V7 fiber probleem

  • 1 October 2021
  • 11 reacties
  • 194 Bekeken

Sinds een week is er een algemeen probleem met fiber en V7decoder. Pickx start niet meer op en dus geen TV meer.  Alternatief is naar een oude decoder overstappen en geen Disney etc meer zien.   
Nergens wordt hiervan een algemene kennisgeving gemaakt door Proximus.    
Let op pickx werkt wel perfect op alle ander kanalen zoals  pc,  tablet, enz.

Ik ben gelukkig ook eigenaar van aan appletv en daar werkt pickx ook perfect en kan ik met volle resolutie en klank kijken naar TV.  en voor Netflix / Disney kan ik ten volle genieten van 4k, full dolby atmos enz.  Waarom wordt appletv niet als standaard decoder aangeboden?    Er is wel een groot nadeel je kan geen kanaal direct met nummer kiezen,  je moet scrollen en dat is niet altijd even gemakkelijk.    


11 reacties

Ter info: Gisteren heeft een proximus medewerker nog gemeld dat er momenteel problemen waren met de V7 decoder, in hoeverre dit al opgelost is zullen we verder moeten te weten komen van een Proximus forummedewerker als die hier langskomt.

Waarom wordt appletv niet als standaard decoder aangeboden? 

En ook voor Android TV.

Reputatie 7
Badge +5

@Rudi Theuns Er is momenteel inderdaad een algemeen probleem met de V7 decoder. Dit zou je normaal kunnen oplossen door in de instellingen de cache te wissen van de Pickx app. Indien dit niet helpt plaatsen we tijdelijk een V5c. Het is de bedoeling dat de V7 terug in gebruik wordt genomen van zodra de problemen zijn opgelost. We zijn hier dan ook volop mee bezig.

@DaisyS vlug effen tussendoor: kan je hier eens naar kijken a.u.b → Hier

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Ik bekijk het!

@DaisyS   Met de V5c modem kan ik geen Disney zien.  Met de appletv kan dit wel en Netflix en streams en ….    vandaar mijn vraag waarom kan Proximus appltv 4K niet als standaard decode optie aanbieden voor fiber ? 
Bovendien hebt ik alle opties reeds doorlopen, inclusief het ons nodig vervangen van modem en decoder - zonder verbetering.  Ik wil met deze boodschap dit probleem ook in de grotere gemeenschap bekend maken.  Ik kan mij voorstellen dat een aantal mensen sinds  de wielen wereld kampioenschap zonder echte tv kanalen zitten.   Echt geen goede reclame voor fiber en pickx … 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Rudi Theuns Ik begrijp dat dit vervelend is daarom dat wij dit ook zo snel mogelijk proberen op te lossen. Apple tv is een goede oplossing maar dit is niet voor iedereen een geschikte manier van werken. 

Dus je hebt zoals ik hierboven al heb vermeld de cache volledig gewist en dit heeft geen oplossing gegeven?

@DaisyS Niet enkel dat ook een  full reset van decoder. tot 3 keer toe, en tenslotte door een engineer werd tenslotte de decorder vervangen en de modem  ook zonder success.  Het is een zuiver software probleem  V7 modem en fiber zoals ondertussen is bevestigd door de next level support via de engineer. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Rudi Theuns Als het verwijderen van de cache niet helpt, kunnen we een technieker sturen om tijdelijk een V5 te plaatsen. Tijdelijk kan je dan inderdaad via die decoder geen Disney+ bekijken. Je mag je V7 houden om die terug aan te sluiten.  De technieker kan je de details daarover dan vertellen. Als je dit wenst, zal ik hiervoor een afspraak inboeken. 

Ondertussen heb ik Pickx op de decoder terug aan het werk gekregen…. 

toch nog de cache moeten verwijderen nb op een nieuwe v7 decoder.   

Reputatie 7
Badge +4

@Rudi Theuns  Fijn dat te horen. Er is dit weekend een interventie geweest in onze systemen om dit probleem op te lossen en ondertussen naar een definitieve oplossing te zoeken. Deze info had ik daarstraks nog niet gelezen :see_no_evil: . 

Reputatie 3
Badge +1

ja hallo @DaisyS  

 

natuurlijk zou het handig zijn dat apple tv kan aangeboden worden ook voor Flex,

vooral zoals mensen die apple producten gebruiken zoals iphone, ipad, macbook, mac pro enz is dat supper handig, ook interessant met een apple one abo zoals ik heb.

greetzzz :wink:

Reageer