Skip to main content
Antwoord

v7 spraaktechnologieprobleem

• December 2, 2025
  • 12 reacties
  • 76 Bekeken

Gisteren V7 geïnstalleerd in vervanging van V5. Eerst audioprobleem met optische verbinding naar tuner maar dat werd inmiddels opgelost.  Tweede probleem dat zich nu voordoet, bij opstart TV en iedere wijziging volumeknop krijgen we steeds spraaktechnologie die herhaalt wat er gebeurt (bvb.speakervolume ingesteld op 25). Vandaag reeds 2x telefonische hulp via 080022800 klantendienst die het probleem niet konden oplossen, uiteindelijk zou het (volgens hen) aan de instellingen van het TVtoestel liggen en vroegen ze de googleaccount te verwijderen van het TVtoestel wat het probleem zou oplossen. NIET DUS. Met of zonder googleaccount blijft het probleem van de spraaktechnologie zich voordoen. Wat nu ??

Beste antwoord door yvy

Probleem spraaktechnologie V7 uiteindelijk kunnen oplossen door via de TVinstellingen (Sony Bravia) de app “Google Services” uit te schakelen waardoor de madam die alle handelingen nasprak uiteindelijk de mond werd gesnoerd, oef.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Martin
  • December 2, 2025

als je de V7 decoder herstart (= 15 sec volledig stroomloos zetten) blijft het probleem dan opduiken.

Indien het zich wel nog voordoet, probeer dan eens de v7 decoder te →  resetten.

• Auteur
  • Motivator
  • December 2, 2025

Is allemaal al uitgetest zonder resultaat. 

Martin
  • December 2, 2025

Maar ik begrijp niet 100% wat je juist doet?

Is het nadat je v7 opgestart is, dat je op het microfoon icoontje klikt van je universeel ingestelde PX remote om het volume in te stellen van je decoder door te zeggen bv “volume harder”en wat gebeurt er dan juist?

• Auteur
  • Motivator
  • December 2, 2025

Er wordt niet op het microfoontje geklikt. Als de volumeknop wordt gebruikt komt er gelijk een stem die herhaalt wat we met de volumeknop doen.

Martin
  • December 2, 2025

als je alleen de TV uitzet gebeurt dit dan nog (kan je natuurlijk niet testen/horen als de klank alleen via de TV komt, maar mss ziet je het dan wel onderaan het scherm of dit nog gebeurt)
(Google assistent kan je natuurlijk via de V7 menu ook uitzetten)

PS: mss heb je dit ook al geprobeerd door de PX remote eens te resetten

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • December 2, 2025

Om spraakbediening op de Proximus v7 afstandsbediening uit te zetten, druk je op de thuis-knop, ga je naar InstellingenMijn voorkeurGesproken taal en vervolgens naar Ondertitels. Als het probleem aanhoudt, moet je mogelijk de afstandsbediening resetten. 

Spraakbediening uitzetten

1. Druk op de thuis-knop op je afstandsbediening.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Selecteer Mijn voorkeur.
  4. Ga naar Gesproken taal en vervolgens naar Ondertitels

Mutlie
  • December 3, 2025

Dit is een vreemde iets en ik zie het verband niet eens tussen spraakbediening en de mededeling van het volume. Spraakbediening, dat is toch mondeling commando’s geven (via het microfoontje dus)?
Ook vreemd vind ik je voorbeeld van geluidsinstelling op 25. Ik weet het is een voorbeeld, maar bij ons staat het geluid meestal op 7, luid genoeg, soms zelfs maar op 6, waarbij ik me dan ook afvraag of jouw probleem niet gewoon aan de TV instellingen ligt?

• Auteur
  • Motivator
  • December 3, 2025

Ik ben idd van oordeel dat het toch aan de TVinstellingen ligt. De afstandsbediening resetten gaf geen resultaat. Het probleem is wel ontstaan na vervanging TVbox 5 door V7 blijkbaar ondersteunt die spraakherkenning en V5 niet. Dus zoeken we het nu uit bij de TVinstellingen. Alvast dank voor de steun.

Martin
  • December 3, 2025

@yvy als je het nog voor hebt als je via de instellingen van je v7 decoder “google assistentie” uitvinkt, (of mss staat die al uitgevinkt) dan zal het niets met je decoder te maken hebben.

Laat ons zeker weten als je de oplossing zou gevonden hebben.

&

geluidsinstelling op 25 kan je natuurlijk inderdaad ook via spraakherkenning inspreken en dan wordt je decodervolume op 25% gezet

• Auteur
  • Motivator
  • Antwoord
  • December 3, 2025

Probleem spraaktechnologie V7 uiteindelijk kunnen oplossen door via de TVinstellingen (Sony Bravia) de app “Google Services” uit te schakelen waardoor de madam die alle handelingen nasprak uiteindelijk de mond werd gesnoerd, oef.

Mutlie
  • December 3, 2025

Dus uiteindelijk toch ergens de tv.

Martin
  • December 3, 2025

@yvy je afstandsbediening van de V5 zal op een ander manier gekoppeld geweest zijn tov de deze van de V7, zodat Madam Bravia niet kon zien wat je aan het doen was 😉