Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

718 reacties

Reputatie 1

zal eens proberen met andere kabel…… decoder 1 is verbonden met kabel en decoder 2 met pcl op de dochter haar kamer 1.5 naast modem ….(dochter kijkt heel weinig tv)

 

                                                           mvg

voorheen minder problemen dan met de nieuwe decoders.

Reputatie 1

nog steeds hetzelfde probleem en met de pcl in de kamer van de dochter ook problemen ……

ik had gehoopt nieuwer is beter maar helaas…………………… en de apps op mijn smart tv die werken via wifi

probleemloos ( dus kabel is altijd 100% internet en wifi is zwakker ….dus de lijn zal het probleem niet zijn toch ?)  of de decoder of de app van pickx is het probleemkind)

dit kan toch echt niet de bedoeling zijn van tv kijken ??? als mijn nieuwe auto zo moest rijden bracht ik hem terug naar de garage !

dit is geen verwijt naar u toe hoor beste Marvin :-)

Reputatie 1

sorry martin en alle andere helpers :-)

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik zie dat je je V5c terug aangesloten hebt. Werkt deze wel terug goed ? 

Ik zal een afspraak maken met een technieker om dit op te lossen. Kan je nog een GSM-nr toevoegen in je profiel zodat de technieker je kan contacteren als hij onderweg is ? 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 1

raar mijn v5 ligt nog netjes in de kast ………… de komende 14 dagen geen tijd voor techniekers…….

telefoon is gekend bij proximus normaal .

kabel getest op pc werkt netjes 110 mb/sec dus kabel is het niet modem is nog niet zolang geleden

geruild (bbox 3).heb een xiaomi mibox (voor disney+ netflix vtmgo etc…. deze werkt enkel via wifi en werkt wel naar behore) dus……………………….

 

                                                  mvg, antwerpfc

Via dit topic 

hier (terug) terecht gekomen. Tegenwoorden veel problemen met opgenomen programma’s die plots stoppen en een P-fout geven.

Eerst was het in het begin van het programma. De decoder herstarten leek te werken.
Daarnet een programma aan het bekijken en plots een P016 fout. Decoder OFF/ON helpt wel om live terug te kijken, maar de opname bekijken lukt niet meer. De melding komt er iedere keer op

Reputatie 1

update 07.12.2022

niewe smart tv samsung qn93b en nieuwe highspeed hdmi kabels 2.1

probleem met v7 na inschakelen android box beeld en geen klank (wel klank op de tv apps van mijn samsung smart tv netflix disney+  prime video) niet altijd maar regelmatig , dus steeds hdmi kabel uittrekken en v7 terug opstarten……………………………………...

Enkele dagen geleden problemen met het openen van de apps: Streamz, VTM GO en VRT MAx. De apps crashen na het openen. Reset decoder al geprobeerd, zonder succes.

Reputatie 5
Badge +3

Hier nog steeds gedoe met de optische audio uitgang vd V7, het geluidssignaal komt er pas door na het inschakelen vd TV, soms krijg ik eerst een luide interferentie door de boxen vd versterker waardoor ik dan de V7 herstart alsook de versterker, dan pas kan ik de radio beluisteren. De DAC converter is reeds vervangen maar na wat testen ligt het aan de audio uitgang vd decoder.

Nog klanten met dergelijk probleem?

mvg

 

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb geen probleem met de synchronisatie, enkel het uitgaand optisch geluid die soms een bromtoon naar de versterker doorstuurt. Met de V6 was dat via een analoge uitgang en was er nooit een probleem, nu heb ik mij nog eens een DAC convertor mogen aanschaffen en is het nog niet altijd zoals het moet zijn.

mvg

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Is dat de laatste versie? Bezit de bbox3. Minder…? Mag niet voorvallen!

 

Ja dat is inderdaad juist wat je zegt, maar het valt nu eenmaal voor en niet bij iedereen dus waar zit het verschil ? Moest er vaste oplossing zijn voor iedereen dan zou het natuurlijk ook niet meer voorvallen, maar blijkbaar is het weer zo simpel niet als we denken ?

Reputatie 5
Badge +3

Krijg geen gehoor van Proximus van deze fout

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

Het is een echte schande.

Al bijna een JAAR (februari 2022) zonder enige update om dit gekende probleem op te lossen!

Ik heb er ook genoeg van, de decoder vliegt de deur uit. Vanaf nu wordt het IPTV, dat bovendien ook nog eens goedkoper is.

Ook onbegrijpelijk dat hier geen enkele reactie op komt van Proximus. Het interesseert hun precies niet. 

Hebben iemand van de Proximus Forum moderatoren voor u reeds aanpassingen gedaan op je lijn, want dat kan helpen, maar of dit voor alle gevallen kan helpen is weer een andere vraag natuurlijk!

In de eerste versie van de box hadden we een harde schijf, dus zeer veel ruimte, en onbeperkt in de tijd. Daarna kwamen de boxen zonder harde schijf, dus een beperkt volume gedurende 3 jaar. Nu is er de V7, waarbij alles na 60 dagen verdwijnt. De belofte van “lange termijn” op de V7 is al sinds 2021 ongewijzigd. De mogelijkheden worden dus systematisch kleiner: een doelbewuste politiek om ons naar betaalde streams en VOD te duwen ?

Reageer