Skip to main content
Vraag

V7C

• October 3, 2025
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

Hallo, 

Ik heb enkelen wegen internet GO+ genomen en heb daarbij een internetbox+ gekregen ipv de BBOX3. ook heb ik daarbij een booster v2 genomen om zo het mesh netwerk te hebben. Ik heb ook 2 android boxen waarvan 1 verbonden via kabel en waarvan ik 1 wil verbinden via wifi, maar de V7 doet dat niet.

Nu had ik graag één v7 gewisseld met de v7C omdat die wel via wifi verbind, maar is het echt waar dat ik daar 49 euro voor moet betalen? Ik kan dat moeilijk geloven, maar als dat zo moest zijn na jaren klant te zijn dan heb ik daar toch mijn bedenkingen bij. Binnenkort krijg ik de mogelijkheid om aan te sluiten op fiber en dan wou ik toch volledig draadloos gaan met mijn tv’s omdat het fiber aansluitdoosje wellicht niet zal staan waar nu de telefoonaansluiting binnenkomt. Kan iemand van de proximusmedewerkers dat eens bekijken?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • October 3, 2025

Ter info:  Op hun site staat inderdaad het volgende 

Een huidige TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk.
Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.

De éénmalige omruilkost valt weg als:  je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s)
Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports, Disney+, Flex Netflix of Be Tv.
De omruilkost valt echter niet weg: als je al in het bezit bent van een recente TV Box (t.t.z. een Android TV Box)

Je moet er wel rekening mee houden dat er voldoende wifi ontvangst is daar waar je Wifi Android TV-Box komt te staan, anders moet je nog met tussenstap werken namelijk met een Wifi-Booster!

Maar de PX moderatoren kunnen u maandag verder inlichten welke uitzonderingen eventueel van toepassing zijn hierop om die gratis te mogen omruilen.

• Auteur
  • October 4, 2025

Martin,

Bedankt voor uw antwoord, 

Guido

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 6, 2025

@GUIDO_03 

Heb je een v7c decoder kunnen bekomen?

Geert

• Auteur
  • October 7, 2025

Hallo, ik heb nog niets gehoord

• Auteur
  • October 7, 2025

voor proximus, 

toen jullie mij android boxen hebben gegeven waarvoor ik maandelijks betaal  zijn die draadloos verbonden via een wifi bridge, maar om een of andere reden werkt die wifi bridge niet meer met de internetbox. Is het dan niet meer dan logisch dat jullie een v7 ruilen tegen een v7c. Trouwens van zodra ik fiber heb (zijn ze aan het leggen in de straaT) zal de tweede ook draadloos moeten. Ik denk dat ik meer dan 20 jaar klant ben bij jullie en ik zou het zéér spijtig vinden moesten jullie die decoder niet kosteloos ruilen.

ik kijk jullie antwoord tegemoet, 

• Auteur
  • October 10, 2025

Moderator 

Vermits ik geen gehoor krijg denk ik dat ik naar een andere provider moet gaan, spijtige zaak want ik was zo tevreden van proximus, alhoewel ik netflix heb en dat een van de voorwaarden is om te ruilen. Echt spijtig na 20 jaar klant. 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • October 10, 2025

@GUIDO_03 Helaas kunnen wij uw decoder niet omruilen omdat de wifi bridge niet werkt. Wel kunnen we je een booster opsturen. Indien er fiber wordt geinstalleerd en de technieker is van mening dat een v7c beter zou zijn in uw interne installatie kan het zijn dat deze alsnog wordt omgeruild.

• Auteur
  • October 10, 2025

Beste,

Dank voor uw antwoord,