Skip to main content
Vraag

V7 decoder een hoop miserie


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

43 reacties

Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1129 reacties
  • 21 september 2021
HadewychT schreef:

@Martin De V5(C) zal op termijn ook via dat platform werken. Het kan inderdaad dat er dan ook gebruik zal gemaakt worden van de pickx app. Dit zou ik moeten navragen om zeker te zijn, maar het zal dan sowieso gecommuniceerd worden naar de gebruikers van de V5 (C)

@HadewychT. Vraagje, welke decoder gebruikt KPN in Nederland. Die hebben toch ook de koperdraad en fiber. Hebben die ook een type als de V7 ? En heeft KPN ook grote problemen met de decoders 😷🤔


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 21 september 2021

@Martin Ik heb het voor je nagevraagd. De activatie van het streamingplatform staat los van de layout en firmware versie.


Martin
  • 33538 reacties
  • 21 september 2021

bedankt @HadewychT voor je moeite .


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 24 november 2021

@HadewychT hier ook zelfde gekende problemen en sinds enkele weken meer en meer problemen met beeld. Zie hieronder. En heel vaak is het beeld over "gesatureerd"(overdreven contrast en felle rode kleuren.). Enkel herstarten lost het probleem tijdelijk op. Al verschillende resets uitgevoerd, hdmi-kabel vervangen maar niets helpt. Is een nieuw toestel een mogelijke oplossing? 

 


RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 470 reacties
  • 24 november 2021

Normaal is het de bedoeling dat je Hdmi kabel gebruikt die mee geleverd is in de doos van de V7.


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 30 december 2021

Wij gebruiken de hdmi-kabel die meegeleverd is en hebben evenveel problemen. Hebben kabels gewisseld om te zien of er een verschil zou zijn maar tevergeefs. 


Martin
  • 33538 reacties
  • 30 december 2021

is uw v7 direct verbonden aan de bbox over utp netwerkkabel, indien niet en als je de mogelijkheid hebt om met een tijdelijke lange netwerkkabel deze te verbinden met de bbox dan zou het al duidelijker worden of het eventueel iets te maken heeft met de tussenliggende draadloze verbinding.

Heb je de bbox ook al eens gereset = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 1 mei 2022

We hebben ondertussen alles hierboven vermeld toegepast en uitgeprobeerd maar niets hiervan helpt. We blijven helaas de zelfde problemen hebben. 


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 4 maart 2024

Ik heb sinds vandaag een Android TV-box V7 ter vervanging van mijn tv box V5 omdat deze niet meer werkte. Nu alles geïnstalleerd blijkt dat ik alles wat langer bewaard staat op de V5 dat deze niet meer zichtbaar zijn op de V7. Echt degoutant, ik neem graag dingen op die ik achteraf rustig kan herbekijken maar nu ben ik al mijn lang bewaarde programma’s kwijt. Ik ben aan ‘t overwegen om weg te gaan bij Proximus als ze hier niets aan gaan doen


Mutlie
  • 2030 reacties
  • 4 maart 2024

De V5 met harde schijf? De opgenomen programma’s staan op de interne harde schijf van de V5 en zijn dus niet meer te bekijken op de V7.
Op de V7 is de maximale houdbaarheid van een opname 60 dagen.


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 9 maart 2024
Martin schreef:

zolang Prox de  nog resterende problemen niet kan oplossen zullen ze niet vlug de klanten verplichten  om een V7 in huis te nemen en zal de V5 compact wel zolang gecommercialiseerd worden!

Ondertussen helaas realiteit, ze verplichten het nu! Mijn v6 is gestopt met werken en v7 was al onderweg nadat ik enkele dagen eerder een droge brief had gekregen dat v6 decoders vervangen worden. Tijd om PX TV te verlaten als ze hier geen oplossing voor bieden binnen enkele weken.


Martin
  • 33538 reacties
  • 9 maart 2024

We zijn ondertussen ook 3 jaar verder, maar is het dan niet meer mogelijk om een V5C te vragen als je problemen hebt met de de V7.
Ik moet nu wel zeggen dat ik tot nu toe geen problemen ondervind met de v7.
En ik heb ook de indruk dat op het forum de klachten omtrent de V7 veel verminderd zijn als ik dat vergelijk met enkele jaren geleden.


RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 470 reacties
  • 13 maart 2024

Mijn moeder ( 83 jaar ) heeft ook last met 2 tv’s en decoders 1 v5c en één v7 met zwak tot geen signaal, ikzelf ken er te weinig van om haar te helpen, maar blijkbaar heeft ze er bijna dagelijks last van!

is er nog Happy house aan te vragen ???? of zou er eens een technieker kunnen langs gaan bij mijn moeder ?

Ik heb enkele gegevens in mijn forum profiel geplaatst in het ticket privé en haar opbellen voor een afspraak bij haar thuis.

Mvg,


Martin
  • 33538 reacties
  • 13 maart 2024

@RedsFan 

eventueel eens naar het nummer van happyhouse bellen 0800 22 520


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 13 maart 2024

@RedsFan Ik zie dat haar modem al bijna 9 jaar oud is. Ik zie geen andere oorzaken voor problemen met haar tv van hieruit. Zou je haar kunnen helpen een nieuwe te installeren als ik er een nieuwe opstuur ? Als dat niet lukt, kunnen we een afspraak met een technieker boeken. 

Laat hier maar weten of we er 1 mogen opsturen. 


RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 470 reacties
  • 13 maart 2024

Dag @HadewychT , een modem installeren/ aansluiten is geen probleem voor mij. Je mag gerust een modem opsturen naar  haar adres dan kijk ik ervoor :)

Ps: wat te doen met oude bbox ?

Bedankt !


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 14 maart 2024

@RedsFan De nieuwe modem zal maandag thuis geleverd worden. 


RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 470 reacties
  • 14 maart 2024

Oké alvast bedankt!