Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

• December 7, 2020
  • 1163 reacties
  • 79677 Bekeken

Toon eerste bericht

1163 reacties

Martin
  • June 24, 2025

Ik vermoed ook toen ergens. Wij hebben nu 6.172.2 en MW 5.8.3 

Inderdaad deze staat er bij mij ook op, de MW versie is enkele dagen voeger geïnstalleerd geweest tov de App versie..

Mutlie
  • June 26, 2025

Wij hebben vandaag 6.172.3 binnen gekregen.

Martin
  • June 26, 2025

Die versie heb ik inderdaad ook al staan op mijn V7 decoder.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 27, 2025

Eerder deze maand (11 tot 17 juni) waren er algemene problemen met de opnames waardoor sommige afleveringen inderdaad niet opgenomen zijn. Deze kunnen we meestal ook niet meer recuperen. Onze excuses voor het ongemak.

Opnames die foutliepen buiten deze periode wel. Ik heb deze problemen opnieuw geëscaleerd zodat ze extra voorbeelden hebben om de oorzaak te vinden.  

Mutlie
  • June 27, 2025

Alweer een ervaring rijker qua opnames.

Van de serie “So help me Todd” op Play5 moesten we nog 2 afleveringen zien, 15 en 16. We doen aan serie opnames uiteraard.

We keken naar 15, ik wiste 15 en we keken naar 16. Volgende stap was dus 16 wissen want alles gezien op het ogenblik.

Bleken er ineens 5 (vijf) afleveringen te staan, 13, 14, 15, 16 en 16 ( dubbel ! ) waarvan 1tje met een rode tijdsbalk.

Allemaal al gezien dus en ( behalve 16) al gewist.

Bovendien waren de afleveringen van volgende week gewoon verdwenen uit de planning ( !! )

Mutlie
  • July 21, 2025

En ook weer vandaag enkele serieopnames die niet meer gepland zijn. Zomaar
Of omdat vandaag sport (?? darts) wordt uitgezonden ipv die series?

Oh, voor de duidelijkheid, vandaag geen opnames, akkoord want geen uitzending, maar de serieopname is gewoon weg. Geen serieopname meer gepland, zelfs geen opname. Dus hebben we (alweer) vanaf de eerstvolgende uitzendingen (volgende week maandag) de opnames opnieuw gepland in serie.   

In het verleden (het 5-platform?) liepen serieopnames gewoon voort, ook na bijvoorbeeld een zomeronderbreking. De serie werd daarna gewoon terug opgenomen, het viel al eens voor dat we per ongeluk vergeten waren om de serie opnieuw te plannen, maar de software zorgde er toch maar voor dat de opnames gebeurden zonder onze inbreng. 👍
Tegenwoordig is het elke dag nodig te controleren of een geplande opname nog wel gepland is en erger, of ze wel is gebeurd !!  🤡 Niet voor niks dat we regelmatig  moeten streamen via de app.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 28, 2025

Als ik hier eea lees slaat de schrik mij om het hart, met el de te verwachten problemen! Ik ben namelijk van plan om op mijn V7 een nieuwe TV aan te sluiten (Samsung smart TV QLED model 2024) …
Ik heb nog steeds app versie 5.168.2 en MW 5.8.3 op de V7 en daar heb ik niet veel problemen mee maar dat kan liggen aan het feit dat ik de opnames programeer op de andere TV waar een V5C aan hangt … Hopelijk draait alles niet in de soep want “streamen” via de pickx app is niet echt een optie. 
(PS: naar update zoeken zegt “up to date”)

Martin
  • July 28, 2025

Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat als je alles wat je hier leest dat je dit ook zult voorhebben en gelukkig maar zou ik zeggen. Ik kan tot nu toe totaal niet klagen van mijn V7 en ik hoop dat het ook zo blijft ;-)

Normaal geeft die v7 een foutmelding als je om software update vraagt van de app 5.168.2 en dit is al ruime tijd zo, maar systeemupdate geeft geen foutmelding.
De app versie update wordt normaal in golven naar de verschillende v7 decoders gestuurd, dus kan het inderdaad zijn dat je nog niet aan de beurt bent, anders gewoon eens de decoder zonder spanning zetten gedurende 10 sec, mss (ik zeg wel mss) komt de app update dan wel op je v7 decoder.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 28, 2025

Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat als je alles wat je hier leest dat je dit ook zult voorhebben en gelukkig maar zou ik zeggen. Ik kan tot nu toe totaal niet klagen van mijn V7 en ik hoop dat het ook zo blijft ;-)

Normaal geeft die v7 een foutmelding als je om software update vraagt van de app 5.168.2 en dit is al ruime tijd zo, maar systeemupdate geeft geen foutmelding.
De app versie update wordt normaal in golven naar de verschillende v7 decoders gestuurd, dus kan het inderdaad zijn dat je nog niet aan de beurt bent, anders gewoon eens de decoder zonder spanning zetten gedurende 10 sec, mss (ik zeg wel mss) komt de app update dan wel op je v7 decoder.

OK bedankt … op hoop van zege 😉… maakt het wat uit dat mijn app revisie “achter loopt” ? En hoeveel? 

Martin
  • July 28, 2025

Neen dit maakt niet zoveel uit voor de app versie is er nog een recentere versie 5.168.3. De systeem versie die hebt is wel de laatste en met die versie zijn er daardoor blijkbaar veel die met HDMI af te rekenen hebben, maar er zou al een betere versie in de maak zijn die mogelijks dit probleem zou kunnen oplossen.

Mutlie
  • July 31, 2025

Nog maar eens - voor de zoveelste maal 😡 - mijn beklag maken over de programmatie van opnames.
Wij hebben de serie “Truth to be told” op Play 5 in serie (8 afleveringen)  opgenomen. 
Telkens twee afleveringen op donderdagavond die wij dan op vrijdag zouden kijken. Met afleveringen 1 t/m 6 geen probleem.
Afleveringen 7 en 8 werden vandaag (31/7)  uitgezonden maar de v7 heeft zomaar besloten die serie en dus de ontknoping niet meer verdere op te nemen !  Geen opname die te laat is begonnen of te vroeg eindigt - zoals recent veel ter sprake komt - neen, een hele serie waarvan de opname te vroeg stopt ! 😈 
Voor die éne keer dat wij gedurende de dag eens niet hebben gecontroleerd of de opname nog wel gepland is. 🤡
Dat wordt morgen een avondje streamen.

Is er iemand bij Proximus die dit probleem (het beëindigen van serieopnames maar ook opnames die niet volledig worden opgenomen/afgespeeld) opvolgt? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 1, 2025

Ik vind dat het redelijk lang geleden is ( aug 2024)dat er hier nog updates te lezen waren van eventuele bugs die ondertussen verholpen werden,eventuele nieuwe functies die toegevoegd zijn,………….

Beetje jammer

• Rising star
  • August 1, 2025

Hallo, 

vandaag al meerdere malen contact gehad met Proximus. Al meerdere malen de belofte gekregen dat ze me gaan terugbellen binnen het half uur of drie kwartier mbt het verdwijnen van Star Channel. Ik heb al 4u verloren met dit probleem. Telkens als je opnieuw moet bellen, omdat de belofte niet werd nagekomen, krijg je die domme AI stem aan de lijn. Die stem kan geen antwoorden geven, nadien dan zo’n stem die bepaalde dingen gaat uitzoeken, voor wie weet “de zoveelste keer” vandaag, maar nog steeds niet verbonden met een persoon ahhh nee dan krijg je weer eens een ander menu… en zo gaan we door totdat ik na ongeveer 4 minuten eindelijk iemand aan de lijn krijg. Ik ben van 9u vanmorgen bezig… we zijn ondertussen 15u… niemand belt terug. Ik wil hiervoor een compensatie. Als Proximus veranderingen aanbrengt moeten ze op voorhand de mensen maar verwittigen (ik heb geen enkele mail of bericht gekregen mbt die verandering) en moeten ze maar zorgen dat het werkt. Er bestaat altijd een kans dat het niet lukt… maar hier waren ze bij Proximus blijkbaar niet op voorbereid!!!

Dus wat gaat Proximus ons geven als compensatie???

Martin
  • August 1, 2025

@ChristelS 

Fyi: zie ook de volgende info : → Star channel | Proximus Forum

Mutlie
  • August 1, 2025
  1. zo te zien (volg de link in de post van ​@Martin ) stond het vermeld op een factuur bij degenen die Star tv in hun abonnement hadden (Pickx Mix) dus is er wel degelijk een bericht vooraf geweest. 

2. waarom wordt een probleem dat niet direct samenhangt met de v7 decoder in dit topic zomaar wild gepost? Op die manier,  als alle vragen/klachten/informatie zomaar ergens in het forum wordt geplaatst  wordt het hele forum onleesbaar want alles staat door mekaar. 

Martin
  • August 2, 2025

Update 01/08/25:  Op mijn V7 Android decoder staat nu PXM-SW-5.9  

Mutlie
  • August 2, 2025

Zoals elders gezegd … 😉
Hier dus niet, alles nog  bij het oude

Martin
  • August 2, 2025

Zal je wel één van deze dagen ook binnenkrijgen, had het gisteren gehoord van iemand die 5.9 binnengekregen had en toen ben ik op de decoder gaan checken en het stond er inderdaad ook op.

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 3, 2025

Is het cec probleem met deze update dan eindelijk opgelost?

Martin
  • August 3, 2025

Volgens ik op het ander forum al zien passeren heb, nog niet, ook een moderator had op een topic geantwoord dat er nieuwe MW software in de maak was en binnenkort ging uitkomen maar hij niet kon verzekeren of het probleem met CEC daarin ook zou opgelost zijn.
Voor het ogenblik heb ik met CEC nog geen probleem, maar bij mij is het gewoon een simpele verbinding in HDMI tussen v7 en TV. En of ik nu eerst de TV opzet of eerst de V7 beiden komen gewoon op/af zoals het moet.

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 3, 2025

het is al van 8 juni dat ik dit probleem heb begrijp niet waarom dit probleem nog steeds niet opgelost is? kan toch moeilijk mijn tv box uit zetten?!

Mutlie
  • August 7, 2025

En weer iets nieuw, the soap goes on.

Zoals hiervoor al te lezen valt nemen we het VTM namiddag programma  Crossing Jordan in serie op. En het is juist met deze opnames dat veel fout loopt. Maar dit is nieuw voor mij.
De voor vandaag geplande serieopname werd namiddag gewoon overgeslagen, voormiddag stond ze nog gewoon in de planning. 

Voor de verandering is de serie niet helemaal verdwenen uit de planning zoals met sommige andere series is gebeurd. Vannacht zou de herhaling zijn van de aflevering van namiddag, die staat nu gepland.
Raar maar waar.

Mutlie
  • August 7, 2025

MW 5.9 is gearriveerd

Mutlie
  • August 8, 2025

En weer iets nieuw, the soap goes on.

Zoals hiervoor al te lezen valt nemen we het VTM namiddag programma  Crossing Jordan in serie op. En het is juist met deze opnames dat veel fout loopt. Maar dit is nieuw voor mij.
De voor vandaag geplande serieopname werd namiddag gewoon overgeslagen, voormiddag stond ze nog gewoon in de planning. 

Voor de verandering is de serie niet helemaal verdwenen uit de planning zoals met sommige andere series is gebeurd. Vannacht zou de herhaling zijn van de aflevering van namiddag, die staat nu gepland.
Raar maar waar.

SURPRISE

ook niet opgenomen, die herhaling !

Mutlie
  • August 30, 2025

Nog maar eens de opname perikelen oprakelen.
Na de zomerpauze (4 weken) in de F1 herneemt het seizoen dit weekend. Ik heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht om mijn serieopname van de F1 te controleren.  Bestaat ze nog wel, die serieopname?

Neen dus. Gelukkig kwam ik er op  tijd (nu 22:30 de dag voor de wedstrijd) achter dat de serieopname gewoon spoorloos is.  Geen kwalificaties (die waren deze namiddag)  meer om te bekijken. Gelukkig - of beter : hopelijk - wordt morgen de race wel opgenomen. 

In het verleden was zoiets geen probleem, werden we zelfs verrast met de onverwachte (niet gezien in de gids) opgenomen start van een nieuw seizoen van een serie.  Maar tegenwoordig …. zelfs als we weten dat een serie die we normaal opnemen wordt uitgezonden moeten we controleren of ze nog wel gepland is maar ook of de opname  wel effectief gebeurt 🤔     

Dan heb ik het  gedeeltelijke opnames even vergeten te noemen 😎

Maar het schijnt dat Proximus er mee bezig is.  Hoelang nog? Ik klaag dit al minstens een jaar aan 😠