V7 decoder een hoop miserie

  • 11 November 2020
  • 86 reacties
  • 4510 Bekeken


Toon eerste bericht

86 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ze moeten dat doen vooraleer een toestel op de markt te brengen, als ik een nieuwe laptop of een smartphone wil kopen veronderstel ik dat deze perfect draait, en ik denk Martin jij met je technische kennis hetzelfde, toch?

Wij kunnen daar nog een uur over debatteren, tegen dat die decoder een beetje op punt zal staan komt er al een V8 uit en kunnen we weer van voren beginnen!

mvg

Dat bedoel ik net ook en daar zit het hem juist dat er hier een groot verschil is tussen hoe het logisch zou moeten gebeuren en hoe het er dan praktisch aan toegaat en dat is dan ook met alle decoders zo geweest op een kleine uitzondering na met de v5-compact waar er veel minder problemen mee geweest zijn.

Maar een keer je een bepaalde weg ingeslagen bent is het altijd heel moeilijk om totale omkeer te maken, wat ik natuurlijk met dit gezegd zijn niet wil zeggen dat ik het wil goedpraten. 
Ik zie daarom ook Proximus niet ineens de beslissing nemen om te zeggen we stoppen even met de v7 en sturen je allemaal een V5-C decoder op en pas als alles 100% ok is met de v7 mag je de v5-C omruilen.

Ik denk, en dit is ook maar mijn persoonlijke mening, dat ik er best aan gedaan heb om de kat uit de boom te kijken en afgewacht heb om een de v5-c om te ruilen voor een V7, maar ieder zijn mening uiteraard.

 

Reputatie 1
Badge

Het eerste ja Martin, alle lampjes behalve power gaan uit. En de decoder direct aansluiten heb ik al gedaan en ja dat was ok, voor een test want ik kan hier moeilijk met 10 'm kabel over de vloer liggen.

Maar terloops, vroeger hadden we de de rucus verbinding, en die was bij nog iets verder in afstant dan nu, en NOOIT geen probleem mee gehad, en waarom denkt ge, dat was materiaal, nu zijn het prullen waar we veel voor moeten betalen, kunnen misschien beter overschakelen naar een Cromecast....

Reputatie 5
Badge +3

Mijn standpunt is: als men als klant moet betalen om een decoder te gebruiken ga ik ervan uit dat deze werkt!

Dat is ook zo en dat zal ook het standpunt zijn van iedereen,  maar de praktijk is spijtig genoeg anders en daar zit gans het probleem, dus als ze dit standpunt delen en het recht willen trekken zullen ze volgens mij dan voorstellen om de V7 om te ruilen voor een V5-compact, want dat ze gaan voorstellen dat je voor de v7 niks of minder moet maandelijks betalen tot alle problemen opgelost zijn, zie ik ze nog zo vlug niet doen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

That's the point...

Reputatie 6
Badge +3

Waarom proximus persé een eigen decoder moest hebben in plaats van gewoon een bewezen functionele decoder uit een ander land te gebruiken.…

Dat is pas onbegrijpelijk. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat is ook zo en dat zal ook het standpunt zijn van iedereen,  maar de praktijk is spijtig genoeg anders en daar zit gans het probleem, dus als ze dit standpunt delen en het recht willen trekken zullen ze volgens mij dan voorstellen om de V7 om te ruilen voor een V5-compact, want dat ze gaan voorstellen dat je voor de v7 niks of minder moet maandelijks betalen tot alle problemen opgelost zijn, zie ik ze nog zo vlug niet doen :slight_smile:

Zal nog zeker wachten om over te gaan naar de Flex tot de V7 problemen opgelost zullen zijn 😷🤔

Waarom proximus persé een eigen decoder moest hebben in plaats van gewoon een bewezen functionele decoder uit een ander land te gebruiken.…

Dat is pas onbegrijpelijk. 

hoe bedoel je met eigen decoder proximus deze is toch van Technicolor frankrijk  die er levert aan verschillende landen en providers?

Reputatie 1
Badge

Zal nog zeker wachten om over te gaan naar de Flex tot de V7 problemen opgelost zullen zijn

Martin, het komt me misschien wat laat naar boven maar wat bedoeld ge met het bovenstaande, wat heeft Flex met de decoder te maken?

Dat Flex gedoe is ook iets om koekeloeroes van te worden, door het feit dat ik nog een oud pack heb en de mogelijkheid er inzit dat ik ”misschien” iets minder zou moeten betalen heb ik al drie keer een offerte laten maken voor een Flex pack op basis van mijn bestaand pack, welnu ik heb al drie keer een verschillend bedrag gekregen, dus hou ik de boot af, ik vertrouw ze niet, een fout ja maar een herstel duurt dan weer een hele tijd…..

ik weet niet juist waar en in welk verband ik dit gepost heb? 

maar de V7 is compatible met Flex packs maar niet met oude packs. 

Reputatie 1
Badge

Sorry Martin heb de quote verkeerd gelezen, het is van Antoon1, maar nu doet ge me weer verwonderd opkijken, de V7 niet compatibel met oudere packs????? en bij mij dan???? Of wat mankeer ik dat ik niet weet?

Ik weet niet welk pack je hebt maar daar bedoelde ik mee dat Iemand die met nog een oud pack zit van voor tuttimus/ familus die kan zijn bv. oude decoder niet omruilen voor een V7 decoder

Reputatie 1
Badge

Beste Martin, mijn pack heeft geen naam, noemt alleen Internet + TV + Telefonie, maar toen ik vroeg om mijn V6 te ruilen was ik wel in alle staten, ik had die avond alles geprobeerd wat maar mogelijk was om een beetje tv et hebben, en toe heb ik gebeld en eens deftig mijn mening gezegd aan iemand die me dan nadien doorschakelde naar de klantendienst en die heeft me dan een V7 beloofd want dat is ook niet van de eerste keer goed gegaan hoor…..

Reputatie 1
Badge

Vorig week vrijdag 05/03/21 Modem BBox3+ en booster reset en terug verbonden (zoals de wet het voorschrijft) decoder ook heropgestart en toen alles deftig werkte viel mijn booster weer uit, na de wachttijd terug beeld en ja tot deze middag en toen viel hij weer uit.

Nu kan HadewychT vertellen wat hij wil, maar als de booster alles uitgaat en op de modem alles nog brand…… Ik vraag mij serieus af wat met dat ding aanvangen, en de hoofdvraag, aangezien hij zogenaamd gratis is, wordt hij ook vervangen als ik dat vraag, want volgens de keren dat hij uitvalt is er iets mis mee?

Terzijde ik speel bijna de ganse dag muziek via internet (wifi) en daar heb ik zelden problemen mee.

Reputatie 4
Badge +2

IK gebruik mijn  wifi booster gewoon niet meer enkel nog wifi van bbox . was  te veel verschil  van  snelheid

ja de booster is eigenlijk ook maar bedoelt als je niet ontvangst genoeg hebt rechtstreeks van de bbox om hem ergens tussenin te zetten zodat de ontvangst voldoende wordt.

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Indien de wifi booster defect is zal deze kosteloos worden omgeruild. 

Aangezien alles uitgaat buiten het power lichtje vermoed ik toch dat er iets is met de verbinding binnenshuis. 

We kunnen iemand ter plaatse sturen om het te komen nakijken of we kunnen de booster omruilen.

Reputatie 1
Badge

Ja ik moet toegeven, de laatste keer dat dit gebeurde heb ik er erg in gehad, dat niet alleen mijn booster maar ook de TP link repeater die ik heb was uitgevallen, dus dan toch een echt korte onderbreking van de WiFi, erg kort want als je gaat kijken branden alle lichtjes die moeten branden……
En ja ik heb acht dagen geleden met de Bbox een fabrieksherstel gedaan.

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Ik heb je lijn net nog eens uitgemeten en de resultaten zijn goed. 

Ik zie geen storing op je wifi. 

Reputatie 1
Badge

Ja dan moet ik alleen nog concluderen dat de modem, alhoewel hij nog niet zo oud is, niet helemaal in orde is, omdat hij op willekeurige momenten de wifi onderbreekt…..

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Moest de modem echt het wifi signaal verbreken zou dit ook willen zeggen dat wij dit zouden zien in de meting. 

Dit is niet het geval. Heb nogmaals een meting gedaan specifiek voor je wifi er is geen enkel toestel momenteel waar de wifi geen goede connectie mee heeft.

Reputatie 1
Badge

Ja nu is alles ok, maar kunnen jullie ook zien wanneer hij een onderbreking heeft gehad of gaat krijgen????

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Wij kunnen zien of er een onderbreking is geweest maar op basis van de resultaten van de meting die ik net heb gedaan zie ik geen problemen. 

Wat er in de toekomst gaat gebeuren kunnen we helaas niet zien. 

Reputatie 1
Badge

Misschien dan toch voorstellen om een technieker langs te laten komen?

Reageer