Skip to main content
Vraag

V7? Werkelijk? Top-tech? haha!

• August 30, 2025
  • 45 reacties
  • 478 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik post dit hier omdat het in het grote V7 debat waarschijnlijk ondergesneeuwd geraakt!

Sinds een tweetal weken (ik zit niet dagelijks logboeken bij te houden) krijg ik plots vanuit de blote hemel-blauwe lucht, maar op onregelmatige tijden “uw decoder moet herstart worden” en dan een zwart scherm waarbij er duidelijk een soort eeuwigdurende reboot gebeurt …

Het duurt 8-10 minuten tot men weer beeld heeft.

Dan denkt men, och ik kijk gewoon terug voor het ontbrekende stuk! MIS POES!

Het DUURT TOT 45 MINUTEN vooraleer de programma informatie, de TV gids en het Live menu beschikbaar zijn. De optie “herstarten” is dus bvb NIET beschikbaar (“ggen informatie beschikbaar”).

Toch top-tech die V7 … of net niet? 

En voor wie twijfelt … ik heb steevast een lijn met rond de 77Mbps effectieve download snelheid met directe vaste lijn (3 meter) van decoder naar TV (geen wifi toestanden). Daar zal het dus wel niet aan liggen zeker? 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

45 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Regulus al gedacht aan een omruil naar een andere als je zoveel problemen hebt ??

kan aan het toestel liggen zelf.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 30, 2025

@Regulus al gedacht aan een omruil naar een andere als je zoveel problemen hebt ??

kan aan het toestel liggen zelf.

Ja, inderdaad … maar klant zijn bij PX wordt ongelofelijk vermoeiend ! 😱 het wordt bijna een levenvullend project! en enkel om TV te kunnen kijken ...

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 2, 2025

@Regulus 

Je gebruikt ook nog een andere decoder stel ik vast, een v5 compact. 

Werkt deze wel goed?

Geert

Martin
  • September 2, 2025

@GeertC 

TBI: bron →  tv beeld bevriest / tv box reageert niet meer | Proximus Forum

Dit is een oud zeer, waarschijnlijk op de V5C .. is hier al n-tig keer voorbij gekomen. Eergisteren 3 “bevriezingen” op nog geen 10 minuten tijd. men kan alles resetten tot men blauw ziet. het gaat dan een paar dagen (soms uren) goed en dan is alles terug bij het oude … schijnbaar zonder echte oplossing

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 2, 2025

@GeertC 

TBI: bron →  tv beeld bevriest / tv box reageert niet meer | Proximus Forum

Dit is een oud zeer, waarschijnlijk op de V5C .. is hier al n-tig keer voorbij gekomen. Eergisteren 3 “bevriezingen” op nog geen 10 minuten tijd. men kan alles resetten tot men blauw ziet. het gaat dan een paar dagen (soms uren) goed en dan is alles terug bij het oude … schijnbaar zonder echte oplossing

@Regulus 

indien je idd onderbrekingen hebt op de beide decoders, kan er het best eens een technicus langskomen.

Ik heb je lijn uitgemeten, er zijn geen onderbrekingen terug te vinden op het signaal dat op de modem terecht komt.

Geert

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 4, 2025

Ik heb de V7 een namiddag compleet van het net gehaald en zonder stroom gezet … dan terug gestart. Nu gaat het sneller met hier en daar nog een “gat” in de TV gids, compleet random. De “Live TV” optie in het menu duurt een minuut of 5 voor die verschijnt … de ransom herstart heb ik voorlopig niet meer gezien. 

De V5C werkt zoals verwacht inclusief de random bevriezingen zo nu en dan … 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 11, 2025

ahah!! Men moet bij Proximus NOOIT denken dat een probleem opgelost is! 

Vandaag staat de TV al 25 minuten aan: TV gids “aan het laden” .. niets beschikbaar

Individuele zenders “geen info beschikbaar”, Live TV “Er zijn momenteel geen items beschikbaar” geen overzichtsscherm. ZUCHT … en daar betaal ik elke maand een smak geld voor! 
Leuke kijkervaring! 

EN NEEN, HET IS MIJN LIJN NIET … het is die V7 ROMMEL!

Martin
  • September 11, 2025

Mogelijks heb je het al geprobeerd of - “Clear data & herstart” helpt.  

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • September 12, 2025

@Regulus Ik heb eens even uw gegevens erbij gehaald en er viel me direct op dat de internetbox al een tijdje geen reboot of reset meer heeft gehad. Dit kan in sommige gevallen helpen met je problemen. Hier vind je terug hoe je dit op een goede manier kunt doen.

Joery79
  • September 14, 2025

Technologie is niet onfeilbaar; technische problemen kunnen helaas altijd optreden.
Mocht je problemen ondervinden, aarzel dan niet om contact met proximus op te nemen Het is altijd mogelijk om je TV Box om te ruilen, als er een defect is.

Dat de TV Box ‘rommel’ zou zijn, durf ik niet te zeggen. De meeste gebruikers, mijzelf inbegrepen, zijn er tevreden over.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 14, 2025

Een tweetal dagen geleden heb ik dat ook gehad. De tvgids bleef maar herhalen voor elk kanaal dat hij "aan het laden"  was. Na een uur was het probleem voorbij. 

Ik denk niet dat zo iets de schuld is van de v7. Waarschijnlijk een data base met de nodige gegevens die het niet deed.

Maar Proximus moet wel toegeven dat de v7 gelanceerd is toen hij nog vol fouten zat.  En dat onderweg allemaal recht zetten is niet evident. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 19, 2025

Technologie is niet onfeilbaar; technische problemen kunnen helaas altijd optreden.
Mocht je problemen ondervinden, aarzel dan niet om contact met proximus op te nemen Het is altijd mogelijk om je TV Box om te ruilen, als er een defect is.

Dat de TV Box ‘rommel’ zou zijn, durf ik niet te zeggen. De meeste gebruikers, mijzelf inbegrepen, zijn er tevreden over.

Bedankt voor uw reactie … u gaat wel erg kort door de bochten hé … een technologie uitrollen naar het brede publiek die schijnbaar totaal niet op punt staat en die nog stikduur is, men moet het maar doen hé … FYI … de V6, die bliksemsnel uitgefaseerd werd had nog geen duizendste van de foutenlast van de V7 … 

Het feit dat u geen problemen schijnt te ondervinden is niet echt relevant en misschien bent u snel tevreden, maar ik heb gedurende jaaaren data acquistie hard- en software ontwikkeld en er de toestellen voor gebouwd in R&D en geloof mij, moesten we een ding met de prestaties van de V7 hebben gebouwd dan was het kot te klein geweest, vooral omdat in R&D een datastroom nogal moeilijk te dupliceren valt … maar goed .. alle dagen een ander probleem … niets aan de hand! 😱😇

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 19, 2025

Een tweetal dagen geleden heb ik dat ook gehad. De tvgids bleef maar herhalen voor elk kanaal dat hij "aan het laden"  was. Na een uur was het probleem voorbij. 

Ik denk niet dat zo iets de schuld is van de v7. Waarschijnlijk een data base met de nodige gegevens die het niet deed.

Maar Proximus moet wel toegeven dat de v7 gelanceerd is toen hij nog vol fouten zat.  En dat onderweg allemaal recht zetten is niet evident. 

Zoals gezegd, ook mijn situatie, maar ik vraag mij af of het iets te maken heeft met de situatie waar men de V7 in “diepe slaap” kan zetten … komt men daar uit dan blijken een aantal diensten cq databakne in “heel diepe slaap” te vertoeven … ? Behoorlijk inconsistent. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 19, 2025

Ja, ik weet het ook niet.

Vandaag was er op een bepaald uur geen gids, bleef maar laden. Ik keek gewoon zonder gids, en twee uren later was de gids terug. Dan denk ik eerder aan een bestand of data base dat niet beschikbaar was.

Ik heb ook al gehad dat de gids maar bleef laden, dat ik de V7 heb herstart en dat de gids daarna er weer was. Dan is het alsof de V7 toch de schuldige is. 
Zouden ze het bij Proximus weten? Dan horen we het wel.

Martin
  • September 19, 2025

Als je het nog eens voor  hebt kan je via de V7 instellingen menu “Zenderinfo ophalen” eens proberen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 19, 2025

OK, ik doe dat.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • September 20, 2025

Algemeen beschouwt staan de V7 en V7c tamelijk goed op punt, ik heb ze alle 2 en werken alle dagen zonder errors of iets dergelijks, zijn beiden met een UTP kabel verbonden. Af en toe eens een reset doen.

mvg.

• September 20, 2025

@Regulus 

Je kan steeds de vorige versie van de Pickx app  installeren via instellingen--Algemene instellingen--Apps--Pickx app---updates verwijderen. Je V7 gebruikt dan vorige versie van de app. Na een tijd installeert de decoder  wel de meest recente versie.

Via instellingen naar apparaatvoorkeuren ---Over-- systeemupdate--- proberen--Opnieuw opstarten--of resetten(maar dan  moet je wel je gegevens opnieuw ingeven).

Eventueel andere hdmi ingang van tv toestel proberen?

Of een andere netwerkkabel tussen modem en decoder?

5c decoder even van de lijn halen en dan even bekijken?

Het is het proberen waard.

Mvg

Artie

Martin
  • September 20, 2025

@Artie is dit dan niet afhankelijk of je al de laatste versie op je decoder staan hebt of kun je zo maar doorgaan naar een vorige versies….?

• September 20, 2025

@Martin 

Je kan doorgaan naar de vorige versie van de app( updates verwijderen zoals het menu zelf aangeeft).

De softwareversie is  volgens mij niet naar de vorige versie terug te zetten. 

De app update zichzelf daarna ( kan ook wel een tijdje duren).

Mvg

Artie

Martin
  • September 20, 2025

Ok bedankt ​@Artie voor de verduidelijking, het was inderdaad daarom dat ik verwonderd was omdat ik  dacht dat je zo naar de vorige versie zou kunnen terug gaan, wat bij Proximus trouwens nog nooit mogelijk geweest is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 22, 2025

Dit kan er nog wel bij.

Na al twee dagen de programmagids te missen, was er gisteren weer Iets anders. Ik wilde uitgesteld kijken en toen verscheen de klassieke Oeps .....Een aantal keren opnieuw geprobeerd en toen zag ik, een foutbericht P011. Daarvan zei iemand van Proximus vier jaar geleden dat ze het probleem P011 van de V7 kende en dat ze het gingen oplossen. Herstarten van de V7 dan maar. 

Ik word dat eigenlijk zo stilaan beu. Er is geen enkele dag meer dat men aan een tv-avond kan beginnen zonder vrees voor het een of ander probleem. Ik ga beginnen uitkijken naar een andere oplossinng. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 22, 2025

Nogmaals. Om 16.00 uur wil ik uitgesteld kijken naar Villa Politica. Het was weer Oeps ...…

Herstarten van V7 en het ging. Moet dat dan tegenwoordig altijd zo?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Nogmaals. Om 16.00 uur wil ik uitgesteld kijken naar Villa Politica. Het was weer Oeps ...…

Herstarten van V7 en het ging. Moet dat dan tegenwoordig altijd zo?

Het enige wat schijnt te helpen is de V7 zonder stroom zetten met de aan/uit knop achteraan en dan hopen dat het werkt … voor de rest is er niets aan de hand … 😃🤡 .. zonder voldoende testen lijkt het er toch op dat de reden kan zijn dat de V7 “op de verkeerde” manier uit sluimerstand komt … via de afstandsbediening aan/uit zetten is dan niet voldoende om het probleem op te lossen. Hier ook vanmiddag: na dik 20 minuten nog steeds geen bijkomende data beschikbaar ttz de TV gids en de Live gids etc …  JMHO.

Martin
  • September 22, 2025

Dat maakt inderdaad een verschil uit want via afstandsbediening uit zetten is niet herstarten van je decoder, wat wel het geval is als je hem via de aan/uitknop uitzet: 

1. Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF.
  2. Wacht tenminste een tiental seconden.
  3. Zet de schakelaar terug op ON.