
- Nog een update:
Iemand waarvan een V7 opgestuurd wordt ipv zijn V7C .
Antwoord aan PX moderator:
Na de update werkt het nu met mijn V7C decoder.
Daarop Antwoord de PX moderator:
Ik stel voor dat je de bestelling van de decoder op maandag weigert als je met een V7c wilt blijven. Maandag zullen we het probleem ook met de technische teams bespreken. Maar normaal gesproken met de update, als het voor u heeft gewerkt, zou er daarna geen probleem moeten zijn. Een omruiling zou dus niet nodig moeten zijn, maar ik zal maandag voor de zekerheid navraag doen.
Ter Bijkomende Info:
Net geprobeerd, werkt hier nog steeds niet. Mogelijk moet de update nog komen?
Hier ook van dat …. van service gesproken? Geduld geraakt stilletjes op …..
Komt er nu nog een update aan voor onze lijnnummer of is het wachten tot 2025 als die er voor iedereen komt.
Komt er nu nog een update aan voor onze lijnnummer of is het wachten tot 2025 als die er voor iedereen komt.
Helaas te laat, al overgestapt naar ander provider