Beantwoord

V7 Decoder LIVE TV stopt na 5 seconden

  • 29 November 2022
  • 8 reacties
  • 172 Bekeken

Beste,

Ik heb gisteren problemen gehad met de V7 Decoder ivm. de lijnnummer. Dit is al opgelost dankzij de niet zo onbekende Martin.

Ik betreur wel te moeten melden dat ik opnieuw problemen ervaar met de decoder die ik extra heb gehuurd.

Zo lijkt TV Replay en alle andere functies te werken, behalve de Live TV dat voor mij het belangrijkste is. 5 seconden laat de decoder beeld zien en daarna stopt het ermee en zie je een zwart scherm met foutmelding als gevolg.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door PeterST123 29 November 2022, 20:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Heb je de originele HDMI kabel gebruikt die bij de V7 decoder geleverd was om met je TV te verbinden.

Die extra  V7 decoder wordt die op de zelfde manier verbonden met de bbox als de 1ste decoder ? 

of gebruik je voor deze draadloze oplossingen zoals Powerline adapters of wifi booster …

Ik weet natuurlijk niet of je eerste decoder ook een v7 decocer is.

Ook best er bij vermelden wat je als foutmelding krijgt kan interessant zijn voor de PX forummedewerkers om te weten als je topic morgen hier lezen.

 

Ik gebruik alle standaard kabels. Het enigste verschil is dat ik de TV verbind met een externe router boven.

Ik heb net AP-modus ingeschakeld op de router waardoor de TV niet langer vastloopt, hoewel ik nadelige gevolgen heb naar mijn ervaring toe aangezien de router in de AP-modus minder goed werkt met de snelheid en minder functies biedt.

Zou het misschien kunnen dat ik de router zo kan instellen dat de TV werkt zonder AP-modus toe te passen?

@PeterST123 Als je v7 decoder aansluit achter een router zal de decoder niet werken. zie bvb uitleg hier 

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

Echter acter Acces Point kan dit normal gezien wel werken

kan je die router ook in bridged mode zetten zou ook moeten werken.
 

Als je de utp kabel die op je router toekomt nu eens rechtstreeks met je v7 decoder verbint werkt het dan wel goed? want dat is de eerste vereiste dat het zo al werkt.

Ik ben onlangs verhuisd en in mijn vorige huis heb ik de decoder aangesloten op de router die op standaard instellingen stond, dus geen AP-modus en dat werkte prima, waarom ik dus dacht dat het nu ook had gekunnen.

@PeterST123 Was dit toen ook een V7 decoder dat je had , was het geen V5C?

Maar voor de zekerheid zou ik eens dit eerst proberen:

Als je de utp kabel die op je router toekomt nu eens rechtstreeks met je v7 decoder verbindt werkt het dan wel goed? want dat is de eerste vereiste dat het zo al goed werkt.

Wat type decoder is je eerste decoder ?

Beide decoders zijn V7 decoders voor beneden en boven.

Wij hebben zowel V5 als V6 gehad die werkten met de router, waaronder dus de V7.

De V7 decoder is rechtstreeks verbonden met de externe router die nu in AP-modus, iets wat vroeger niet nodig was.

We hebben altijd de decoders met externe internetapparaten gekoppeld onafhankelijk van Proximus en dat werkte zonder AP-modus. Misschien iets veranderd in de regelgeving?

Wat je ook kunt testen is je router terug normaal zetten zoals het vroeger werkte zoals je zegt (en waar de decoder nu  na 5sec stopt) en als de v7 terug zwart scherm geeft, dan als je kan beide decoders van plaats verwisselen zodat je kan weten of de fout met de decoder meegaat.

Maar als je de utp kabel die op de router toe komt nu direct met de v7 verbindt heb je het probleem dan ook voor of kun je dit moeilijk testen misschien

Na de snelheid te hebben nagekeken zal ik maar voorlopig de AP-modus aanhouden, ik merk op dat ik niet langer snelheidsproblemen heb zoals vroeger in deze modus.

 

Ik zal voorlopig deze modus behouden aangezien die werkt met de decoder, en als er toch nog problemen zullen voorkomen dan laat ik dat nog zeker op de fourm of op de klantenservice weten dus toch bedankt voor je tijd.