Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Darks We zijn nog volop bezig met verbeteringen. Gelukkig gaat het al iets beter.

Ik wil eens laten weten dat ik woensdag en donderdag heel veel last had van de P130 meldingen, om de haverklap, waarschijnlijk wegens het warme goede weer. Maar sedert gisteren laat in de avond tot nu werkt alles weer zoals het moet, geen foutmelding meer gekregen, houden zo! 

Timm1983

@Martin 

Gisteren terug voorgehad dat er geen geluid was bij het opstarten van de TV-box. ‘t Was enige tijd geleden.  Er zit geen regelmaat in.

HDMI kabel er uit en terug er in en… terug geluid maar stiller dan normaal. TV-box even af en terug aan gezet en terug normaal geluid. Ik zal binnenkort een andere HDMI kabel halen als dat de oorzaak is.

Suggesties waaraan deze zeker moet voldoen?

Bedankt.

 

Ook gehad, bij het terugkijken, dat het beeld bleef hangen, audio liep door, stopte even en dan werd de zelfde audio, meestal ± één zin, terug herhaald en dan pas sprong het beeld terug synchroon maar verder in het programma. Gevolg grote ‘gaten’ in het programma waardoor dit bijna niet te volgen was.  Dit is volgens mij geen HDMI gerelateerd gegeven, of wel?

In feite voldoet de aan de v7 decoder bijgeleverde HDMI kabel, is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

zie ook → hdmi kabel | Proximus Forum

Wat wel een pijnlijk euvel blijft zijn de audio problemen, bij ons niet zozeer synchronisatie maar ik moet bijna dagelijks de stroom uittrekken van de decoder om hem terug op stereo te krijgen. Anders gaat hij ondanks de uitgeschakelde instelling zogezegd surround uitzenden, terwijl er helemaal geen surround bron is met een incomplete soundmix door onze 5.1 installatie tot gevolg. 

Idem, dat zeg ik hier trouwens al maanden maar helaas zonder enig resultaat.

De optie is uitgeschakeld en tóch forceert de decoder elke keer opnieuw surround geluid.
En telkens wanneer hij dat doet is er een vreselijke synchronisatie tussen beeld en geluid.

Voorlopig dus (zoals je zei) elke keer opnieuw de decoder van het stroomnet halen of resetten.
Je zou denken dat een simpele update van de firmware dat probleem oplost, nietwaar?

Reputatie 5
Badge +2

Is er eigenlijk nieuws over het bekijken van de opnames op lange termijn via V7? Hoe zit met de vorderingen bij de technische dienst? Hoe ver staat het ermee?

Reputatie 1

Proximus heeft mij gedwongen om mijn perfect werkende V4, te vervangen door deze V7.

Sedert de plaatsing niks anders dan opstartproblemen.

Die code P130 blijft maar komen, iedere dag na het opstarten.

Na veel gesukkel gaat het dan plots ineens wel goed, voor de rest van de dag, om de volgende dag weer hetzelfde voor te hebben.

 

om horendol te worden! 

Wat moet ik doen om hiervan definitief af te geraken!

Als je decoder niet rechtstreeks verbonden is met de bbox met een utp netwerkkabel dan al proberen (indien mogelijk) om die op die manier te verbinden.

als je het nog niet moest gedaan hebben alle toestellen een heropstarten  op de manier als beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

brengt die allemaal geen aarde aan de dijk, dan eventueel opteren om die om te ruilen voor een V6 decoder;

Prox forummedewerkers (moderators) kunnen ook je lijn even uittesten als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 1

@Martin rechtstreekse verbinding is geen optie. Liggen te ver uiteen. Ik werk met PLC verbinding.

Vanavond doe ik eens een hele restart van het systeem, al heb ik geen al te hoge verwactingen.

Ik vrees inderdaad ook dat de PLC’s roet in het eten gooien!

zeker de PLC’s niet voeden via een verlengstekkerdoos en mss ook eens de plc in een ander stopcontact steken. 

Reputatie 7
Badge +4

@Wim Hoorelbeke Je lijn zelf meet in orde. Het is zo dat een V7 een hogere kwaliteit van verbinding nodig heeft dan de V4. De kwaliteit van de verbinding via de PLC’s is dus wel heel belangrijk. P130 wijst op een time out in de streaming, wat weer terug naar die kwaliteit verwijst. Indien het niet werkt met de PLC’s is het een mogelijkheid om deze te vervangen door een Wifi Booster

Installatie Wifi Booster

@Tien Er is nog geen datum voorzien. 

 

De problemen met het geluid kunnen ook liggen aan een slechte communicatie tussen je TV en decoder omdat je TV vb niet omkan met de HDMI-standaard van de V7. Je kan het geluid op stereo zetten of testen met een andere TV. 

Als het een smart tv is kan je in de instellingen of op de support site van het tv merk kijken of er updates zijn.

Reputatie 1

@HadewychT 

Tot daar dus de ‘gratis’ welliswaar verplichte vervanging van mijn zelf gekochte (en dus volledige eigendom) V4, en dit door een V7. Wegens niet meer ondersteund.

Waarvoor ik nu dus 8 euro/maand huurgeld mag bijbetalen bovenop mijn huidig abonnement, wegens enkel nog te huren.

En daarenboven om het systeem deftig aan de praat te krijgen ook nog een 2,99euro/maand mag bijbetalen voor een wifi booster blijkbaar.

Straks nog eens hetzelfde voor mijn 2e TV box (een V6) waarschijnlijk …

Goed bezig … das ook een manier om inkomsten te genereren natuurlijk.

Nu een jaar verder, zijn er nog altijd geen oplossingen tot de problemen die ik heb. Integendeel, het wordt gewoon alsmaar erger. Dat jullie zoiets zelfs op de markt durven brengen. Het is zelfs zo erg nu al dat ik zelfs geen geluid meer heb…

 

bende prutsers

Reputatie 7
Badge +4

@Wim Hoorelbeke Het klopt inderdaad dat de decoders niet meer aangkocht kunnen worden. Dit zorgt er wel voor dat decoders eender wanneer omgeruild kunnen worden als er een probleem is met de decoder, los van garantie. 

1 Wifi-Booster is in verschillende packs inbegrepen en moet dan dus niet extra betaald worden. Als het kan in je woning is een lankabel ook altijd een goede, stabiele oplossing om je decoder te verbinden met je modem. 

Als je met je V6 geen problemen hebt, kan je eventueel ook eens testen om beide decoders van plaats te wisselen en zo te zien of het probleem mee verhuisd met de decoder of niet. 

@dkmpbrt Beeld en geluid worden in 1 pakketje doorgestuurd naar je decoder. Gebruik je de originele HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Kan je eens testen op een andere HDMI-poort op je TV ?

Je kan het geluid van je decoder zelf aanpassen. 

 

Beste proximus,

Wanneer komt er een update uit om het probleem op te lossen met het geforceerde Surround geluid? De laatste update (die dit probleem bij mij heeft gecreëerd) is al geleden van februari.

Dit geluidsprobleem (synchronisatie audio-video) is hier ook al meermaals aangekaart maar er komt geen enkele reactie op. Iedere dag de decoder resetten word ik grondig beu.

De ondersteuning van de decoder lijkt inderdaad niet echt prioriteit. Als ik de vergelijking maak met de grote concurrent, waar ook zeker niet alles vlekkeloos gaat, zie ik wel op zeer regelmatige basis updates uitrollen om de ervaring te verbeteren. 

Dat we bij Proximus zo lang na release van het toestel nog met zulke cruciale problemen te maken hebben is eigenlijk onaanvaardbaar. Ik overweeg eigenlijk over te stappen naar een abonnement met enkel internet. Tv kijken kan met allerlei apps tegenwoordig die een goede gebruikservaring bieden. 

 

Reputatie 1

opgemerkt dat er tijdens tv kijken steeds een schokje (knik) in het beeld is ???? decoder staat op 720p en aansluiting met kabel in decoder ( modem reeds enkele keren herstart) dus anders geformuleerd

het beeld loopt niet vloeiend tijdens het tv kijken ( netflix disney+ etc niet van proximuspacks werkt prima )

probleemloos tv kijken zoals voorheen zit er blijkbaar niet meer in ?????

en als je hem op 1080p60 zet

Reputatie 1

opgemerkt dat er tijdens tv kijken steeds een schokje (knik) in het beeld is ???? decoder staat op 720p en aansluiting met kabel in decoder ( modem reeds enkele keren herstart) dus anders geformuleerd

het beeld loopt niet vloeiend tijdens het tv kijken ( netflix disney+ etc niet van proximuspacks werkt prima )

probleemloos tv kijken zoals voorheen zit er blijkbaar niet meer in ?????

idem hier bij ons de laatste dagen. Hier staat resolutie op 1080.

Ook de audio sync is weer slechter aan het worden.

Deze zomer overgestapt naar Px en over het algemeen heel tevreden, maar dat een ‘basic’ probleem als die audio synchronisatie niet opgelost wordt dat snap ik niet….

Reputatie 1

is er een mogelijkheid om mijn v5 compact decoder terug te activeren ( ik kan tot 3 decoders laten werken op mijn lijn ?) en dat ik de v7 even in de kast leg tot alle bugs opgelost zijn ??

Serienummer van de TV Box: 166719886

als je het macadres nodig moest hebben kan ik deze ook geven

 

                                                                mvg

 

ik weet niet hoeveel decoders je nu hebt die je gebruikt, als dit er nu al drie waren kun je natuurlijk geen bijkomende decoder aansluiten (zie dan onder NB: wat je moet doen) maar als dat er twee waren kun je gewoon je v5 terug aansluiten.

Moest het dan toch niet werken dan kan je het volgende ook doen:

 

NB: Deactiveer je oude TV Box

Om je oude TV Box te deactiveren, bel je het gratis nummer 0800 99 696 en volg je de instructies.

Als je niet vanaf je vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur  bij je hebt.

 

Reputatie 1

hoe moet ik dan mijn v5 decoder heractiveren dan ??? bellen , mailen ???

heb de v5 zelf gedeactiveerd bij ingebruikname nieuwe v7 decoders

graag instructie hoe of wat en heb nu 2 decoders actief 2 x v7 decoders

Wordt hier uitgelegd in deze video hoe je de oude v7 vervangt door een V5-C decoder (enigste verschil is dat nu de v5-compact al ontvangen hebt, anders heb ik u verkeerd begrepen)

Je oude TV Box door een V5 Compact TV Box vervangen - YouTube

Heractiveren va v5 is gewoon hem aansluiten en stappen volgen …..

Reputatie 1

ik heb de oude v5 compact hier nog liggen en is GEDEACTIVEERD en heb nu 2 ACTIEVE v7 decoders welke nu aangesloten zijn dus 2 lijnen in gebruik nu ( kan tot 3 lijnen gebruiken niet ?)

 

                                                                         mvg

afwachten wat fiber zegt en anders tot mijn grote spijt decoders buiten en tv vlaanderen met mi box !!!!!

en enkel nog fiber van proximus …………………………….

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik heb je lijn nagekeken en zie dat de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal is. Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel tussen beide toestellen ? 

Heb je dit probleem op je beide V7-decoders ? Indien niet, kan je ze eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuist met de decoder. 

Als je liever terug je V5c aansluit, moet je niets speciaals doen. Je sluit de kabels terug aan en bij het opstarten geef je je lijnnummer terug in. Hierdoor is hij automatisch geactiveerd. Je moet dan wel de V7 terug desactiveren en terugsturen. Anders zal er huurgeld voor 3 deciders aangerekend worden. 

@Dulac Kan je eens testen of je dat ook nog voorhebt als je decoder rechtstreeks verbonden is met je modem ? Ik zie dat er nu wel enkele toestellen tussen zitten (booster en een switch of plc,… ?)

Reageer