Vraag

V7 opnames 60 dagen

  • 28 June 2023
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Nadat onze V5c meer en meer problemen begon te geven heeft Proximus spontaan een V7 in de plaats gegeven.

Het enige positieve dat daarover te vertellen valt is dat ze snel tot actie zijn overgegaan.

Maar voor de rest worden we daar niet vrolijk van. Ondertitels (de)activeren leidt enkel tot frustratie. Ook vele andere zaken vragen meer en lastiger handelingen dan vroeger.

Het ergste is evenwel dat we er niet op voorhand werden van verwittigd dat onze bestaande opnames van meer dan 60 dagen verloren zouden zijn, en het voortaan ook niet meer mogelijk zal zijn om nieuwe langer dan 60 dagen te bewaren. We hadden nog een aantal opnames, vooral van culturele of historische aard, die we absoluut nog wilden bekijken. Niet dus!

We merkten ook dat meerdere gebruikers daar al jaren over klagen, maar Proximus geeft nog steeds niet thuis. “Goed bezig”…

Of is er toch een oplossing?

 


5 reacties

Trouwens PX kan maar in sommige gevallen opnames terugzetten en dan ook maar max tot 60 dagen.

Reputatie 1
Badge

Ik ben nog niet lang hier, maar kan iemand mij soms uitleggen hoe die opnames werken. Want op 1 maand tijd denk ik niet als die box vol staat tot 70%. En waar kan je dit dan ergens verzetten, want heb al aan het zoeken geweest  en vind niets. Dan was het in de tijd van Belgacom wel heel wat anders. toen kon je ten minste nog aan de infrastructuur er aan uit, over de rest het het het zelfde gebleven. Want een film blijft bij Proroximus films of het nu horror of Western is.

Reputatie 7
Badge +3

@Mario091166 

 

In deze link: Pickx - Gebruikersgids (proximus.be) vind je alle informatie.

Jij hebt een Android (4K Ultra HD/HDR) tv box.

 

Geert

Nadat er was ‘ingebroken’ in dit topic heb ik natuurlijk van de kant van Proximus geen reactie ontvangen, daarom even ‘bumpen’

Reputatie 7
Badge +4

@FV3 Met de V7 decoder is hiervoor niet onmiddellijk een oplossing. Wat je kan proberen is om via ‘Apps’ de apps van de zenders te downloaden en via die weg sommige programma’s opnieuw te bekijken. Als dat niet lukt voor de zaken die je nog wil herbekijken kunnen we je V7 eventueel terug vervangen door een V5c. Deze opnames staan wel nog op onze servers. Het is wel zo dat ze na 3 jaar niet meer bewaard kunnen blijven. 

@Mario091166 Alle opnames worden bewaard op onze servers. Je krijgt daar 400u om opnames 60 dagen te bewaren. Hiervan heb je momenteel nog meer dan 370u over. Je zal dus niet snel plaats te kort hebben. De opnames kunnen op deze decoder enkel nog op onze server bewaard worden, niet meer op de harde schijf van je decoder. Meer uitleg vind je in de handleiding die GeertC al postte. 

Op de homepagina staan alle films, series,… die uitgezonden of verhuurd worden gesorteerd per genre als je een beetje naar beneden scrollt. 

Reageer