Skip to main content
Vraag

v7 geluid begint na enkele dagen weg te vallen

• January 6, 2026
  • 9 reacties
  • 55 Bekeken

Wij hebben v7 decoders. Een daarvan is aangesloten op een redelijk oude Sony Bravia en ik moet die bijna wekelijks heropstarten met de knop achteraan, omdat het geluid plots begint weg te vallen, weer terugkomt en na een tijdje weer enkele seconden wegvalt.

Het ligt niet aan de decoder want met een andere tv heb ik dit probleem niet. Ik heb al geprobeerd de geluidsinstellingen te veranderen maar dit helpt niet.

Enkel heropstarten helpt, dan werkt alles weer een paar dagen normaal, dan begint het geluid precies te haperen en na een paar dagen begint het terug weg te vallen voor 10 sec of zo.

Iemand enig idee of hier een oplossing voor is. Zou het met de eco modus te maken hebben? Die staat aan.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Martin
  • January 6, 2026

En die decoder is aangesloten met de HDMI kabel die er bijgeleverd was, aan de HDMI ingang van je TV.
Andere HDMI op je TV zou je ook eens kunnen gebruiken.

Nooit surround helpt dus ook niet als ik het goed begrijp.
HDMI-CEC eens uitschakelen bvb kan je ook proberen ?
Of ook nog door eens op je decoder 1080p60 in te stellen?

• Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2026

Inderdaad verbonden met bijgeleverde HDMI kabel aan de HDMI ingang van de TV. Al andere kabel en andere HDMI ingang geprobeerd, surround veranderd en HDMI CEC al uitgeschakeld. 
Decoder op 1080p60 heb ik nog niet geprobeerd want ik weet eigenlijk niet wat dat is.

Mutlie
  • January 6, 2026

1080p60 is de beeldinstelling op de decoder, op 1080 pixels (breed) en verversing 60Hz. Zo laat je het aan  de tv over om het afgeleverde beeld naar de  (op de tv ingestelde ) optimale  beeldinstellingen op te schalen 
(Home-apparaatvoorkeuren-beeld  geloof ik)

• Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2026

Ok, bedankt. Met beeld heb ik geen probleem. Het is enkel het geluid dat na enkele dagen kort begint weg te vallen. Misschien is mijn TV gewoon te oud om goed te functioneren met die V7. Bij het installeren van de V7 maakte hij al een vervelend geluid.

Martin
  • January 6, 2026

@Vicky_012 je kan altijd eens proberen of het helpt door de beeldinstelling op je decoder te veranderen:

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • dan naar beneden scrollen tot aan:
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave
                     |- Resolutie
                      |- 🔘Ipv Automatisch kies je
                      |- 🔘 1080p60 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 7, 2026

@Vicky_012 Gezien je meerdere decoders hebt kan je ook de decoders eens van plaats veranderen en zo testen of het probleem aan de decoder ligt of aan de tv.

• Auteur
  • Rising star
  • January 7, 2026

@DaisyS Dat heb ik al gedaan. Zelfde probleem met andere decoder, die met andere (nieuwere) TV geen problemen geeft. Waarschijnlijk ligt het dus aan de combinatie oudere TV en V7. 

Martin
  • January 7, 2026

Mss op internet nog eens zoeken of er nog software updates mogelijk zijn voor deze TV.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 7, 2026

@Vicky_012 Indien het probleem blijft met een andere decoder vrees ik inderdaad dat het aan het tv toestel zal liggen.