Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

• December 7, 2020
  • 1243 reacties
  • 81941 Bekeken

Toon eerste bericht

1243 reacties

Martin
  • August 21, 2026

​@Regulus ziet je hoofdmenu bij je V7c er ook zo uit?

⚙️ Instellingen
          |- Kinderslot en Pincode 
          |- VOD aankopen   
          |- Privacy       
          |- Taalvoorkeuren     
          |- Zenders hernummeren  
          |- TV-gids lay-out 
          |- Tips 
          |- Opnames 
          |- Support 
          |----------------  
  ⚙️ Instellingen Toestel 
          |- Netwerk en Internet 
          |- Accounts en Profielen 
          |- Apps       
          |- Apparaatvoorkeuren   
          |- Toegankelijkheid  
          |- Afstandsbediening en accessoires 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 21, 2026

​@Regulus ziet je hoofdmenu bij je V7c er ook zo uit?

⚙️ Instellingen
          |- Kinderslot en Pincode 
          |- VOD aankopen   
          |- Privacy       
          |- Taalvoorkeuren     
          |- Zenders hernummeren  
          |- TV-gids lay-out 
          |- Tips 
          |- Opnames 
          |- Support 
          |----------------  
  ⚙️ Instellingen Toestel 
          |- Netwerk en Internet 
          |- Accounts en Profielen 
          |- Apps       
          |- Apparaatvoorkeuren   
          |- Toegankelijkheid  
          |- Afstandsbediening en accessoires 

ja .. dat is het zowat 😉

JVC-KAP
  • Practitioner
  • August 28, 2026

Gisteren bij aanzetten van de tv de melding dat er een nieuw update beschikbaar was. De update uitgevoerd en sindsdien valt het geluid zomaar ineens weg: bijvoorbeeld veranderen van zender, het bekijken van een opname, doorspoelen  van de reclame in een opgenomen programma, ….

Na het niet afspelen van opgenomen programma’s opnieuw problemen met Pickx. Toch dringend eens nadenken om te veranderen van provider. Want de problemen stapelen zich op en we horen NIETS maar dan ook NIETS van Proximus. Enkel allleen maar de prijzen verhogen en verhogen.

Nieuwe versie is : App versie 6.200.3 / Middleware versie PXM-SW-12.0.5.

Martin
  • August 28, 2026

​@JVC-KAP en je zet je Internet box en je V7 decoder niet volledig stroomloos?
Want 11 dagen geleden is die update ook op mijn V7 gekomen en als ik die opzet is daar zelfs niets van te merken en is dit allemaal ‘s nachts in stilte gebeurd.

JVC-KAP
  • Practitioner
  • August 29, 2026

Internet box blijft 24/24 en 7/7 ingeschakeld, decoder gaat ‘s avonds na het bekijken steeds in stand-by. Beiden hebben nog nooit stroomloss gestaan of het moest zijn dat de electriciteit was uitgevallen 🤣.

Witte Herder
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 30, 2026

Ik bezit een v7 met app- versie 6.206.3 en een PXM-SW-12.0.5

Groeten 

Martin
  • August 30, 2026

Dit is inderdaad de meest recente update voor het ogenblik maar daarom zal niet iedereen die al hebben, updates worden nooit ineens naar alle decoders gepusht.

JVC-KAP
  • Practitioner
  • August 31, 2026

Internet box blijft 24/24 en 7/7 ingeschakeld, decoder gaat ‘s avonds na het bekijken steeds in stand-by. Beiden hebben nog nooit stroomloss gestaan of het moest zijn dat de electriciteit was uitgevallen 🤣.

UPDATE: Alsof het nog niet erger kon, gisterenavond een programma willen starten dat reeds opgenomen was. Zoals het al een tijdje gebruikelijk is eerst een half minuutje reclame, na een kleine vijf seconden valt het geluid weg, beeld staat stil en en de teller die dan op zo’n twintig seconden staat gaat weer naar dertig seconden in plaats van naar nul. Programma wordt stopgezet, eventjes live kijken, geluid komt weer en zo tot een vijftal keren. Ander programma van de opgenomen opnames bekeken, gaat goed en dan nadien het betreffende programma alsnog kunnen bekijken.

PROXIMUS wanneer  gaan jullie degelijke i’ters aanwerven??? En hoe lang moet ik dit nog ondergaan???

JVC-KAP
  • Practitioner
  • September 2, 2026

UPD

UPDATE: Alsof het nog niet erger kon, gisterenavond een programma willen starten dat reeds opgenomen was. Zoals het al een tijdje gebruikelijk is eerst een half minuutje reclame, na een kleine vijf seconden valt het geluid weg, beeld staat stil en en de teller die dan op zo’n twintig seconden staat gaat weer naar dertig seconden in plaats van naar nul. Programma wordt stopgezet, eventjes live kijken, geluid komt weer en zo tot een vijftal keren. Ander programma van de opgenomen opnames bekeken, gaat goed en dan nadien het betreffende programma alsnog kunnen bekijken.

PROXIMUS wanneer  gaan jullie degelijke i’ters aanwerven??? En hoe lang moet ik dit nog ondergaan???

UPDATE 2: Een nieuwe dag een nieuw vervolg aan de soap! Gisterenavond bij het opstarten kreeg ik ineens onderstaand bericht (zie foto).

Geen zenders gevonden, aansluitingen zaten nog waar ze eergisteren zaten en dan maar op oK gedrukt. En rarararara wat gebeurde er??? Helemaal niets dus enige mogelijk de box uitgeschakeld met de knop en terug opgestart, na een tijdje weer zenders.

Hoelang gaat dit spelletje nog duren en komt Proximus met een antwoord? Of zijn de medewerkers nog allemaal met verlof?

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 2, 2026

UPD

UPDATE 2: Een nieuwe dag een nieuw vervolg aan de soap! Gisterenavond bij het opstarten kreeg ik ineens onderstaand bericht (zie foto).

Geen zenders gevonden, aansluitingen zaten nog waar ze eergisteren zaten en dan maar op oK gedrukt. En rarararara wat gebeurde er??? Helemaal niets dus enige mogelijk de box uitgeschakeld met de knop en terug opgestart, na een tijdje weer zenders.

Hoelang gaat dit spelletje nog duren en komt Proximus met een antwoord? Of zijn de medewerkers nog allemaal met verlof?

Dit komt omdat de TV niet op de juiste bron staat. Deze moet op HDMI 1 of 2 of 3 staan. Kan je kiezen door op de EXT knop bovenaan van je afstandbediening te duwen.

JVC-KAP
  • Practitioner
  • September 3, 2026

Ach zo, dus wij kijken al jaren via een foute manier tv? En daarmee gaan dan alle problemen ivm opnames en geluid van de baan zijn?

Mutlie
  • September 3, 2026

Er zijn ook meerdere mogelijkheden waarvoor de (mogelijke) oplossing van ​@raf85 kan gelden:
Het zou zo maar kunnen dat de stekker losser is komen te steken en een slecht contact maakt.
Of de kabel is helemaal losgekomen en in een andere poort terug gestoken?
Misschien zijn er nog? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een defecte poort.

Martin
  • September 3, 2026

Ach zo, dus wij kijken al jaren via een foute manier tv? En daarmee gaan dan alle problemen ivm opnames en geluid van de baan zijn?

​@JVC-KAP Staat HDMI-CEC  actief op je Decoder en TV-toestel ?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 3, 2026

​@JVC-KAP Ik heb je lijn nagekeken. Die is in orde, maar je modem is al 10 jaar oud en zorgt voor wat porblemen. Ik heb je een nieuwe opgestuurd. Deze zal morgen geleverd worden bij BP  - CADO SUPERMARKT KAPRIJKE. Gebruik ook de nieuwe (voedings)kabels die bij de modem zitten. De oude modem mag je in een recupelpunt binnenbrengen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • September 5, 2026

Geachte

Sinds de laatste Middleware Update van de V7 decoder (een week of 2 geleden) lukt het niet meer om via de UDlink app van LG een dvd af te spelen. De draagbare dvd speler is aangesloten via de USB poort op de decoder. Voorheen lukte het altijd, nu lijkt het omschakelen naar VLC vanuit de UDlink app niet meer te lukken. Dit is behoorlijk vervelend, maar ik weet ook niet als dit aan de update ligt (ik heb al een volledige reset naar de fabrieksinstellingen uitgevoerd) of als dit ligt aan een beveiligingspatch die geïmplementeerd is in de update en waar LG of VLC zelf iets moeten aanpassen. Heeft er iemand suggesties?

Met vriendelijke groeten

Mutlie
  • September 5, 2026

Het ligt (denk ik!) aan een beveiliging, maar of die beperking door  PX of LG komt weet ik niet. 
Kijk eens in de app store of de app nog wel beschikbaar is voor de v7 en er eventueel een nieuwe versie is. 
Misschien kan je dit oplossen door de speler aan een ander apparaat te koppelen (laptop?)  en dan verbinding te maken met de decoder

Martin
  • September 5, 2026

Voor wat het waard is:

De V7-decoder is eigenlijk geen gewone Android TV-box waarbij een dvd-speler/USB-opslag daadwerkelijk toegankelijk is voor apps zoals VLC, hangt af van de Proximus-middleware en de Android-permissies die Proximus heeft ingesteld en juist om die reden kan een software/middleware update ervoor zorgen dat iets wat vroeger werkte, nu niet meer werkt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • September 7, 2026

Het ligt (denk ik!) aan een beveiliging, maar of die beperking door  PX of LG komt weet ik niet. 
Kijk eens in de app store of de app nog wel beschikbaar is voor de v7 en er eventueel een nieuwe versie is. 
Misschien kan je dit oplossen door de speler aan een ander apparaat te koppelen (laptop?)  en dan verbinding te maken met de decoder

De apps zijn nog steeds beschikbaar in de store, voorlopig nog geen app update geweest.

Voor wat het waard is:

De V7-decoder is eigenlijk geen gewone Android TV-box waarbij een dvd-speler/USB-opslag daadwerkelijk toegankelijk is voor apps zoals VLC, hangt af van de Proximus-middleware en de Android-permissies die Proximus heeft ingesteld en juist om die reden kan een software/middleware update ervoor zorgen dat iets wat vroeger werkte, nu niet meer werkt.

Oh, zeer jammer dit! Men zou denken dat aangezien het een android tv box is, de apps ook functioneren zoals verwacht.