Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

915 reacties

FYI: 

@Fabrice Martellucci 

FYI: Il y a aussi un forum pour les francophones  https://fr.forum.proximus.be/   
 

→ Correctifs et améliorations TV box V7 | Proximus Forum

Reputatie 1

Is er een update gebeurd van de V7 onlangs?

Ik had HDMI CEC aanstaan, want super handig dat TV samen aan/uit gaat met de decoder.
Van de ene dag op de andere is het gestopt met werken. Het staat effectief aan in de V7 in de settings.
Ik heb het ook reeds aan/uit gezet, maar nog steeds gaat de tv niet meer aan/uit samen met de decoder.
Iemand een idee?

eventueel mss eens TV en de decoder heropstarten = volledig stroomloos zetten of anders de v7 even resetten Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

Reputatie 3
Badge +1

De TV zelf ook eens stroomloos zetten, kan ook veel helpen!

Reputatie 1

Het kan blijkbaar aan de Samsung TV liggen. Alle HDMI kabels eruit, TV volledig uit en dan één per één terug aansluiten. Ga ik straks even testen.

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

 

Wat is de status na Mei 2023? 

Badge

Geluidsproblemen. Te stille opnames. Altijd wel iets en geen nieuws meer want de nieuwe decoders komen er wel weer aan

Reputatie 7
Badge +4

@br0ken Is je decoder rechtstreeks verbonden aan je Tv of met een surroundsysteem ertussen ? Indien je zo’n systeem hebt, kan je dan eens testen met de decoder rechtstreeks op je TV ?

 

Badge

Surround systeem idd. Volume decoder staat vol open alvast. Opnames zijn veel stiller.  
 

rechtstreeks zal ik eens moeten liggen foeteren om te kunnen testen

Sinds gisteren (vroege avond) hebben wij de nieuwe V7c en ik moet zeggen dat hij zeer goed heeft gewerkt gisterenavond. Ik verwachte eerlijk gezegd problemen met de verbinding en bandbreedte. Niet dus (nog niet?). Hout vasthouden maar.

Ik heb in dit topic nog veel leeswerk - ik verwachtte ook helemaal niet een V7(c) te ontvangen - maar wou even aankaarten dat ik tot dusver 2 grote (mijn mening) gebreken vind in het overzicht van de opnames. Moesten die al aangekaart zijn, ik kom ze nog wel tegen.

Ik vind het niet kunnen dat de opnames niet vanzelf chronologisch staan gerangschikt.
Verder dat bij het overzicht, inzonderheid de series, het niet duidelijk is dat er oude(re) afleveringen zijn in een serieopname en vooral hoe oud (hoeveel/weinig dagen er resten), zodat die eerst zouden kunnen bekeken worden. Men moet per opgenomen serie nakijken of er oude opnames tussen zitten. Op de V6 zag je dat onmiddellijk.

Voor het overige is het wennen natuurlijk, o.a. aan looks die primeren boven gebruiksgemak.

 

@Mutlie 

Voor je opnames te bekijken naar ‘Mijn video’s’ gaan bovenaan menu.

Alle opnames (paars vlak) selecteren --- daar zie je  alle opnames staan ,  de nieuwste eerst, de oudste onderaan met het aantal dagen nog beschikbaar.

Bij serieopnames  staan de opnames normaal gezien gerangschikt(datum opname) of je kan deze rangschikken.

Ik denk dat dit dus dezelfde werkwijze is als bij een gewone V7.

Hoop dat dit je een beetje op weg helpt.

Mvg 

Artie

 

@Artie 
Eigenlijk vertel je me niets echt nieuws 😉

Na een aantal problemen eergisteren (o.a. 4x dat de decoder zomaar uitviel) die zich de avond ervoor niet voordeden, heeft de V7c gisteravond geen kuren vertoond. Hopelijk blijft dit zo.
(ik heb aan de instellingen geprutst inzake eco-mode bij inactiviteit (?), wat is inactiviteit?)

Wel is er mogelijks een update geweest want het overzicht van de opnames en geplande opnames is nu plots gewijzigd in een raster (rijen van 3) terwijl het daarvoor gewoon een horizontaal  overzicht was (alle opnames achter mekaar). Of heeft dat te maken met het aantal opnames?
Met de V6 (en daarvoor V5) kon ik bij elke reeksopname zien hoelang de oudste opname nog bewaard bleef, zonder de reeks te openen. Nu bij de V7c moet ik daarvoor wel de reeks openen.

Correctie na vorige post
Het raster opent na het drukken op het paarse vlak ‘alle opnames’.
Tja, ik moet nog even wennen. 😎

Maar wat betreft het onmiddellijk zien wanneer een opname vervalt blijkt mijn “kritiek” bestaan.
 

@Mutlie ,

Als je op opname klikt krijg je info over aantal dagen beschikbaar. Bij serieopnamen krijg je keuze uit Afleveringen, Meest recente eerst, Gepland..

1e afbeelding, serieopname,

2e afbeelding gewone opname

 

Mvg

 

Artie

 

@Artie 
Klopt! Het is een beetje wennen voor mij. In het verleden kreeg je tenminste een handleiding erbij, bij de V3 was dat zelfs een boekje! In kleur😆
Hoe dan ook, duidelijk. Nu is het van zoek het zelf maar uit.



Maar leid ons gesprek verder nog ergens naar?

Wat ik al 2x eerder zei: Bij de V5 en V6 was (is) het aantal dagen beschikbaar zichtbaar zonder de opname aan te klikken, dus reeds in het overzicht! Wat niet alleen veel duidelijker is, maar ook veel handiger. Je moest niet zoals met de V7, al die serieopnamen, maar ook de enkelvoudige opnamen aanklikken om te zien welke aflevering nu wanneer vervalt. 


 

 

Die decoder gebruikersgidsen (Gebruikersgids Decoders ) zijn eigenlijk veel te beknopt.

Vreemde vaststelling en hier vermeld voor wat het waard is.
Vanmorgen een opname geprogrammeerd (voor vanavond) en gezien dat een “oude” reeds bekeken en ook gewiste opname opnieuw tussen de beschikbare opnames stond.

Niet onoverkomelijk om opnieuw te wissen 😉
Maar …. gewist is dus niet definitief gewist 🤓

Ik ben niet 100% zeker, maar voor een v7 decoder verdwijnen die pas uiteindelijk uit de lijst na 7 dagen nadat je ze gewist hebt, dacht ik hier ergens gelezen te hebben.

Dat heb ik ook gelezen. 
Sinds de 1e avond met onze V7c - 27 december dus  - hebben wij alle dagen opnames bekeken en gewist (we lopen wat achter met live TV kijken 😉).
Die gewiste opnames staan toch niet meer in de lijst (raster), dus ...?
27 december is daarbij nog geen week geleden (morgen pas).
 

Als ik het goed herinner ging dit over opnames (“verder kijken”) die pas na 7 dagen verdwijnen.
Moet je dit dan interpreteren dat alleen opgenomen programma’s die volledig uitgekeken worden wel direct verdwijnen nadat je ze wist of hoe moet je dit nu juist interpreteren?

Mogelijk.

Maar toch een bedenking:
Standaard opnames (en zeker van VRT - de bedoelde opname was een aflevering van “Vrede op aarde”) zijn 5 minuten vóór aanvang en 30 minuten na.
Wie kijkt nu de laatste 30 minuten uit? Ik niet. En dus  zijn er sinds 27/12 (vorige week woensdag) meerdere VRT-opnames (Vrede op aarde, Mijn eerste reis, ….) bekeken en gewist.
Anderzijds, waren het opnames met de V6 of de V7? Worden de V7 opnames dan een week bewaard en de V6 opnames niet?
Als ik me niet vergis was de teruggekeerde opname die van zaterdag 30/12, dus V7. Past in jouw post.
Maar de opname van bijvoorbeeld zondag en maandag zijn ook bekeken en gewist en staan niet meer in de lijst.

?????

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Verwijderde opnames zouden normaalgezien automatisch weg moeten zijn uit je lijst van opnames. Je ziet bij ‘mijn video’s’ ook wel de programma’s die je live of via TV Replay gedeeltelijk bekeken hebt en hier makkelijk kan herstarten. Ik vermoed dat daar de verwarring ontstaan is ivm de opnames. 

Het klopt inderdaad dat het aantal dagen dat een opname nog beschikbaar is, niet zichtbaar is in het eerste overzicht van je opnames. 

@Mutlie Verwijderde opnames zouden normaalgezien automatisch weg moeten zijn uit je lijst van opnames. Je ziet bij ‘mijn video’s’ ook wel de programma’s die je live of via TV Replay gedeeltelijk bekeken hebt en hier makkelijk kan herstarten. Ik vermoed dat daar de verwarring ontstaan is ivm de opnames. 

Het klopt inderdaad dat het aantal dagen dat een opname nog beschikbaar is, niet zichtbaar is in het eerste overzicht van je opnames. 

Tis nog wat wennen  😉
Ik vind (denk niet dat ik de enige ben) dat de resterende dagen een nuttige, handige en informatieve functie  is die gerust mag worden geïmplementeerd.
Wil/Kan je dit a.u.b. doorgeven aan de programmeurs?

Opnieuw een probleempje.
Het is al 3 of 4 keer voorgekomen dat de V7 niet opstart.

Er is dan wel verbinding met de TV (Samsung) want (oftewel) het startmenu van Samsung verschijnt en er komt geen zonder verbindingsfout. Soms krijg ik gewoon een zwart scherm. Toch staat de TV op. Aan/uit via de afstandsbediening geeft niets bijzonders, oftewel zwart beeld oftewel Samsung menu.
Dé oplossing tot nu toe is de decoder helemaal uitzetten via de knop achteraan (en dan krijg ik wel een foutmelding van Samsung) en terug opstarten.

Reageer