Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

• December 7, 2020
  • 1163 reacties
  • 79677 Bekeken

Toon eerste bericht

1163 reacties

Mutlie
  • September 5, 2025

Even dit topic aanvullen met de nieuwste opname perikelen. (zucht)
Wie dit topic volgt weet dat wij de serie “Crossing Jordan” op VTM in serie opnemen.
Welnu, de serie loopt definitief ten einde, er zijn nog 3 afleveringen te gaan, vandaag, maandag en dinsdag.
Nu komen we tot de vaststelling dat in de serieopname nog maar 2 keer staat gepland, vandaag en dinsdag. Maandag ???
Uit het menu gaan helpt niet, er zat niets anders op dan de opname van maandag handmatig te programmeren en die zit nu vervat in de serie (tenminste in het overzicht).
Of een opname effectief gebeurt is iedere dag sowieso afwachten.

Mutlie
  • September 14, 2025

Sommigen verkiezen dit topic niet verder aan te vullen omdat hun post zou verdrinken in de overvloed van klachten over de v7. Ik volhard gerust in mijn boosheid 🤣

De nieuwste grief:
Zaterdag begon een nieuwe serie op Canvas, “Helsinki Syndrom”. 
Via de v7 lijkt de 1e aflevering volledig opgenomen (+5+30 min). Tot we beginnen kijken. Dan zien we welgeteld 9 sec reclame. Eerst een getekende (waarvan ik het product al vergeten ben - wie kijkt er nu nog met vol verstand naar de toch wel overvloed aan reclame?) gevolgd door reclame voor de Polestar 3. Daarna eindigt de opname van anderhalf uur abrupt !!!
Dus +/- 9 sec beeld via de v7.

Dan de Pickx app op mijn smartphone getest. Kijken is nu onmogelijk want Pickx vraagt de geo -gegevens. Mijn  locatie dus. Ik activeer gps en begin opnieuw en Pickx ook, t.t.z blijft en blijft de geo-gegevens vragen en weigert de opname af te spelen, ongeacht of mijn locatie actief is. Nochtans google Maps  vindt me, Waze vindt me, mijn gps tool toont me lengte- en breedte graad, …. maar Pickx weet dus niet waar ik ben.

Geprobeerd dan maar via Pickx op de laptop. Daar lukt het de opname te bekijken (zonder gps gegevens nota bene) maar de beeldkwaliteit via Linux is … vreselijk. Ik veronderstel dat het via Windows wel beter zou kunnen lukken, maar ondanks mijn dual-boot heb ik het opgegeven. Ik zag er tegenop om de verbinding naar het tv scherm te maken. 

Daarbij, v ia VRT Max konden we in ieder geval kijken  😎 
Morgen proberen we deel 2 te kijken. Fingers crossed.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 15, 2025

@Mutlie Dat is inderdaad geen fijne manier om een opname te moeten bekijken. De opname is nochtans gelukt en staat hier wel degelijk als een opname van 85 min gelinkt aan jouw nummer.  

Als je nog problemen zou hebben met andere opnames, kan je dan je modem ook eens herstarten ? Als het dan nog niet lukt zal ik de opnames eens verwijderen en terug op je decoder plaatsen. 

Was je gsm via wifi verbonden of via 4 of 5G toen je probeerde de opname via Pickx te bekijken ?

Mutlie
  • September 15, 2025

@HadewychT 
Allereerst dank je voor je hulp.

Om met de laatste vraag te beginnen, dat weet ik niet meer zeker. Ik activeer regelmatig 5G, ook binnenshuis.

Als je mijn bijdragen hier volgt (in dit topic wel te verstaan) weet je dat we erg regelmatig onvolledige opnames hebben (naast andere opname “issues”). Dit is, als ik me niet vergis, niet de 1e keer dat dit specifiek voorval gebeurde. Maar ik kan verkeerd zijn.

Meestal (altijd eigenlijk) met afspeel problemen van de opnames, behelpen we ons met de apps. Tot de app/zender de betreffende uitzending eens niet meer aanbiedt. Tot nu toe sjans gehad. 😎

Wat de herstart betreft, dat heb ik met de andere onvolledige opnames al meermaals geprobeerd, maar dat was nooit de oplossing. Dit maal heb ik er zelfs niet meer aan gedacht om te proberen of een herstart iets uithalen zou.
De opname had ik nog niet gewist, staat inderdaad nog beschikbaar voor 85 minuten. Echter speelt nog steeds slechts die 9 seconden. Ook na herstarten!
edit: en ook na Clear Data

Benedict1984
  • Rising star
  • October 13, 2025

Hallo ik lees op de franse forum van proximus dat er een nieuwe update is voor tv box V7 versie 5.173.1 / PXM-SW5.10  klopt dit zo ja wat doet deze update dan? mvg Benedict

Martin
  • October 13, 2025

Zelf de app software upgraden naar 5.173.1 via de decoder menu werkt al ruime tijd niet meer, dit wordt door PX uitgevoerd in golven, dus niet iedereen krijgt die upgrade op het zelfde moment en is het dus afwachten tot dit door PX op je decoder gepusht wordt, dit gebeurt ‘s nachts.

Martin
  • October 13, 2025

@Benedict1984 

Probeer anders eens het volgende , wat “Systeemupdate” geeft:

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll naar beneden tot aan:
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- OVER        
                      |- Systeemupdate

Mutlie
  • October 13, 2025

“Nieuw” luik in de saga. Nu ja, nieuw? Ik denk niet dat ik het hier al heb beschreven, dat niet.
Bij het doorspoelen van opnames via de frames (beelduitsneden) hebben we frequent voor dat we een uitsnede of 2 verkeerd zitten, soms eens 4. Ik bedoel, het punt waar we stoppen zit verder (of een enkele keer ook  wel eerder) in de frames. En dus ook evenveel beeldjes verkeerd bij het vooruit spoelen.
Dat is niet onoverkomelijk, het aantal is dan  makkelijk te vinden/zien en dat verschil is constant tijdens de hele opname. 
Maar vandaag was het wel echt erg. Het vooruit spoelen per beeldframe was gewoon niet te doen. Zoveel verschil dat het echt vèr buiten het tv scherm viel en dan ook nog dit: in de achtergrond werd ook nog enige frames terug gespoeld als ik gewoon wou verder kijken naar de opname om te zien waar we eigenlijk precies gebleven waren. 
Om het duidelijker te zeggen. We drukken “pauze” met de bedoeling de reclame door te spoelen, zien geen overeenkomst in de frames, drukken dan “play” om nog eens exact te zien waar we gebleven zijn, alleen moeten we weer de laatste zoveel seconden programma herbekijken  vooraleer we weer op het punt zijn waar we eerder pauzeerden.
De enige doenbare oplossing was bij het pauzeren een aantal maal 30 sec vooruit (en dan 10  terug) spoelen met de grote ronde knop.

Benedict1984
  • Rising star
  • October 14, 2025

@Benedict1984 

Probeer anders eens het volgende , wat “Systeemupdate” geeft:

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll naar beneden tot aan:
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- OVER        
                      |- Systeemupdate

Heb update gevonden gedownload in geinstalleerd hij is 650mb groot wat deze update doet weet ik niet? Maar heeft het CEC probleem niet opgelost pfffff ik begrijp er niks meer van das al 4 maand en nog steeds niet opgelost is toch gemeld dit probleem? mvg Benedict

Martin
  • October 14, 2025

@Benedict1984 

Het is ook niet zeker dat deze update de oplossing voor de CEC bug bevatte dit kan als oplossing voor andere bugs bedoeld geweest zijn, en mogelijks komt de update voor CEC de volgende keer.
Het is ook zo dat niet iedereen een probleem heeft met CEC, bij ons staat CEC ook actief en voor het ogenblik ondervinden we geen problemen hiermee, het kan afhangen het merk/type van TV en of je al dan niet een soundbar aangesloten hebt of niet enz…
Eventueel kan een software update van TV ook soms helpen!

Het schijnt dat als je een soundbar hebt, dat de beste methode is van de TV direct via HDMI te verbinden met de decoder en de soundbar met HDMI van de TV te verbinden via HDMI ARC.

Benedict1984
  • Rising star
  • October 14, 2025

De tv box is via hdmi kabel op hdmi poort van de tv aangesloten en mijn soundbar via hdmi kabel op de eARC poort van me soundbar naar de eARC poort van me tv aangesloten ik heb een sont bravia 9 (2024 )tv en soundbar van samsung qn990f (2025). de laatste firmware update van me tv was 2 oktober 2025 en van me soundbar 9 juli 2025.! Zou apple tv een oplossing zijn of niet? mvg Benedict.

Martin
  • October 14, 2025

Voor Apple TV zou ik persoonlijk nog afwachten want daar zijn ze ook volop bezig met debugging en dit samen met een firma van buitenhuis.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 28, 2025

“Nieuw” luik in de saga. Nu ja, nieuw? Ik denk niet dat ik het hier al heb beschreven, dat niet.
Bij het doorspoelen van opnames via de frames (beelduitsneden) hebben we frequent voor dat we een uitsnede of 2 verkeerd zitten, soms eens 4. Ik bedoel, het punt waar we stoppen zit verder (of een enkele keer ook  wel eerder) in de frames. En dus ook evenveel beeldjes verkeerd bij het vooruit spoelen.
Dat is niet onoverkomelijk, het aantal is dan  makkelijk te vinden/zien en dat verschil is constant tijdens de hele opname. 
Maar vandaag was het wel echt erg. Het vooruit spoelen per beeldframe was gewoon niet te doen. Zoveel verschil dat het echt vèr buiten het tv scherm viel en dan ook nog dit: in de achtergrond werd ook nog enige frames terug gespoeld als ik gewoon wou verder kijken naar de opname om te zien waar we eigenlijk precies gebleven waren. 
Om het duidelijker te zeggen. We drukken “pauze” met de bedoeling de reclame door te spoelen, zien geen overeenkomst in de frames, drukken dan “play” om nog eens exact te zien waar we gebleven zijn, alleen moeten we weer de laatste zoveel seconden programma herbekijken  vooraleer we weer op het punt zijn waar we eerder pauzeerden.
De enige doenbare oplossing was bij het pauzeren een aantal maal 30 sec vooruit (en dan 10  terug) spoelen met de grote ronde knop.

Laat post factum … kan dit te maken hebben met key bouncing “chattering”? Ik heb namelijk vastgesteld dat de toetslatentie voor de afstandbediening van mijn nieuwe V7C een probleem(pje) geeft. Als men een fractie te lang drukt schiet men bvb een aantal programmas of opnames door, verder dan de bedoelde keuze. Zelfde probleem met de audio toets … bij bvb 10 zit men plots op 18 of 20 … men ziet de teller toch verder rollen terwijl men reeds niet meer drukt … 

Mutlie
  • October 28, 2025

Neen, dat is bij ons toch niet zo. Wel een V7 en geen V7c.
Wat ik bedoel omschrijf ik toch hopelijk duidelijk? Ik spoel door en stop op een frame - dus zichtbaar op het scherm, in het midden en omkaderd, verwacht vervolgens dat de opname daar - op dat punt - verder gaat als ik op ‘OK” druk terwijl de framereeks stilstaat op dat ene beeld, maar neen, ik zit er een paar (of meer) frames naast en kan zoeken waar de opname verder gaat na de reclame?  
Wat dat met de IT-geleerde term “key bouncing chattering” te maken heeft ontgaat me. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 29, 2025

Neen, dat is bij ons toch niet zo. Wel een V7 en geen V7c.
Wat ik bedoel omschrijf ik toch hopelijk duidelijk? Ik spoel door en stop op een frame - dus zichtbaar op het scherm, in het midden en omkaderd, verwacht vervolgens dat de opname daar - op dat punt - verder gaat als ik op ‘OK” druk terwijl de framereeks stilstaat op dat ene beeld, maar neen, ik zit er een paar (of meer) frames naast en kan zoeken waar de opname verder gaat na de reclame?  
Wat dat met de IT-geleerde term “key bouncing chattering” te maken heeft ontgaat me. 

Het is het fenomeen dat als men op een toets drukt, die toets een aantal maal automatisch herhaald wordt omdat de aanslag blijft nazinderen. In principe zou dat met digitale systemen niet moeten voorkomen. Dat werd (wordt?) opgelost door het invoeren van een latentietijd na de eerste aanslag, typisch 100-200 milliseconden. Op de V7C is het het meest prominent met de instelling van de audio sterkte. Staat men bvb op 10 en drukt men iets te lang dan zit men direct op 16 of hoger. Men mag de toest maar even zeeer kort beroeren om per eenheid op te schuiven. 
Bij mijn V7 werkt het wel normaal … 

Mutlie
  • October 29, 2025

M.a.w. een ander issue als dat wat ik beschreef (en dat enkel betrekking heeft op vooruit en terug- spoelen, alleszins bij opnames. 
Kan die latency niks te maken hebben met een technische reden, een toets die iets te lang blijft “plakken” en daarmee mogelijk enkel verbonden is met die specifieke afstandsbediening van de v7c?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 29, 2025

snip
Kan die latency niks te maken hebben met een technische reden, een toets die iets te lang blijft “plakken” en daarmee mogelijk enkel verbonden is met die specifieke afstandsbediening van de v7c?

De “pijltjes” hebben het ook … bij de keuze van opnames die men wil bekijken, enkel super kort tikken helpt … 

Martin
  • October 29, 2025

@Regulus,

Is uw afstandsbediening van je V7C decoder dan niet de zelfde als van een V7 decoder?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 29, 2025

@Regulus,

Is uw afstandsbediening van je V7C decoder dan niet de zelfde als van een V7 decoder?

Waarschijnlijk wel maar ik denk dat men kan ze niet zomaar kan uitwisselen zonder ze te “pairen” via Blauwtand … Ik heb het geprobeerd om het audio nivo te checken op de V7C maar ik was niet moedig genoeg om in een schemerzone terrecht te komen, ergo die van de V7 doet niets indien brutaalweg gebruikt bij de V7C. 

Mutlie
  • November 1, 2025

Allez, ik heb dit hier op dit forum al eens beschreven, dacht ik. Zal wel in een ander topic zijn geweest.
De reeks over de vikingen op National Geographic heb ik  gisteren de laatste aflevering gekeken, daarna de reeks en serieopname (want er waren nog geplande herhalingen) gewist.
Geen spoor meer van de Vikings, dacht ik.
Staat vandaag de volledige reeks, 6 afleveringen, weer op de decoder. En die heb ik 1 voor 1 moeten wissen! ”Beheer opnames” was niet beschikbaar 🙄

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 1, 2025

Allez, ik heb dit hier op dit forum al eens beschreven, dacht ik. Zal wel in een ander topic zijn geweest.
De reeks over de vikingen op National Geographic heb ik  gisteren de laatste aflevering gekeken, daarna de reeks en serieopname (want er waren nog geplande herhalingen) gewist.
Geen spoor meer van de Vikings, dacht ik.
Staat vandaag de volledige reeks, 6 afleveringen, weer op de decoder. En die heb ik 1 voor 1 moeten wissen! ”Beheer opnames” was niet beschikbaar 🙄

Ja en mijn echtgenote heeft zojuist de 2e aflevering van Brokenwood mysteries gewist .. en alles is weg … 
ligt dat nu aan dat absoluut knullige menu “beheer van de opnames” of wat? 

Dingen die gewist zijn komen op de meest onverwachte momenten plots terug maar verdwijnen weer even snel … automagisch!

De navigatie door de “opnames” is van een compleet van de pot gerukte (on)logica … 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Regulus Ik heb de serie terug toegevoegd. Je moet inderdaad kijken of je de hele serie of enkel deze opname wil wissen als je via ‘Beheer vd opnames’ gaat. Misschien dat ze daar een vergissing gemaakt heeft?

Je kan een enkele opname ook steeds wissen via deze bepaalde opname zelf. Dan is de kans op vergissen minder groot. 

@Mutlie Ik vind niks meer terug van de Vikings. Die zouden dus niet meer terug mogen komen (tenzij ze een serieuze tijdreis maken 😉)  

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 7, 2025

@Regulus Ik heb de serie terug toegevoegd. Je moet inderdaad kijken of je de hele serie of enkel deze opname wil wissen als je via ‘Beheer vd opnames’ gaat. Misschien dat ze daar een vergissing gemaakt heeft?

snip

Beste dank … het “beheer opnames” op verschillende nivos van het menu is best verwarrend omdat het soms slaat op een aflevering en soms op de serie en ik heb het gevoel dat het soms doormekaar geraakt. Zo is er een schijnbaar verschillende hierarchie bij de terugkeer na het einde van een aflevering en naargelang men kijkt naar de aflevering die direct aangeboden wordt als men de serie aanklikt dan wel of men in de afleveringen naar beneden klikt om de eerstvolgende aflevering zelf te kiezen. (Ja, idd moeilijk uit te leggen ...)

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 10, 2025

@Regulus In deze handleiding vind je hierover meer info. Hopelijk is het zo iets duidelijker ? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 11, 2025

@Regulus In deze handleiding vind je hierover meer info. Hopelijk is het zo iets duidelijker ? 

Dank u wel, ik zal mij toch eens aan het lezen moeten zetten om enig inzicht te krijgen in de logica en de hiërachie van het menu (of het ontbreken daarvan LOL) 

PS Zoals in een andere draad aangehaald zijn er nog steeds problemen met opnames die niet kunnen afgespeeld worden en waarvan deze status at random verandert.

Staarten worden nog steeds “afgeknipt” … zoals op “Kijken en kijken kijken” … er komt op het einde een preview van de volgende aflevering onder “volgende keer in” … maar daar heeft men het raden naar want verder kom je niet … knip en gedaan! 😂