Vraag

V7 toevoegen aan Google Home

  • 4 August 2020
  • 28 reacties
  • 4967 Bekeken

Hallo, net de v7 ontvangen. Casten lukt, maar ik kan de decoder niet toevoegen aan "mijn huis" in de Google Home app. De decoder is wel zichtbaar als castapparaat in deze app. Is dit een gekend probleem of ligt dit aan mij. 


28 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is op dit ogenblik nog niet mogelijk om je decoder toe te voegen aan ‘mijn huis’. In een later stadium zal dit wel komen, maar dat zal niet voor onmiddellijk zijn. 

Reputatie 2

Softwareversie is de PXM-SW-3.53.1

Ja ik kan een kamer toewijzen en in een groep plaatsen.

 

FYI: als eer oplossing komt wordt dit normaal gemeld in deze sticky hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Klopt. Ik heb ook dezelfde software versie.

Decoder kan ik zien, maar kan hem niet toevoegen aan een ruimte en daardoor ook niet aanspreken via de google assistant. 

Blijkbaar is dit enkel bij Schaap gelukt 😚

Ik heb hetzelfde probleem, casten enzo alles werkt perfect, enkel kan je deze niet toewijzen aan een huis / kamer in google home.

Maar ik lees net dat deze optie nog niet beschikbaar is. @proximus enig idee of dit op de planning staat en geven jullie een seintje als dit beschikbaar is?

ik dacht dat deze decoder nog niet beschikbaar was omdat hij nog in de testfase zat ?

misschien daarmee dat het niet werkt ?  

@Stefvr Ter info: aangezien hier nog niet zo bijster veel gepost geweest is omtrent de v7, dus  of dit nog een bug is in de v7,  zal je ofwel wat info moeten krijgen van de proximus medewerkers als ze hier morgen terug langskomen of van iemand van de forumleden die al ervaring hebben met de V7 en die het probleem mss kennen.

Je kan altijd de V7 eens resetten maar of dit veel zal helpen weet ik niet!

  1. Open de startpagina van de decoder.    
  2. Ga naar  tandwieltje > Instellingen toestel > Apparaatvoorkeuren > Resetten

@Stefvr is dit ook via een iphone dat je probeert met de google home app

Iemand heeft daar ook een probleem mee zie → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/build-in-chromecast-decoder-v7-50967

Hallo, het is via Android bij mij. Casten lukt ook perfect. 

bedankt voor de feedback,  ik dacht soms dat het typisch met de iPhone zou te maken gehad hebben maar het is enkel de v7 decoder toevoegen die niet lukt bij u via de google home app

Hopelijk weten de proximus medewerkers al waaraan dit ligt.

@Stefvr kan jij soms Vandersyppe iets verder helpen hier → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/build-in-chromecast-decoder-v7-50967?postid=659402#post659402

Reputatie 2

Ik heb ook de V7 van vorige week en ik heb hem wel kunnen  toevoegen aan google home en het werkt perfect hier.

welke software versie staat er op je v7? mss heb je een andere versie waardoor het bij u wel lukt.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: xxxxxxxxxxxxxx?

Kan je deze ook aan een plaats of groep toekennen?

Hier staat hij ook op google home, maar kzn hem niet aan kamer toewijzen.

Reputatie 7
Badge +4

Deze optie is nog niet beschikbaar. Je kan wel via de speechknop

op onze afstandsbediening commando’s geven aan Google. 

@HadewychT Nu na een jaar van het openen van deze topic al enig nieuws?

Nog altijd geen meldingen gezien hiervan, dit zou normaal dan ook gemeld worden hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

dit is dus de foutmelding die ik krijg. Zichtbaar in de Home app, maar ik kan hem niet toevoegen aan het huis/ruimte

Nee op het moment ik deze zoek vind hij niks 

ook na het verwijderen van updates en het het opstarten

Reputatie 1

Bij mij juist hetzelfde. De Android TV is zichtbaar in de Google Home-app en het casten werkt perfect, maar het lukt niet om dat apparaat aan een ruimte te koppelen. Ik vind dat echter geen probleem, want die koppeling biedt toch geen voordelen?

Kan je deze ook aan een plaats of groep toekennen?

Hier staat hij ook op google home, maar kzn hem niet aan kamer toewijzen.

Zelfde probleem hier, ook geïnteresseerd in de oplossing :)

Is hier al een oplossing voor, speciaal de V7 aangekocht om te koppelen via mijn Google home maar dit blijkt dus niet te lukken 😞

Knop op afstandsbediening voor spraakbediening mijn inziens niet echt een meerwaarde, aangezien ik juist zonder afstandsbediening wil werken… 

Reputatie 2

@tivrstra  hebben jullie dezelfde software versie dan ik?

 

inderdaad daarom dat ik je die vraag gesteld had want er is nog andere software in omloop en daarom dat ik ook vermoede dat het eventueel een reden zou kunnen zijn!

@tivrstra  hebben jullie dezelfde software versie dan ik?

 

Zelfde versie inderdaad, vandaag geïnstalleerd door de installateur.

Als ik de chromecast lokaliseer in de Google home app en probeer toe te kennen aan een ruimte krijg ik volgende fout

 

Reageer