Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

• December 7, 2020
  • 1163 reacties
  • 79678 Bekeken

Toon eerste bericht

1163 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • February 3, 2026

@haxelmans Als ik je mijn test zie ik een kwaliteitsprobleem op de verbinding tussen je modem en decoder. Heb je de mogelijkheid om eens te testen meteen andere rechtstreekse LAN-kabel (eventueel op een andere LAN-poort op je modem) ? 

• Practitioner
  • February 5, 2026

@

HadewychT Alvast bedankt voor de feedback.
Blijkbaar kun je die test ook zelf doen in de Proximus+ app. 
Zie m’n vorige TV-Box daar ook nog in staan terwijl ik die toch gedactiveerd had via 0800/99 696.
Soit, het probleem. Na vervangen van alle kabels had ik nog steeds het probleem.
Dan idd de patchkabel van poort 4 in poort 3  gestoken en raar maar waar, het probleem is opgelost. 
Alvast bedankt daarvoor. 
Is poort 4 van m’n internetbox + defect? 

Martin
  • February 5, 2026

@haxelmans  

• Mss is het al lang geleden dat je uw internetbox herstart (=20 sec volledig stroomloos zetten) en/of → gereset hebt! 
  • Of mss maakte de utp stekker geen al te goed contact en door het feit dat je deze opnieuw ingeplugd hebt dat het contact zich hersteld heeft!

• Practitioner
  • February 5, 2026

Martin  zwijg me van herstarten.

Alles herstart. TV-box 2X opnieuw geinstalleerd. 
Internetbox een geavanceerde restart gegeven. 
Alles zonder stroom gezet en terug aan.
Dat alles was geen oplossing.
Ook helpdesk wist het ook niet. 
Ik moest wachten op een update. 
Wat het slecht contact betreft kan je gelijk hebben.
Ik ga het niet terugsteken in poort 4. 
Het werkt eindelijk terug. 
if it ain't broke, don't fix it

Martin
  • February 5, 2026

haxelmans Je laatste zin “if it ain't broke, don't fix it” deed mij denken aan een vroegere Franstalig collega op het werk die ook altijd zei “wat draai laat draai” 😊

• Practitioner
  • February 5, 2026

haxelmans Je laatste zin “if it ain't broke, don't fix it” deed mij denken aan een vroegere Franstalig collega op het werk die ook altijd zei “wat draai laat draai” 😊

Zo kun je het ook zeggen.
Et pour les Flamands la même chose

• Practitioner
  • February 7, 2026

2 dagen later. Terug hetzelfde probleem.

Zowel bekabeld als op wifi. Beide zitten op aparte kabels.

Verplaatst naar de volgende LAN poort en het werkt terug. Ik heb ze nu alle 3 gebruikt. 🤷😟

Mutlie
  • February 8, 2026

Mogelijks verdwijnt deze klacht in het kluwen van alle andere klachten.

Hebben wij nu de laatste software (die eindelijk de verdwenen opnames oplost) of niet ?
Wij hebben de app versie 6.190.1 en MW 5.10.

Ik heb hier al veel geklaagd over opnames die gewoon verdwijnen, opnames die na 9sec ophouden af te spelen, serieopnames die ineens niet meer worden opgenomen, … kortom, meer problemen dan ons lief zijn.
Naar goede gewoonte (sic) controleren wij nog steeds of de geplande  opnames nog wel gepland zijn.
En het blijkt dat Proximus op dat punt toch nog steeds  niet 100% betrouwbaar is. 🙄

Wij nemen de serie Allegiance (iedere maandag op VTM2) op in serie. Sinds een paar weken wordt de 2e reeks uitgezonden. Dat de serieopname van de 1e reeks niet automatisch wordt verlengd/overgenomen en reeks 2 dus handmatig moest geprogrammeerd (wat vroeger automatisch gebeurde) nemen we er maar bij.

Afleveringen 1 en 2 werden probleemloos opgenomen maar de serieopname is nu ineens verdwenen. Waarom? 

Mutlie
  • February 9, 2026

​Toch even het vorig bericht aanvullen ten behoeve van de PXmedewerkers waaronder ​@HadewychT.
(om misverstanden te vermijden)

Ik ben niet helemaal ontevreden want het is zeker niet zo dat er nog opnames zijn verdwenen (toch niet dat ik heb gemerkt) of dat opnames stoppen na 9 sec en evenmin dat een opname te laat begint (wat in het verleden herhaaldelijk wel gebeurde) of …

De “hoofd”aanvulling dan:
Wij verwijderen alle gekeken programma’s per aflevering, dus 1 voor 1 en niet via het verzamelscherm van reeksafleveringen (als ik me goed uitdruk). Het gebeurt frequent dat wij 2 afleveringen na mekaar kijken en daarna afzonderlijk wissen. Moest het - uitzonderlijk  en per ongeluk ! - gebeuren dat wij via dat hoofdscherm zouden wissen dan zou ik verwachten dat er een boodschap zou staan van serieopname annuleren. Ik herinner me alleszins niet dat ik dergelijke boodschap heb gezien.

Martin
  • February 9, 2026

Wat ik ook er nog kan aan toevoegen is dat de laatste update app-6.190.1 en MW-5.10 blijkbaar nog niet (alle) perikelen van opnames heeft opgelost, wat ik van verscheidene mensen vernomen heb die deze versie al kortelings ontvangen hebben.

Mutlie
  • February 11, 2026

Het is inderdaad niet opgelost.

Gisteren opgenomen, vandaag niet afspeelbaar: 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • February 11, 2026

@Mutlie lijkt mij dat de boel rond 17u30 compleet de mist is ingegaan! 

Mutlie
  • February 11, 2026

Ja,om de een of andere reden stond het uur op mijn laptop (taakbalk) ook een uur verkeerd. Of er een verband is?

In ieder geval 1: de opname (van hiervoor) kan nu ineens wel afspelen

in ieder geval 2. Nu is ineens een opname niet afspeelbaar omdat de zender niet in ons pack zit????

En trouwens, terug kijken lukt toch? Net zoals rechtreeks kijken.